Waar in Europa kun je mooi wandelen?

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
IrisH
Reiziger

Re: waar is het mooi wandelen

Bericht door IrisH »

En iemand op de Azoren geweest? Voldoet niet echt aan de criteria vanwege de goedkope vlucht, maar wij zijn daar nu naar aan het kijken... Ben benieuwd naar ervaringen van jullie?
Francine
Reisexpert

Bericht door Francine »

Voor veel wandelingen uit één punt kan ik Groot-Brittannië aanraden. Echt een wandelland! Maar zomaar even vanaf een vliegveld is lastiger. Is het wel een optie om een auto te huren? Dan kun je namelijk heel wat makkelijker van de ene naar de andere plek.
In Groot-Brittaniië is het lake district (al genoemd) echt bijzonder goed voor dagwandelingen (wel steeds een stukje met de auto) en bijvoorbeeld Schotland (bv Cairngorms)
Verder Corsica (hiervoor al genoemd)
En Spaanse Pyreneeen, paar dagen Barcelona en dan met een auto de bergen in. Aïgues Tortes is prachtig! Maar wandel dan van berghut naar berghut.
En wat is er mis met Nederland;-) Kan ook bijzonder mooi zijn!
Roosje
Reiziger

Bericht door Roosje »

Slovenie!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor de tips!
Ik ga op studiereis naar marokko om de 4 daagse trekking in de hoge atlas te doen.
Met J ga ik 6 dagen naar lissabon. Nu nog even uitzoeken of daar ook een dag of twee gewandeld kan worden.
Voor dit jaar ben ik dus onder de pannen maar de tips gaan vast ooit nog wel van pas komen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Deze gebieden werden als unieke wandelgebieden aangekaart in een reismagazine:

-Gomera
-Sevilla/Sierra Morena
-Mallorca
-Algarve/Alentejo
-Cinque Terre
-Sicilië/Eolische eilanden
-Sardinië

Allen te bereiken via airport Weeze. Misschien leuk voor volgend jaar, of voor als je dit jaar toch nog ergens een gaatje hebt ;)
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Budapestenaar
Vakantieganger

Bericht door Budapestenaar »

Vliegen naar Manchester en wandelen in het Peak District. De stad ligt aan de rand van dit oudste nationaal park van Engeland. Eenvoudig te bereiken per bus. Uit mijn hoofd weet ik niet wie er vliegt op Manchester, Ryanair misschien?
Bezoek ook eens mijn blog: http://wonderfulworld.gaatverweg.nl
ArendWillem

Advies gevraagd wandelen en vrij kamperen Europa

Bericht door ArendWillem »

Goedendag allemaal!

Mijn vrouw en ik willen van de zomer gaan 'backpacken' in Europa.
We willen graag in de bergen gaan rond trekken.
We komen al jaren in de Alpen, alleen dan geen meerdaagse tochten lopen.

Nu willen we graag naar een land waar goed te wandelen is in de bergen en waar het
goed te doen is om te kamperen, het liefst vrijkamperen.

Het wordt voor ons de eerste keer dat we gaan backpacken, dus kunnen we nog wel wat tips and tricks gebruiken :)

-Welk land komt in aanmerking met onze wens van het vrijkamperen en mooie bergen?

-Wat is de beste manier om z'n vakantie op touwen te zetten?

Verder zijn alle tips meer als welkom :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes
Laatst gewijzigd door Erik op 04 jun 2013 11:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Betere vindbaarheid onderwerp
ArendWillem

Re: Advies gevraagd

Bericht door ArendWillem »

PS: ik zie nu dat het topic op de verkeerde plek staat :(
Reismeis
Reisexpert

Re: Advies gevraagd wandelen en vrij kamperen

Bericht door Reismeis »

Misschien is Slovenië iets? Wij waren hier afgelopen zomer en het viel me op dat er diverse hikeroutes zijn uitgezet (zie dit artikel: https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/sl ... 17280.html). Slovenië is echt fantastisch! Ik heb zelf geen ervaring met deze vorm van reizen, maar ik wou dit toch even delen.
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Haliegro

Re: Waar in Europa kun je mooi wandelen?

