Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: toeristenvisum

Bericht door Tikva »

Nepal is makkelijk en goed te doen om de grens over te komen en een nieuw visum aanvragen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tamaraa
Reiziger

Re: Advies nodig visum India

Bericht door Tamaraa »

Ik heb mijn aanvraag afgelopen woensdag ingediend. Volgens de mevrouw bij vfs global waren alle problemen verholpen. Maar, mocht het niet goed komen dan kun je je paspoort binnen 24 uur terugvorderen zonder visum. Op je afhaal briefje staat hiervoor een telefoonnummer. Als je het via visum.nl regelt, moeten zij hier ook van op de hoogte zijn. Dan ben je wel de visumkosten kwijt, maar in ieder kun je nog wel op reis. Ik hoop dat het goedkomt bij iedereen!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

@tenrec.
Problemen bij india zijn nog niet (volledig) verholpen. Ze zijn op de goede weg maar hebben nog een achterstand weg te werken. Afgelopen week namen ze geen paspoorten in als ze verder dan 4 weken voor waren.
Wat een visumservice doet? Nou. Persoonlijk stuur ik ongeveer de helft van de mensen weer terug omdat ze niet de juiste foto hebben, een werkgeversverklaring die niet voldoet, bankafschriften van een te korte periode of handtekeningen zijn vergeten. Kortom een goede controlle voordat je bij india afgewezen wordt. En zo'n service gaat voor jou naar de ambassade om te brengen en halen. Opsturen kan niet.
En zoals afgelopen wekrn krijgen wij "onze" paspoorten eerder los dan particulieren.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Tamaraa
Reiziger

Bericht door Tamaraa »

Mijn visum ligt gelukkig klaar! Na een nette 6 werkdagen ^O^
Jessefox

Qreply

Bericht door Jessefox »

Hallo Iedereen,
Ik zelf vertrek 5 april naar Nepal om vervolgens ergens rond juni over land naar India te gaan. Tenminste.. dat is mijn plan
Probleem is alleen dat ik vernomen heb dat je A: Geen visum kan krijgen van meer dan 1 maand voordat je India in gaat, (dan zit ik dus in Nepal) en B: Omdat ik student ben en ik volgens sommigen als student geen 6 maanden visum kan krijgen.

Weet iemand of er een manier is om dit op te lossen, en of het anders mogelijk is een visum voor India in Nepal aan te vragen?
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: toeristenvisum (verlengen) India

Bericht door Bird »

Op de site van VFS Global staat het volgende:

"For tourist visa: Travelers on Tourist visa are currently required to have a gap of at least 2 months between two separate visits to India."

Ik neem aan dat die eis ook bij ambassades in omliggende landen geldt?
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
aehendriks

Re: toeristenvisum (verlengen) India

Bericht door aehendriks »

Die restrictie is opgeheven. Geldt alleen nog voor inwoners uit China, Pakistan en nog wat 'politiek gevoelige' landen.
pieterjosephs

Advies nodig: welk visum

Bericht door pieterjosephs »

Ik vertrek 2 mei naar India voor 12 weken, 15 juli kom ik dus terug. Toen ik net informatie over het visum voor India opzocht, stuitte ik op het volgende probleem:
Een 'gewoon' toeristenvisum is 3 maanden geldig, alleen deze 3 maanden gaan al in op het moment dat je het visum krijgt. Dit houdt dus in dat als ik dit visum wil, ik dit pas enkele dagen voor mijn reis zou kunnen ophalen, omdat het anders niet lang genoeg geldig is.
Hoe kan ik dit nu het beste doen? Want ik vind het geen fijn idee om dat pas op het allerlaatste moment te regelen. Een andere optie is een 6-maanden visum aanvragen, maar dit is weer veel ingewikkelder en moeilijker te verkrijgen.
Bird
Reisexpert
Contacteer:

Re: Advies nodig: welk visum

Bericht door Bird »

Ik zou voor het 6 maanden visum gaan.
De kans dat je in zo'n kort tijdsbestek voor je vertrek een 3 maanden visum geregeld krijgt is niet zo heel groot. Ze zijn bij de Indiase ambassade nog steeds niet heel bedreven in hun visumafhandeling.
Volg mijn omzwervingen op http://reizigster.blogspot.com
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

6 maanden visum
3 maanden is te groot risico. Dat krijg je nooit zo uitgekiend
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
aehendriks

Bericht door aehendriks »

Ik had hetzelfde probleem en ben voor 6 maanden visum gegaan. Heb t alleen niet gekregen.... Dus zit nu alsnog met 3 maanden en eigenlijk meer tijd nodig. Advies: 6 maanden multiple entry aanvragen. Misschien dat je dan 6 maanden singel entry krijgt.... Succes!
otwtwonderland

India visum 6 maanden, advies gevraagd!

Bericht door otwtwonderland »

Hallo iedereen!

Ik vertrek op 25 juli voor 5 maanden naar India. Ik ga 4 maanden coordinator bij een vrijwilligers organisatie werken e daarna nog een maand reizen. Nu weet ik dat ik eigenlijk een werkvisum moet aanvragen, maar ik heb gehoord dat dat erg lastig is en niet vaak wordt uitgegeven. Ik krijg van velen het advies om een 6 maanden toeristen visum aan te vragen. Maar ik heb ook gehoord dat je die niet zo makkelijk krijgt..
Wie heeft er pas nog ervaring mee gehad? Kan ik het beste een brief maken waarin ik een mooie rondreis verzin en dat ik dus 6 maanden visum nodig heb of kan ik het beste al boeken en een kopie hiervoor bijsluiten?

Advies is meer dan welkom!

Bedankt,
Tess
otwtwonderland

Re: India visum 6 maanden, advies gevraagd!

Bericht door otwtwonderland »

Iemand?

Misschien is er iemand die ooit vrijwilligerswerk heeft gedaan en een werkvisum heeft gekregen. Was dit moeilijk? welke documenten heb je bijgesloten?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Er staat wel een artikel over stage lopen in India op de website. De regels zijn waarschijnlijk zoveel veranderd dat het veel informatie erg is veranderd.

Zover ik weet kun je het beste het juiste visum aanvragen, omdat problemen met een verkeerd visum het niet waard zijn.
eveke2ndsky

Bericht door eveke2ndsky »

Hoi, ik ben in Sri Lanka, en heb hier net met gemak een 6 months tourist visa aangevraagd, en gekregen! ze vroegen niets en adviseerden mij zelfs om een 6 maanden visum te nemen... :)
t is waarschijnlijk niet bij de deur voor jou, maar check ff met je ambassade, 6 maanden zou moeten lukken, en anders mss een ommetje maken...? :o)
Grtz
Plaats reactie