Café Verweggistan

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Travelator
Reisexpert

Re: Café Verweggistan

Bericht door Travelator »

Reismeis schreef:Hehe, wij worden gebracht, dus ik denk niet dat dat gaat lukken! Of kom anders gezellig naar Sjiphol! Spreken we af op het panorama dak :)
Ja, snogal nie zo'n end! Ander keertje maar weer ; )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

@Reismeis: NHA... ik doe daar nog een cursus Pools. Ehm, ik sta ingeschreven en het is een rottaal maar ik wil het met m'n verhuizing weer op gaan pakken en m'n woordenschat verbreden. Ik heb het vooral besteld omdat het toen goedkoop was en omdat ik benieuwd was naar de taal en hoe die in elkaar zat. Niet met als doel het perfect te spreken, daarvoor is een thuiscursus niet geschikt :) Ik merk wel dat ik veel meer kan lezen dan eerst. En heb er wel plezier aan maar sinds het huis geen tijd meer aan besteed. Leuke is wel, als ik naar Polen ga, komen de simpele dingen weer naar boven. Al had ik laatste keer tijdens december de simpele dingen totaal vergeten :$ Maar goed eind deze maand weer voor gaan zitten en binnenkort ben ik 10 dagen vrijwel internetloos thuis (in huurhuis zit het nog maar daar staan dan geen meubels meer en betaal voor die dagen dan wel nog mijn huur en vind het zonde om dan internet in m'n koophuis te hebben terwijl ik daar overdag niet ben ivm werk en toevallig 's avonds veel weg ben en in weekend bij vrienden) dus kan er dan mooi weer ff voor zitten.

Verder afgelopen weekend een kamer geschilderd. Althans 2 muren helemaal paars :) Komende vrijdag verder klussen en in het weekend komen aantal lieve vriendinnen mij helpen :D Daarnet een wasmachine besteld :) Woensdagochtend ga ik even langs de Ikea voor lampen en nog twee eetkamer stoelen. De kringloop heeft al gereageerd en wil de spullen zsm halen maar ik heb nog niet alles uitgezocht (nog bezig met inpakken en nog lang niet klaar....) dus als ze bellen, probeer ik de afspraak volgende week te zetten :) Heb nu een klein stapeltje liggen en er komt vast nog het eea bij als ik wat extra tijd heb totdat ze komen :) Ben blij dat ik ze kan helpen zo!
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Menasil, wat dapper van je, zo'n studie erbij :) Ik heb een tijdje terug ook bedacht dat ik nog wel een taal zou willen leren, maar eerlijk gezegd zou ik bij god niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen..... Gelukkig ben ik al drietalig haha :P Heb je ook plannen om naar Polen te emigreren? Dat zie ik jou nog wel eens doen namelijk!
Je bent goed bezig zeg, in je nieuwe huissie! Hoe staat het inmiddels met je verhuizing en het klussen? Wanneer ga je over?

Nog een week en dan gaan we eindelijk naar Tunesië, maar ik word niet blij van de nieuwsberichten -O-
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Een taal leren is zo lastig als je geen stok achter de deur hebt! Ik kwam laatst bij het inruimen van m'n boekenkast 'de kleine prins' en 'Sjakie en de glazen lift' in het Indonesisch tegen. Zou ik best moeten kunnen lezen, zeker met een woordenboek ernaast. Maar om het dan ook te doen ?!?! (Ik zou de boeken eerst eens in het Nederlands of Engels moeten lezen.)

Ik ga nu puinruimen. Letterlijk. Er ligt nog steeds een paar kuub in de tuin....

Straks nakijken, maar stiekem hoop ik ook tijd te vinden om wat randjes in de gang te schilderen. Verder hoop ik vrienden zo gek te krijgen om laminaat in de gang te leggen en plinten te plekken ;)

Komende week verbouwing deel 3, de keuken. Ik zie er steeds meer tegenop.

Is Tunesië in de toeristische gebieden niet nog steeds veilig?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Jawel, maar we wilden eigenlijk niet alleen maar op de boulevard rondhuppelen ;)

Sterkte met puinruimen en nakijken!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik ken Tunesië te slecht en ik heb het nieuws te slecht gevolgd. Ging er een beetje vanuit dat er meer dingen veilig zouden zijn.... Maar niet te veel kniezen, je gaat sowieso een leuk vakantie hebben!

