Hoeveel L backpack?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
DanielleKathinka
Vakantieganger

Hoeveel L backpack?

Bericht door DanielleKathinka »

Hallo,

Dit jaar gaan wij voor het eerst een langere tijd backpacken en zitten nu toch echt te denken aan een echte goede rugzak. Wij gaan 3 a 4 weken reizen en zijn met zijn 2en en nemen voornamelijk alleen kleren en misschien wat reisdocumentjes/boekjes mee en een iPad. (enigste echte kostbare wat goed opgeboren moet kunnen worden).

Hoeveel L backpack raden jullie ons aan? Wij willen wel wat gaan passen, maar straks leggen wij zo 300 euro neer voor een tas die we helemaal niet nodig hebben.
ubiytsa
Reisexpert

Re: Hoeveel L backpack?

Bericht door ubiytsa »

Persoonlijk vind ik 55L (p.p.) een fijne grootte als ik alleen de dingen meeneem die jij beschrijft. Bij Vrijbuiter kocht ik mijn laatste voor 50 euro ofzo en daar heb ik nu drie reizen mee gemaakt, hij zit perfect en hij heeft nog geen beschadiging.

Natuurlijk neem ik wel ook altijd een schoolrugzak mee.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
DanielleKathinka
Vakantieganger

Bericht door DanielleKathinka »

ubiytsa schreef:Persoonlijk vind ik 55L (p.p.) een fijne grootte als ik alleen de dingen meeneem die jij beschrijft. Bij Vrijbuiter kocht ik mijn laatste voor 50 euro ofzo en daar heb ik nu drie reizen mee gemaakt, hij zit perfect en hij heeft nog geen beschadiging.

Natuurlijk neem ik wel ook altijd een schoolrugzak mee.
Bedankt!
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Het ligt er misschien ook een beetje aan waar je naartoe gaat.
Ga je naar koelere oorden, dan heb je meer en vooral dikkere kleding nodig en dus een iets grotere rugzak.
Ik heb het afgelopen jaar door Azië gereisd en had een rugzak bij me van 65:80 liter.
Dit bleek voor mij te groot, omdat ik vooral zomerkleding bij me had. Heb mijn bagage na een tijdje ook aangepast, dus dikkere, zwaardere korte broeken achtergelaten en er lichte en dunne voor in de plaats aangeschaft.
Inmiddels heb ik een nieuwe rugzak aangeschaft van 50+10 liter. Ben benieuwd hoe me dat gaat bevallen (want af en toe zat mijn rugzak wel degelijk vol; toen ik bepakt en bezakt met souvenirs weer naar Nederland vloog bijvoorbeeld).
Als je met z'n tweeën reist en echt weinig meeneemt, kun je ook nog overwegen om één grotere rugzak en een kleinere mee te nemen. Zo kun je de last ook afwisselen.
Hoe dan ook, mijn oude rugzak staat momenteel te koop. Mocht je geïnteresseerd zijn, vind je eventueel hier de link.
: )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Plaats reactie