Post doorsturen?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Rene S

Post doorsturen?

Bericht door Rene S »

Hoi,

even een praktisch vraagje van mij. Wat deden jullie met de post tijdens een lange reis? Laten doorsturen naar bijvoorbeeld je ouders of vrienden? En zo ja, checkten die dan of er rekeningen bij zaten?

Ga zelf 3 maanden weg. Verwacht in die tijd wel een paar rekeningen (gelukkig gaat meeste via automatische incasso). En zal ook wel m'n inlogspullen van de bank meenemen. Maar dikke kans dat er wel 'n keer een rekening komt van b.v. gemeentelijke belastingen / waterschap of dat soort ongein... die dan binnen een paar weken betaald moet zijn.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Post doorsturen?

Bericht door bolletjeom »

doorsturen is idd een optie. Naar iemand die te vertrouwen is en ook werkelijk je post voor je opent.
Mijn lieftallige broertje is nogal laks met zijn eigen post dus was het niet zo slim dat we hem die taak gaven. Hebben flink wat boze herinneringsbriefen gekregen :{
Die persoon kan het voor je overmaken of jou mailen wat jij precies met internetbankieren moet overmaken.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Toen ik een jaar weg ging, stond ik wel in de gemeente Utrecht ingeschreven maar had ik via de verhuisservice van de PTT een adreswijziging de deur uitgedaan naar Heerlen, naar mijn ouders. Alle post kwam bij hen aan, zij controlleerden mijn rekeningen die ik vervolgens online betaalde.

De andere keren kwam de post aan op mijn huisadres (nog altijd in Utrecht) en maakte een vriend van me de belangrijke dingen open en gaf hij de inhoud aan mij door. De stapel onbelangrijke post van deze zomer ligt nog steeds onopengemaakt op een mooi stapeltje, misschien dat ik daar binnenkort maar eens naar moet kijken :o
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

waar ik dan benieuwd naar ben, vinden jullie het niet eng om in internetcafe's te gaan internetbankieren? ivm fraude omdat je niet weet wat er allemaal met die pc's gebeurd.. of als je bijvoorbeeld met je laptop op het netwerk zit?
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik ben er niet bang voor aangezien het via beveiligde kanalen gaat.
verder krijg je een inlogcode door je pincode in te voeren. die code verandert iedere x dus is de kans dat ze het kunnen kraken vrij klein.
verder ben ik 2 jaar op reis geweest en vaak me bankrek in het buitenland gecheckt en geld over geschreven. nog nooit problemen ondervonden. zelf op mallorca een paar x via onbeveiligde netwerken gedaan en niks mis gegaan.
enigste waar je rekening mee moet houden is dat niemand je je pincode ziet in toesten op de randomreader.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

doe al 5 jaar niets anders dan in internet cafe's bankzaken regelen en er is nog nooit iets gebeurd.
maak me dus geen zorgen
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Wij zijn zelfs ook op wereldreis maar dan voor 2 jaar of langer ....
Nu hebben wij zelfs een gemachtigde en dat is de vader van mijn man die ook in het bankieren kan kijken. Als je het niet prettig zou vinden zou je dat ook kunnen regelen die kan dan ook je bankzaken in de gaten houden.

Ik heb geen ervaring met internetbankieren in internetcafe's omdat we zelf dus laptops bij ons hebben.
Wij hebben als postadres het adres van mijn schoonouders die houden alles in de gaten en houden ons op de hoogte via email of we hebben telefonisch contact met hun via skype.

gr van Moira
Rene S

Bericht door Rene S »

Denk dat ik ook de post maar ga doorsturen via TNT... kreeg ook nog een ingeving en heb m'n bankrekening gechecked. In de periode dat ik weg ga heb ik vorig jaar gemeentelijke belastingen en waterschapsbelastingen betaald.

Dus... heb ze een mail gestuurd of ik vooruit kan betalen... haha, ben erg benieuwd of ze dat aankunnen ;-)
bolletjeom
Reisexpert

ben bang van niet hahaha
heb ook wel eens geprobeerd iets vooruit te betalen maar dat is heeeel ingewikkeld voor van die logge instanties.
Plaats reactie