Vietnam en Angkor Wat in 3 weken, haalbaar?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Anlu

Vietnam en Angkor Wat in 3 weken, haalbaar?

Bericht door Anlu »

Binnen 2 maanden ga we voor 3 (3,5) weken naar Vietnam en Cambodja (Angkor Wat).

Op ons verlanglijstje (grove opzet) hebben we staan:

Optie 1:
Start eventueel in Hanoi of Siem Reap.
Als we starten in Hanoi naar Halong Bay, daarna naar Hoi An, en dan naar het zuiden van Vietnam. Daar willen we graag naar de Cu Chi (tunnels en de Mekond Delta en op het einde relaxen op het eiland Phu Quoc.

Optie 2:
Als we starten in Siem reap 2/3 dagen Angkor What en daarna vliegen naar Hanoi en dan de route doorlopen naar het zuiden Saigon (Cu Chi tunnels, mekong delta) en op het einde naar Phu Quoc.
Hoe lang reizen is van het Saigon naar Phu Quoc?

Optie 3:
Laatste optie zou kunnen zijn: zuid of noord vietnam, Angkor Wat en nog een aantal dagen Singapore.

We hebben alleen werkelijk geen idee waar we rekening mee moeten houden wbt reistijd Vietnam. We kunnen budgettair gezien wel een aantal binnenlandse vluchten nemen als we hier veel tijd mee winnen, maar ook deze vluchten zijn prijzig.

Is dit haalbaar in 3 weken? Verder zijn we benieuwd of iemand nog goede tips heeft wbt de route (must see).

Ik hoop dat jullie ons verder kunnen helpen, alvast heel erg bedankt voor de tips/feedback!
kevinmp
Reisexpert

Re: Vietnam en Angkor Wat in 3 weken, haalbaar?

Bericht door kevinmp »

Ik denk dat het haalbaar is inderdaad.

Ik zou als ik jou was een openbusticket boeken vanaf het noorden naar het zuiden van Vietnam. Als je gaat vliegen ben je daar sws een dag aan kwijt.
Met zo een busticket hoef je hem alleen maar een dag van te voren te bevestigen. Vrij simpel allemaal. En goedkoop ook nog.

vwb de route zou ik ook nha trang nog meepakken. Vond ik zelf de moeite waard. Mooie stranden ook.

Als je nog vragen hebt. Let me know;)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou voor Vietnam toch zeker 3-4 weken uittrekken. Minder kan, maar dan ben je aangewezen op nachtbussen en -treinen en hele lange reisdagen. Ik zou daarom kiezen voor alleen Vietnam, of voor het noorden gecombineerd met Angkor wat of het zuiden gecombineerd met Angkor wat.

Ik vond het noorden van Vietnam mooier, met name Sapa.

Als je een echte tempelliefhebber bent dan zou ik langer dan 2-3 dagen in Siem Reap blijven. De meer afgelegen tempels zijn namelijk ook erg mooi!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Hallo,

In 2 dagen kan je alle hoogtepunten van ankor wat zien. Als 3,5 week hebt hou je nog 3 weken over voor vietnam. Dat is wel aan het minimum dat je nodig hebt om van noord naar zuid te komen in vietnam (met een paar tussenstops), maar wel te doen. Het ligt ook een beetje aan wat voor reiziger je bent. Wil je rustig de tijd hebben en af en toe een dagje rust of neem je genoegen met hoogtepunten en ben je bereid af en toe de nachtbus te nemen.

Ik ben destijds op phnom penh gevlogen en daarna doorgereisd naar siem reap (over land) en vervolgens gevlogen naar Hanoi, naar beneden gereisd en via hcm naar huis gevlogen. Dit leek mij de meest efficiente route. Dit was echter meer dan 10 jaar geleden en inmiddels is ankor wat een stuk toeristischer en zijn er volgens mij ook meer verbindingen dus je zou ook kunnen proberen rechtstreeks ( wel met overstap natuurlijk) vanuit nl naar siem reap te vliegen.
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben het met Jenny eens wat betreft je benodigde tijd in Vietnam en wat betreft Sapa. Sapa is geweldig! Maar in 3 weken vietnam en Siem Reap... ik zou er zelf in ieder geval niet voor kiezen. Had zelf 4 weken voor Vietnam en ben 7 dagen in Siem Reap gebleven waarvan 3 om Angkor Wat te bezichtigen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Waarom niet gewoon 3 weken in Cambodja? Er is daar zeker genoeg te doen en te zien!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Hangt er van af wat voor persoon je bent natuurlijk maar 'tzou jammer zijn om overal snel snel doorheen te rushen. Op 2 dagen kan je inderdaad de hoogtepunten van Angkor zien. Net zoals jij de hoogtepunten van Rome ook op 1 dag kan zien, of van Venetie of van om het even wat ter wereld.
Vergeet niet dat je ook reisdagen hebt in Vietnam en dat het je ook tijd kost om van Vietnam naar Siem Reap te kkomen. Ook al vlieg je tussen de twee;

3 weken voor vietnam ook al deden we enkel zuid-vietnam lijkt me toch kort. Maar uiteindelijk zal jij moeten beslissen en je reis indelen.
doenski

Bericht door doenski »

Hi,

Vorig jaar april heb ik ook 3 weken in Vietnam gereisd: 1 week noord - 1 week midden -1 week zuid

Is te doen, maar qua reizen betekende dit dat ik in de 3 weken 2 x nachttrein (Hanoi-Sapa) en 3x nachtbus heb genomen. Persoonlijk vind ik dat niet vervelend.
Van Noord naar Zuid (hanoi-hue, 11-14 uur) heb ik helaas de parken tussen Hanoi en Hue niet heb kunnen bezoeken, kortom: snel reizen kan, maar je moet keuzes maken. En aan je opties te zien, doe je dat al.

Je wilt van HCMC naar strand --> waarom niet in Cambodja?

Succes!
Plaats reactie