Iemand ideeën trouwens wat ik met kerst kan doen? Ik neig naar (weer) een weekje Egypte. Liefst iets waar je ook kan duiken...
Travelator
Reisexpert

Jenny schreef:Ik kwam laatst bij het inruimen van m'n boekenkast 'de kleine prins' en 'Sjakie en de glazen lift' in het Indonesisch tegen.
Niet, die kwam ik tegen :P
Succes met klussen. Of ga je stofzuigen?

RM, ik duim dat het wat rustiger wordt in Tunesië!! Heb je wel al een beetje voorpret??

Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Ik heb ontzettend veel voorpret ja!! Ik ben nu bezig met tassen vullen :)
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Een stok achter de deur scheelt zo veel! Ik merk het met het leren van Chinees. Ik zou wel graag willen, maar heb momenteel niet veel tijd.

Verder lijkt het alsof ik hier in oorlogsgebied zit. Het is oudejaarsavond en de laatste 2 uur wordt er al continue vuurwerk afgestoken hier in de buurt (en heel de stad). Het gaat flink tekeer!
Helaas is er (voor zover ik weet) geen centrale plaats met een vuurwerkshow, daar had ik wel graag heen gewild. Een andere optie is naar een club gaan, maar daar heb ik niet zo veel zin in...
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Travelator schreef:
Jenny schreef:Ik kwam laatst bij het inruimen van m'n boekenkast 'de kleine prins' en 'Sjakie en de glazen lift' in het Indonesisch tegen.
Niet, die kwam ik tegen :P
Succes met klussen. Of ga je stofzuigen?
Ik moet werken. Nakijken dus.

Eigenlijk hoop ik dat H. in de tussentijd even laminaat op de gang boven legt, maar ik vrees het ergste... Jammer, want ik vind het fijn als na een weekend het weer wat meer af is....
ehouse
Reisexpert

Bericht door ehouse »

menasil schreef:@Reismeis: NHA... ik doe daar nog een cursus Pools. Ehm, ik sta ingeschreven en het is een rottaal maar ik wil het met m'n verhuizing weer op gaan pakken en m'n woordenschat verbreden. Ik heb het vooral besteld omdat het toen goedkoop was en omdat ik benieuwd was naar de taal en hoe die in elkaar zat. Niet met als doel het perfect te spreken, daarvoor is een thuiscursus niet geschikt :) Ik merk wel dat ik veel meer kan lezen dan eerst. En heb er wel plezier aan maar sinds het huis geen tijd meer aan besteed. Leuke is wel, als ik naar Polen ga, komen de simpele dingen weer naar boven. Al had ik laatste keer tijdens december de simpele dingen totaal vergeten :$ Maar goed eind deze maand weer voor gaan zitten en binnenkort ben ik 10 dagen vrijwel internetloos thuis (in huurhuis zit het nog maar daar staan dan geen meubels meer en betaal voor die dagen dan wel nog mijn huur en vind het zonde om dan internet in m'n koophuis te hebben terwijl ik daar overdag niet ben ivm werk en toevallig 's avonds veel weg ben en in weekend bij vrienden) dus kan er dan mooi weer ff voor zitten.

!
Je moet tegen een Pool eens "goeie dag" zeggen. Vooral "goeie" zullen ze begrijpen. _O-
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Oei. Ik heb een heel stuk gemist. Blijkbaar te druk geweest om hier te kijken.
16de is jenny hier voor de verjaardag van J. Ik ben dus de hele dag taarten aan het bakken en schoonmoeders aan het vermaken.

Morgen afspraken. Maandag vrij maar verplichtingen..... Ehm dinsdagavond iets met werk. Woensdagavond niets. Donderdagavond sporten. Vrijdagavond verjaardagsboodschappen en huis poetsen.
Wanneer vertrek je precies? Rollatortje?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Haha, Siem kan goed zuigen. Laat haar vrijdag komen pijpen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ehhhh, bovenstaand bericht is niet wat het lijkt. Stofzuigen en waterpijpen. Dus.
Travelator
Reisexpert

Siem is in alle gevallen inzetbaar. Ik kan zuigen én pijpen als de beste! _O-

Plaats reactie