Bericht door Haliegro »

Hallo,

Wel eens aan Slowakije gedacht? Deze land doet niets aan zijn promotie (tot grote frustratie van de bewoners zoals ik). Daardoor erg onbekend, wel ontzettend mooi. Het is op Scandinavië na de meest beboste land van Europa (maar dan spotgoedkoop) met een uitgebreide netwerk van wandelpaden (bijna 13000km in het totaal). In het zuiden en het oosten van het land kan je v.a. 3 euro een hele maaltijd met de soep nemen en met de trein of bus voor 20 euro de hele land van het westen naar het oosten (500km) door reizen. Ook de diensten en ambachten zijn in verhouding erg goedkoop.
Als je voor een goedkope vlucht gaat, is het het beste Wizzair naar Boedapest te pakken (laatst gevlogen voor 35 euro hen en terug) en dan met de bus, of Metro naar Slowakije te reizen.
Zuid Slowaakse platteland is authentiek. Een wijngebied met glooiend landschap, pittoreske boerderijen, ongerepte natuur en veel wild leven. Meest onbekend en rustig. En dat heeft naar mijn mening het meeste charme. Verder richting het noorden wordt het steeds bergachtiger. Sommige pittoreske stadjes, dorpjes en gebieden (Banska Stiavnica, Kremnica of Cicmany bij voorbeeld) worden volledig door Unesco beschermd. Noord Slowakije (hoge en lage Tatra berggebieden - ook wel eens kleine Alpen genoemd) is prachtig, echter tijdens het seizoen erg druk. Hoe noordelijker (en westelijker), hoe duurder ook - westelijke standaard zou je kunnen zeggen. Toch is het altijd nog minder, dan in Oostenrijk, Zwitsetland, of Duitsland. Een aanrader, als je van de bergen houdt.
Ook is Slowakije bekend om vele kasteel ruïnes in het midden van het bos, verschillende mineraalwaterbronnen en zijn uitgestrekte grotsysteem. Er zijn enkele duizenden grotten. Voor de publiek toegankelijk zijn daar 11 meest bijzondere van. Slowaken hebben heel veel waardering voor hun ambacht en traditie, daardoor zijn er in de zomer maanden veel thema festivals, die dit presenteren.
Ik hoop, dat ik jullie warm, of tenminste een beetje nieuwsgierig heb gekregen voor mijn vaderland. :)
Veel reisplezier!
Haliegro

Re: Advies gevraagd wandelen en vrij kamperen

Bericht door Haliegro »

Een link naar mijn advies, om dupliciete berichten te voorkomen ;) :
search.php?author_id=18565&sr=posts
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Jou land moet je gaan inhuren als promotor!!!
Je omschrijft het zo goed dat het op mijn lijstje komt!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Haliegro

Bericht door Haliegro »

Dat is wel erg leuk om te lezen. En bedankt voor de karma punten. Mocht ik met meer info kunnen helpen, doe ik het graag. :)
Pascal87

Hiken in Montenegro (overnachtingen)

Bericht door Pascal87 »

Hoi allemaal!

Ik ga over een paar weken met een vriend naar Montenegro, voornamelijk om de berggebieden in het noorden te bezoeken. Nu vroegen wij ons af of Montenegro inmiddels al dusdanig druk bezocht wordt dat je je slaapplek beter vooraf kunt boeken, of is het goed te doen om al rondtrekkende slaapplekken te vinden in hostels en guesthouses op de dag zelf?

Alle ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt,
Pascal
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Hiken in Montenegro (overnachtingen)

Bericht door Tikva »

Vorig jaar in Montenegro geweest en de hostels waren overvol. In budva werden zelfs opklapbedden in de dorm erbij gezet en sliepen mensen in de keuken. Er zijn maar een handjevol budgetaccommodaties in het land en die zijn in zomermaanden niet berekend op het aantal backpackers. Als ik nu op hostelworld kijk zijn er ook geen nieuwe plekken bij gekomen. Ik zeg aan de kust reserveren of van te voren bellen. In het noorden heb ik alleen maar in een raftingcamp geslapen en daar was wel plek zat.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie