Foto's op CD

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
ing

Foto's op CD

Bericht door ing »

Ik moet nog op reis naar Australie en twijfel om een laptop mee te nemen. Om namelijk daar de foto's op te kunnen zetten. Zijn er bij internet cafe's e.d. goede en betrouwbare mogelijkheden om foto cd's te branden?
Erik
Site Admin

Re: Foto's op CD

Bericht door Erik »

Er zijn voldoende mogelijkheden om je foto's op CD te zetten, wel moet je er rekening mee houden dat je in ieder internet café een ander programma tegen kunt komen dus wel wat bekend moet zijn met branden.

CD's zijn net als hier in Nederland ook overal verkrijgbaar. Je zou twee cd's kunnen branden waarbij je er één naar huis stuurd en en voor jezelf houd. Ook kun je natuurlijk de foto's pas van je camera verwijderen wanneer de CD is aangekomen. Alles versturen via internet is wat lastig, omdat je dan een hele flinke internet verbinding nodig hebt en genoeg ruimte voor al je foto's bij de ontvangende partij.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik heb nog nooit mijn eigen cdtje gebrand onderweg. speel altijd het domme blondje en dan doet zo'n internetcafejongen het voor me :lol: zou me dus niet druk maken over de verschillende brand programma's

zeker 2 laten branden en 1 opsturen!!
of 1 laten branden, opsturen, thuis iemand laten kijken of alles er goed uitziet en dan pas je geheugenkaartje wissen.
deze techniek werkt al jaren uitstekend en ik verkies het boven het meeslepen van een oplsag apperaat of laptop.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sandrakorstjens
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door sandrakorstjens »

In Australie had ik een harde schijf bij me, die trouwens weinig weegt, maar ik liet even goed mijn foto's nog op CD branden. Je hoeft daar echter helemaal geen moeilijke toeren voor uit te halen in een internet cafe. Je kan namelijk gewoon naar een foto-winkel of een electronicawinkel gaan. Daar lever je je geheugenkaartje in, en dan kan je een uurtje later je kaartje + CD weer ophalen. Was niet al te duur ook, als ik het me goed herinner iets van 6 dollar voor een CD. Bespaart je een hoop moeite!
Groetjes, Sandra
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

mijn ervaring is dat electronica of foto winkels waar je het kunt doen vaak aardig wat prijziger zijn
dan de internet cafe's waar ze het voor je kunnen doen en soms kun je het er ook zelf doen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
kaz
Vakantieganger

Bericht door kaz »

Ik zou het in elk geval niet door iemand anders laten doen. Heb hier namelijk een erg slechte ervaring mee. Na heel wat foto's gemaakt te hebben in Tsjechië, dacht ik ook even die foto's op cd te laten branden. Dus, naar een internetcafé, dude achter de balie zag er niet dom uit, en het was niet al te duur dus heb ik dat laten doen. Die man begon wat te prutsen en 5 minuten later kreeg ik te horen dat hij perongeluk al mijn foto's had gewist. Ik kreeg mijn lege geheugenkaartje terug en kon vertrekken. Erg fijn was dat. Thuis een deel kunnen terughalen, maar grotendeels half en beschadigd dus ik had er niks meer aan.
DUS: doe het zelf! Of, gebruik de lock op je kaartje (kon bij mij niet, want was CF)
Liever één backpack op je rug, dan twee op zolder!
jmksprangers
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door jmksprangers »

ik heb het overal zelf gedaan. Geen problemen gehad. Tip: koop 2 kaartjes en een card reader. Als back-up kun je dan regelmatig de foto's even op je andere kaartje overzetten. Dit is de snelste manier van een back-up maken.
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Ik los het anders op; Camera (2 kaartjes, samen 5 GB) > Netbook (120 GB) > FTP (heeeel veeel GB) > Voila. *)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik dacht dat er ook zoiets bestond een soort kastje zeg maar met een harddisk erin waar je je SD kaartje in kan stoppen en dan pompt ie het over naar die harddisk. Dan hoef je ook geen cd's te branden.

Ik heb wel makkelijk praten want wij hebben zelfs 2 laptops mee op reis nu.

gr van Moira
sandrakorstjens
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door sandrakorstjens »

Bij mijn harddisk kan ik m'n SD card er inderdaad gewoon instoppen, op een knopje drukken en dan kopieert ie alles. Echt superhandig!
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

kaz schreef:Ik zou het in elk geval niet door iemand anders laten doen. Heb hier namelijk een erg slechte ervaring mee. Na heel wat foto's gemaakt te hebben in Tsjechië, dacht ik ook even die foto's op cd te laten branden. Dus, naar een internetcafé, dude achter de balie zag er niet dom uit, en het was niet al te duur dus heb ik dat laten doen. Die man begon wat te prutsen en 5 minuten later kreeg ik te horen dat hij perongeluk al mijn foto's had gewist. Ik kreeg mijn lege geheugenkaartje terug en kon vertrekken. Erg fijn was dat. Thuis een deel kunnen terughalen, maar grotendeels half en beschadigd dus ik had er niks meer aan.
DUS: doe het zelf! Of, gebruik de lock op je kaartje (kon bij mij niet, want was CF)
Doe ik ook nooit om deze reden! Ik zet eerst alles op een USB stick en laat ze met die USB stick een CDtje branden.....
Plaats reactie