Alternatieve route incatrail

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
heidi01
Vakantieganger

Alternatieve route incatrail

Bericht door heidi01 »

In augustus ga ik met mijn vriend een maand trekken door noord en zuid-peru. Uiteraard kan een bezoekje aan Macchu Picchu niet ontbreken.

Nu lees ik op verschillende fora dat de inca trail te druk én te toeristisch geworden is.

Wij zijn helemaal niet toeristisch ingesteld en proberen de overdreven drukte te vermijden.

Wie heeft ervaring met de Lares trek en/of Salkantay Trek?

Bovendien reizen we eerst door Noord-Peru en vervolgens door het Zuiden. Nu hebben we schrik dat het Zuiden doordat het veel toeristischer is misschien wel eens kan tegenvallen.

Wie weet raad?
zaratoestra
Reisexpert

Re: Alternatieve route incatrail

Bericht door zaratoestra »

Het Zuiden heeft ook nog heel mooie plekjes die ondanks het feit dat veel toeristen ze bezoeken de moeite waard zijn. Dus laat je zeker niet afschrikken.

Wat de lares en salkantay betreft, als je de 'zoeker' gebruikt kom je die in andere topics tegen. toen wij onze reis planden meen ik zulke topics tegen gekomen te zijn.
HendrikHerman
Reiziger

Bericht door HendrikHerman »

Er zijn er, niet veel, die Machu Picchu overslaan. In verband met de hoge kosten en de drukte. Dat is dus ook een optie. Een mens kan ook verder leven zonder Machu Picchu gezien te hebben. Augustus is inderdaad een zeer toeristische maand. Ik zou in ieder geval de Inca Trail vermijden want dat moet je met een groep doen en onderweg zie je de andere groepen voor je en achter je. Er zijn mensen die de Salkantay trail individueel lopen, wat bij de Inca Trail niet mag.
Misschien is het aantrekkelijk om alternatief naar Macchu Picchu te reizen (en terug). Vanuit Cusco met lokaal vervoer via Santa María en Santa Teresa naar Hydro Electrica. Dan twee a drie uur lopen naar Aguascalientes langs de spoorlijn. Kan in één dag. Machu Picchu zelf is vooral druk midden op de dag als de lading treinreizigers is gearriveerd die een paar uur later de trein weer ingaat. Als je heel vroeg vanuit Aguascalientes omhoog gaat naar Machu Picchu dan maak je nog een redelijk stille tijd mee, na vertrek van de treinlading ook.
En tenslotte, ook in het zuiden is het alleen maar echt druk daar waar iedereen naar toe gaat. Als je een paar honderd meter verder loopt is er vrijwel niemand.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik zou MP wel bezoeken maar het incatrail laten zitten. Als je een dag van te voren als naar aguas calientes gaat en daar overnacht kan je de eerste bus omhoog pakken. Je hebt dan om 6 uur de ruines nog redelijk voor jezelf. Ook de mensen die van het incatrail komen zijn er dan nog niet. Vanaf het moment dat de trein aankomt is het echt druk.

In noord-peru zijn ook mooie (meerdaagse) wandelroutes waarbij je langs ruines komt, bijvoorbeeld in de chachapoyas regio.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
heidi01
Vakantieganger

Bericht door heidi01 »

Bedankt alvast voor jullie antwoorden.

Machu Picchu schrappen is geen optie. Dat moeten we gezien hebben, maar is het ook de moeite wat je onderweg op de incatrail ziet? Want ook daarover lees je de meeste uiteenlopende dingen.
Een mogelijkheid is om de lares trek te doen 3n / 4 d waarbij je op dag 4 ook een bezoek brengt aan Machu Picchu.
En bij de Salkantay trek kan je ook doen in 3n/4d met op dag 4 een bezoek aan Machu Picchu.

IN het noorden doen we al een trekking van olleros naar chavin de huantar.
http://www.peru-planet.net/nl/tours/20/ ... in-3-dagen

Op zich heb ik geen dramatische problemen met veel toeristen, maar een aantal jaren geleden hebben we in Mexico Chichen Itza bezocht, door het hoge aantal toeristen en veel te veel commerce heb ik mij daar zo geërgerd dat ik er niet van genoten heb. Dus ja dan vind ik het zonde.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

MP komen er ook zeer veel toeristen. Maar zoals reeds gezegd is heb je de site 's morgens vroeg en in de late namiddag met veel minder volk te delen.
Bramv

Bericht door Bramv »

Ik heb in 2011 de Salkantay trek gedaan. Opzich een leuke trek omdat je zowel door het hooggebergte loopt als door een tropisch gebied. De enkele incaruïnes die je onderweg tegen komt vond ik niet echt de moeite waard. De trek is inderdaad een stuk minder druk dan de incatrail, maar je bent ook daar zeker niet de enige. Als je dat een probleem vindt zou ik je aanraden om een dag van tevoren naar Aguas Calientes te reizen en de ochtend daarna vroeg Machu Picchu te bezoeken. Ik zou het in ieder geval zeker niet overslaan. Een trek zou je dan altijd nog kunnen doen in bijvoorbeeld Huascarán NP of als je op zoek bent naar ruïnes inderdaad rond Chachapoyas.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik werk bij een reisorganisatie waar we de larestrek verkopen als de incatrail niet meer te boeken is.=vaak
Lijkt mij dus nog steeds een route die veel mensen trekt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie