5-6 weken China: welke steden?

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
AroundJe

5-6 weken China: welke steden?

Bericht door AroundJe »

Dag allemaal. Ik ben me aan het oriënteren op een (backpack) reis in China. Al diverse fora doorgelezen, maar heb nog steeds de vraag: welke steden kan je het beste combineren in 5-6 weken?

Hongkong - Shanghai - Bejing
Chengdu - Shanghai - Bejing - Xi'an -Zhujiajiao
Yangshuo - Shanghai - Bejing - Hangzhou

o.i.d.

Shanghai heeft wel de naam - gebouwen maar niet de echte culturele waarde wat ik begreep.
Daarom mijn vraag voor China kenners:

- wat zijn, als je voor de eerste keer gaat, must-see steden/plekken die met elkaar gecombineerd kunnen worden?
- op welke stad is het het handigst vliegen?
- met wat voor budget moet ik, incl. vliegticket, ongeveer rekening houden?
zaratoestra
Reisexpert

Re: 5-6 weken China: welke steden?

Bericht door zaratoestra »

Wij waren 7 weken in China en deden de volgende route:

Peking - Datong (geen must qua stad, wel als je het hangende klooster en de yungang grotten wil zien) - Pingyao - Xian - Chengdu - Leshan - Emeishan - Chengdu - Songpan- Jiuzhaigou - Huanglong-Chengdu - Danba - Tagong - Litang - Shangri La - Tiger leaping gorge - Lijiang

Dan een vlucht naar Guilin en van daaruit
Yangshuo - Xingping

We hadden tijd genoeg maar hadden graag nog wat langer in de omgeving van Yangshuo gebleven.
Het reizen in Songpan tem Shangri La gaat trager dan in de rest van China
Lange busritten en vaak ook geen vervoer behalve shared taxis

Heb hiermee natuurlijk wel niet op je vraag geantwoord he :-)
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

aja, vergeten....nadien zijn we nog naar Hong Kong gegaan voor enkele dagen.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Eventueel kun je ook naar de schitterende, diverse provincie Yunnan. Met de trein naar Kunming en vandaaruit naar Lijiang, Dali, Tiger Leaping Gorge wandelen en misschien naar Shangri-La. Erg mooi! Ook de provincie Sichuan heeft schitterende gebieden met TIbetaanse dorpjes in de bergen. Ik zou niet te lang in steden als Beijing blijven hangen hoe indrukwekkend die ook zijn, want het land is enorm divers en steden zijn uiteindelijk toch maar steden.

Qua kosten ligt het er helemaal aan hoe je reist, wat je wil doen, waar je overnacht, wat je eet etc. Overnachten kan al vanaf een paar euro in een dorm in een hostel, maar je kan natuurlijk ook veel uitgeven voor dure hotels. Treinreizen zijn vrij goedkoop, zeker als je bijv. nachttreinen neemt. Toegang tot toeristische attracties zijn relatief duur in vergelijking tot de Chinese levensstandaard, vaak $10 of meer p.p.

Als je een goede reisgids koopt, kun je een goed idee krijgen qua kosten, reistijden, opties etc.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Plaats reactie