Ik heb zojuist op het forum de topics bekeken over Birma/Myanmar. Ik vlieg 1 maart naar Birma (Yangon) en heb 27 dagen in het land (vlieg ook terug van Yangon). Ik heb nog wat vragen die jullie hopelijk kunnen beantwoorden. Merk dat ik het toch wel spannend vind om in mn eentje als 22 jarige dame rond te trekken door het land en voel me nog aardig onvoorbereid...
1. Als ik aankom in Yangon, waar kan ik momenteel het beste mijn dollars wisselen? En hoeveel is verstandig om te wisselen? Neem aan dat ik niet al mijn dollars meteen moet wisselen (omdat je soms ook in dollars moet betalen) en dat je dit ook in de andere steden nog kunt doen?
2. Hoe verwachten jullie dat het in maart is met de toeristen drukte? Ik was tot nu toe niet van plan om alle hostels van te voren te boeken (misschien alleen in Yangon), maar maak me wel een beetje zorgen door alle 'verhalen'. En als ik tijdens de maand hostels vooruit wil boeken voor andere steden, hoe doe ik dit dan? (hoorde nl. dat er nauwelijks internetcafe's zijn en dat je 30 dollar moet betalen voor een simkaart). Kunnen jullie nog goedkope family guesthouses aanraden?
3. Is het gemakkelijk om een bus/trein te boeken naar een volgende plaats? En hoe is het rondreizen in het algemeen? Kan ik gemakkelijk afwijken van de big 4 en ook kleinere plaatsen/dorpjes bezoeken?
4. Hebben jullie tips voor een route in 27 dagen? Hoeveel tijd raden jullie aan om in Yangon, mandalay, bagan en inle lake te besteden? Hebben jullie tips voor andere gebieden, dorpjes?
Alvast bedankt en ik hoop dat jullie 1 of meerder vragen willen beantwoorden

Gr. Floor