Machu Picchu

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Joris c
Vakantieganger

machu picchu

Bericht door Joris c »

hoi,

ik zou rond de 10de maart de Biking And Trekking Tour To The Lost City Of The Incas 4 Days - 3 Nights willen doen.
het probleem is dat zoveel touragentschappen dit aanbieden en aan verschillende prijzen.
bij PERU ADVENTURE TOURS betaal je 545 us $ en bij green peru adventures 260 us $. dat is meer dan het dubbel verschil.
heeft iemand ervaring met green peru adventures?
of heeft iemand nog andere suggesties, commentaren, ...

is het trouwens noodzakelijk van op voorhand te boeken, want naar iedere touragentschap die ik mail hebben nog plaatsen vrij voor 10 maart???

merci
Jenny
Reisexpert

Re: machu picchu

Bericht door Jenny »

Ik ga deze zomer voor het eerst naar Peru. Bij mijn weten moet je alleen de klassieke inca trail maanden voor vertrek vastleggen, en kan de rest ter plekke.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

De trip die jij bedoeld is volgens mij degene die je in Cusco boekt en die het volgende omvat:
auto vervoer doorheen de heilige vallei waar je nadien op asfalt weg via santa maria of iets anders santa downhill rijdt.
Vervolgens wandel je 1 dag
de 3e dag wandel je nog een stukje maar da's vnl. via de spoorweglijn naar Agias Calientes
4e dag bezoek je MP en keer je met de trein terug.

Die trips bieden ze overal in Cusco aan en je kan de dag nadien of ten laatste 2 dagen later al vertrekken.
Afhankelijk van eten/accomodatie duurder of goedkoper.
Zou zeker mijn hoofd niet teveel breken en het gewoon ter plekke boeken. Genoeg tentjes die dat verkopen.
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

De route vanuit Cusco naar Machu Picchu via Santa María, dan Santa Teresa, dan Hidro-Electrica (tot hier met taxi's/busjes), dan 2 a 3 uur lopen langs de spoorlijn naar Aguascalientes (om de volgende dag een kort tochtje omhoog te maken naar Machu Picchu), is de laatste jaren in zwang gekomen als een alternatief voor de dure trein (en de dure authentieke Inca Trail). Dit is zelfstandig te doen in een dag (Cusco-Aguascalientes). Green Peru Adventures heeft kennelijk nu een sportieve, gevarieerde, meerdaagse georganiseerde tocht op deze route gebaseerd.
Voorzover ik het kan nagaan biedt Peru Adventure Tours geen tocht via deze route aan. Dus wat zij aanbieden is niet te vergelijken met de Santa María, Santa Teresa, Hidro-Electrica route van Green Peru Adventures.
Zoals al opgemerkt, de enige treks die je ruim van te voren moet boeken zijn de treks die de authentieke Inca Trail volgen (die Inca Trail mag je trouwens niet alleen lopen).
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Jos »

Erik
Site Admin

Is het noodzakelijk om je Machu Pichu trail te reserveren?

Bericht door Erik »

Vraag uit de mailbox
Hallo! Is het noodzakelijk om je Machu Pichu trail te reserveren, als je in augustus een trekking wilt gaan doen? Bv. salkantay trail? Of is dit prima te regelen in Cuzco zelf!? Alvast bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Is het noodzakelijk om je Machu Pichu trail te reservere

Bericht door ubiytsa »

Salkantay en Jungle Trek niet. Voor Inka Trail wel. En supermakkelijk te regelen in Cuzco.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Valb
Vakantieganger

Boeken Machu Picchu tour

Bericht door Valb »

Beste reizigers,

Volgende maand ga ik samen met mijn vriend naar Peru.

We verlaten het land natuurlijk niet zonder de Machu Picchu bezocht te hebben. Zelf willen wij 2D/1N gaan.

Weten jullie een goede tour operator? en misschien wel het belangrijkste, is het mogelijk dit een dag van te voren te boeken... zelf willen we ook nog de Jungle in, dus eigenlijk voor beide de vraag of dat mogelijk is.

Thanks a lot voor jullie hulp! :)

Groetjes,
Valerie
ubiytsa
Reisexpert

Re: Boeken Machu Picchu tour

Bericht door ubiytsa »

Alles behalve de Inka Trail kun je een dag van tevoren in Cusco boeken. 2D/1N is te kort. Je bent dan net zoveel geld kwijt als bijvoorbeeld de Jungle Tour van 3/4 dagen en die laatste is natuurlijk vele malen leuker.
Valb
Vakantieganger

Bericht door Valb »

Bedankt voor je reactie.

Jij zegt dus dat je net zoveel kwijt bent voor een Machu Picchu Tour van 2 dagen als een jungle Tour? Maar met die jungle Tour willen we Parc Manu in.. Dus 2 losse tours..adviseer jij dit ook?

Groetjes,
Valerie
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

ubiytsa schreef:Alles behalve de Inka Trail kun je een dag van tevoren in Cusco boeken. 2D/1N is te kort. Je bent dan net zoveel geld kwijt als bijvoorbeeld de Jungle Tour van 3/4 dagen en die laatste is natuurlijk vele malen leuker.
Ik zou iets meer speling nemen, augustus kan vrij druk zijn. Zelf kon ik (2013) pas na 3 dagen Machu Picchu in. Ik heb een combi geboekt van MP met de sacred valley en dat is goed bevallen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ketting
Reisexpert

Bericht door ketting »

Valb schreef:Bedankt voor je reactie.

Jij zegt dus dat je net zoveel kwijt bent voor een Machu Picchu Tour van 2 dagen als een jungle Tour? Maar met die jungle Tour willen we Parc Manu in.. Dus 2 losse tours..adviseer jij dit ook?

Groetjes,
Valerie
Ik denk dat Ubiytsa de Inca jungle trail naar Machu Picchu bedoelt. Dit is een alternatief op de Inca trail die veel gedaan wordt door mensen die geen reservering hebben voor de Inca trail. Dit is een tour van 4 dagen (kan ook in 3) waarbij je gaat wandelen, mountainbiken, raften en zip-linen om vervolgens aan het eind van de 3e dag in Aguas Calientes aan te komen en vroeg in de ochtend van de 4e dag naar Machu Picchu te lopen. Je wandelt ook over een deel/door het gebied van de Inca trail. Deze tour kun je één of twee dagen van tevoren nog boeken in Cuzco.
Valb
Vakantieganger

Bericht door Valb »

Ok.. Nee ik bedoel echt 2 dagen naar MP en afzonderlijk nog een jungle Tour naar Parc Manu.. Iemand daar ook
bekend mee? Bij wie geboekt?

Thanks! ^O^

Groetjes,
Valerie
Akiko

Machu Picchu Tours

Bericht door Akiko »

Hoi allemaal,

Ik heb met de zoekfunctie gezocht, maar nooit een topic gevonden met goed antwoord.

Hebben jullie ervaring bij bepaalde organisaties die Machu Picchu tours organiseren?

Welke raden jullie aan?

Alvast bedankt!
ubiytsa
Reisexpert

Re: Machu Picchu Tours

Bericht door ubiytsa »

Dat is heel erg afhankelijk van welke tour je wil, elke tour operator heeft per tour zo zijn voordelen.

Inka trail, Jungle tour, Salkantay, iets anders?
Plaats reactie