In welke landen kun je uit de kraan drinken?
Re: In welke landen kun je uit de kraan drinken?
Oké, goeie info.
Oss: ook nuttig. Ik had die 'ontwikkelde' landen even vergeten inderdaad. Misschien is Macao en Singapore ook wel te drinken?
Oss: ook nuttig. Ik had die 'ontwikkelde' landen even vergeten inderdaad. Misschien is Macao en Singapore ook wel te drinken?
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Singapore zou ik zo niet durven zeggen, in Macau werd het in ieder geval afgeraden.
Hoi,
Ik ga volgende zomer met de Oranje Trophy mee. Dat is een organisatie waarbij we achter Nederlandse sporters aanrijden. Komende zomer zijn het EK in Polen Oekraine en de Olypische Spelen in Londen dus gaan we daar langs. We gaan via Duitsland naar Polen en Oekraine, dan door naar Rusland, via Rusland naar Scandinavie en vanuit Stockholm de boot naar Engeland (londen).
Het is een trip van 6 weken, 12.000km en door 10 landen.
We gaan door Duitsland, Polen, Oekraine, Rusland, Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Engeland.
Waar kan ik dus uit de kraan drinken??
groetjes!
Ik ga volgende zomer met de Oranje Trophy mee. Dat is een organisatie waarbij we achter Nederlandse sporters aanrijden. Komende zomer zijn het EK in Polen Oekraine en de Olypische Spelen in Londen dus gaan we daar langs. We gaan via Duitsland naar Polen en Oekraine, dan door naar Rusland, via Rusland naar Scandinavie en vanuit Stockholm de boot naar Engeland (londen).
Het is een trip van 6 weken, 12.000km en door 10 landen.
We gaan door Duitsland, Polen, Oekraine, Rusland, Finland, Noorwegen, Zweden, Denemarken en Engeland.
Waar kan ik dus uit de kraan drinken??
groetjes!
Bij dezeJenny schreef:landenkompas.nl/
Klik op het land naar keuze en je ziet of je het water in dat land kan drinken. Ook in reisgidsen is deze informatie terug te vinden.

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
In Berlijn is het ook lekker (maar niet zo lekker als het overheerlijk Haagse duinwater dat thuis uit de kraan stroom natuurlijk
)!!!

-
- Reiziger
Qreply
Flesjes water in nederland heeft gewoon te maken met 'handel'
In Nieuw Zeeland heeft het water inderdaad soms een chloorsmaak maar is prima te drinken. Wist je dat veel huizen en soms campings die niet dicht bij een dorp of stad zitten gewoon het regenwater opvangen. Het regenwater hier in Nieuw Zeeland kan je gewoon drinken! Meestal heeft men er wel een filter tussen ivm volgens e.d. op het dak.... Een klein filter kopen zoals een breta of ziets als je de smaak niet wil. Wij hebben hier in Paihia ook een filter er tussen voor de koffie en thee, smaakt dan net iest beter maar ja dat hadden we in NL ook al.
In Nieuw Zeeland heeft het water inderdaad soms een chloorsmaak maar is prima te drinken. Wist je dat veel huizen en soms campings die niet dicht bij een dorp of stad zitten gewoon het regenwater opvangen. Het regenwater hier in Nieuw Zeeland kan je gewoon drinken! Meestal heeft men er wel een filter tussen ivm volgens e.d. op het dak.... Een klein filter kopen zoals een breta of ziets als je de smaak niet wil. Wij hebben hier in Paihia ook een filter er tussen voor de koffie en thee, smaakt dan net iest beter maar ja dat hadden we in NL ook al.
Rob en Niek http://www.bayofislandscampervans.co.nz/?lang=nl
Namibie. Zelfs geen inentingen nodig.
In marokko krijg je vaak een glaasje water bij je drinken.. Hebben we vaak zat opgedronken, later kwamen we erachter dat het kraanwater was. Nooit ziek geweest! (maar misschien toch maar niet doen)
-
- Reisexpert
Wat veel mensen niet weten is dat je op Pulau Tioman in Maleisië ook water uit de kraan kunt drinken.
Het water komt daar uit de bergen en smaakt prima!
Het water komt daar uit de bergen en smaakt prima!

You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
Ik denk dat het voor een groot deel ook met je eigen weerstand te maken heeft of kraanwater veilig voor je is. Word je snel ziek? Dan zou ik niet zomaar de gok nemen om ergens kraanwater te drinken.
Ik heb in alle Europese landen kraanwater gedronken, ook in zuid en oost Europa. Het is niet altijd even lekker, maar ik ben er nooit ziek van geweest. Ook in Turkije, Marokko, Israël en Jordanië drink ik uit de kraan, het water is dan vaak gechloreerd. Niet overal even sterk, die te sterke chloorsmaak maakt het vast veiliger, maar lekkerder absoluut niet. Gelukkig is overal flessenwater te koop
In Azië heb ik het nooit geprobeerd, hooguit voor het tandenpoetsen.
Ik heb in alle Europese landen kraanwater gedronken, ook in zuid en oost Europa. Het is niet altijd even lekker, maar ik ben er nooit ziek van geweest. Ook in Turkije, Marokko, Israël en Jordanië drink ik uit de kraan, het water is dan vaak gechloreerd. Niet overal even sterk, die te sterke chloorsmaak maakt het vast veiliger, maar lekkerder absoluut niet. Gelukkig is overal flessenwater te koop

Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com