Mijn naam is Renée en ik ben 20jaar oud. Eind februari wil ik vertrekken naar Zuid-Amerika, dit is voor mij de eerste keer dat ik ga backpacken. Ik heb nog maar een maand om alles te plannen en als ik alles zo lees lijkt dat veel te kort..Weet niet meer waar ik moet beginnen!
Ik heb een paar dringende vragen en ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen.
Mijn plan is om te beginnen in Rio de Janeiro en eind juni terug te vliegen vanuit Bogota. Wat ik echt wil zijn de Iguacu watervallen zien, naar het regenwoud in de Amazone en om de Inca trail te lopen. Nou dacht ik als richtlijn om vanuit Rio de Janeiro, door Sao Paulo naar de watervallen te gaan en dan door het binnenland weer omhoog, nog een stukje langs de kust en dan de Amazone te volgen tot Manaus om mogelijk daar het regenwoud in te gaan.. Dan door de gaan naar Peru en daar verder te zien. Nou vraag ik me af, is dit een logische route? Ik zou het wel fijn vinden om een beetje een "standaard" route te doen om zo ook andere reizigers tegen te komen.
Verder is dit dus voor mij de eerste keer dat ik echt met een rugzak ga rond trekken, nou ben ik nogal tenger en vroeg ik me af wat jullie aanraden als maat voor mijn tas. Ik ga uiteraard proberen zo min mogelijk mee te nemen maar alsnog.. Moet ik ook een slaapzak meenemen of is alleen een lakenzak genoeg? En wat te doen met handdoeken? Ik las over sneldrooghanddoeken, is dit handig, en als vrouw zijnde, kan ik daar ook mijn haar mee drogen?
Ik heb +/- 4000euro excl. ticket voor die 4maanden, is dat genoeg? Want ik lees overal iets anders..
En als laatste.. Ik lees in veel verhalen over de Inca trail dat je toch wel een erg goede conditie moet hebben. Nou is mijn conditie niet dramatisch maar ook niet echt geweldig. Was sowieso van plan om deze laatste maand nog even wat extra keertjes naar de sportschool te gaan maar is dat genoeg? En ik las ook over dat je tegen de hoogte moet kunnen, hoe bereid ik me hierop voor?
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen, alvast bedankt!
Groetjes