waardevolle spullen tijdens backpacken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Held1988
Vakantieganger

waardevolle spullen tijdens backpacken

Bericht door Held1988 »

Hallo allemaal,

Een simpele vraag:

Waar late jullie de waardevolle spullen (paspoort, visa) als je aan het backpacken bent indien je van A naar B gaat EN als je bijvoorbeeld wat langer in een plaats verblijft en vanuit daar korte activiteiten gaat doen en er geen kluisjes zijn. Neem je het paspoort overal mee naar toe? Verstoppen?

Landen zoals; Thailand, laos, cambodja, vietnam en china.

gr,

Nard
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: waardevolle spullen tijdens backpacken

Bericht door Tikva »

Tijdens het reizen in míjn dagrugzak, of moneybelt (afb. Land). Als ik op een plek ben meestal in rugzak maar dan wel op een beetje lastige plek en rugzak op slot. Wil iemand zoveel moeite doen die open te snijden, nou ja daar is de verzekering voor.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Sandervh
Reisexpert

Bericht door Sandervh »

Ik draag hier eigenlijk constant een moneybelt, hij zit niet vervelend dus vind ik het wel net zon veilig idee om het op men lichaam te dragen.
Reisagenda 2015: Maart '15 midweek skiën Oostenrijk - Mei "15 4 weken Colombia - Juni/juli "15 1 week Schotland En nu is het geld op...
Travelvideo: Living on the Edge - A bikers legacy through Vietnam
Travelvideo: Colombia 2015
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door lisette-van-beek »

Tijdens het reizen in mijn dagrugzak, de overige momenten in mijn backpack op mijn kamer. Deur opslot en backpack opslot. Nooit een kluis gehad in zuidoost Azie. Ik had wel een moneybelt maar die heb ik nooit gebruikt.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Tijdens het reizen in de dagrugzak.

Op hotel sinds we onze reispassen na 1 week reizen in Peking in het nachtkastje vergeten zijn - gelukkig kunnen recuperen - altijd in onze grote rugzak op de kamer.

Onze eerste reizen droegen we een moneybelt omwille van het veiligheidsgevoel dat het ons toen gaf. Ondertussen dragen we deze nooit meer.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Paspoort neem je toch standaard mee? Nederland is niet het enige land waar je je verplicht moet kunnen identificeren ;)
Rest: geld is verspreid, als mensen mijn kleding of andere spullen willen jatten in het hostel dan doen ze dat maar. Natuurlijk zou ik dat niet fijn vinden, maar het is ook geen ramp. Telefoon en camera heb ik dan toch altijd mee.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

ubiytsa schreef:Paspoort neem je toch standaard mee? Nederland is niet het enige land waar je je verplicht moet kunnen identificeren ;)
Rest: geld is verspreid, als mensen mijn kleding of andere spullen willen jatten in het hostel dan doen ze dat maar. Natuurlijk zou ik dat niet fijn vinden, maar het is ook geen ramp. Telefoon en camera heb ik dan toch altijd mee.
Standaard nemen we altijn onze belgische paspoorten mee - die zijn even groot als een bankkaart; Onze groter - onhandige reispassen waar ook de visums insteken laten we vaak op hotel.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Nee paspoort neem ik echt niet standaard mee hoor. Wordt die ook alleen maar rommelig en vies van. In landen waar je moet identificeren kan je ook prima uit met een kopie van je paspoort, zelfs nog beter om dat te geven in hotels enzo.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Neem in het geval dat er geen kluis is altijd mijn paspoort mee. Heb een monybelt die je op het onderbeen bevestigd. Merk daar niets van en het zweet niet zoals de monybelt om je middel. Je moet zo wel altijd een lange broek dragen, maar dat doe ik sowieso. In India is mij wel eens verteld door een locale dat zij volwassen mannen in een korte broek lachwekkend vinden en dat is naar mijn mening ook zo.
In de monybelt gaat ook het meeste geld. Overigens hoef je niet zoals vroeger, in Peru 1.000.000 Intis voor 100 dollar, bakken met geld bij te hebben, je kunt bijna overal pinnen dus wees verstandig en neem het hoogst noodzakelijk op. De rest, net genoeg om een taxi of maaltijd te betalen, in mijn broekzak. Zo al de halve wereld afgereisd en nog nooit een paspoort of berg geld kwijtgeraakt. Ben twee keer gerold, c.q. zak opengesneden en telkens was de buit voor de dieven een tientje. Daar kun je mee leven.
wim van brink
Wereldreiziger

Bericht door wim van brink »

Nog even een nawoord. Sommigen doen nog al luchthartig over een paspoort. In Jemen meegemaakt dat een Nederlander zijn paspoort kwijtraakte. Een rugzak met inhoud, paspoort enz. verdween als sneeuw voor de zon zonder dat hij het had gemerkt. Je wil het niet weten hoeveel moeite hij heeft moeten doen om via de ambassade een nieuwe te ontvangen. Was enkele dagen kwijt met het heen en weer reizen. Dan toch maar een monybelt om. Niet om de veiligheid maar om al deze toestanden te voorkomen.
Held1988
Vakantieganger

Bericht door Held1988 »

Bedankt voor de reacties!
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

wim van brink schreef:Neem in het geval dat er geen kluis is altijd mijn paspoort mee. Heb een monybelt die je op het onderbeen bevestigd. Merk daar niets van en het zweet niet zoals de monybelt om je middel. Je moet zo wel altijd een lange broek dragen, maar dat doe ik sowieso. In India is mij wel eens verteld door een locale dat zij volwassen mannen in een korte broek lachwekkend vinden en dat is naar mijn mening ook zo.
In de monybelt gaat ook het meeste geld. Overigens hoef je niet zoals vroeger, in Peru 1.000.000 Intis voor 100 dollar, bakken met geld bij te hebben, je kunt bijna overal pinnen dus wees verstandig en neem het hoogst noodzakelijk op. De rest, net genoeg om een taxi of maaltijd te betalen, in mijn broekzak. Zo al de halve wereld afgereisd en nog nooit een paspoort of berg geld kwijtgeraakt. Ben twee keer gerold, c.q. zak opengesneden en telkens was de buit voor de dieven een tientje. Daar kun je mee leven.
Ik weet dat mensen in India zelf lange broeken dragen en het ongetwijfeld vreemd vinden als anderen dit doen, maar om als westerling te zeggen dat korte broeken bij volwassen mannen lachwekkend zijn vind ik wel apart. Wellicht heeft dit met een generatiekloof tussen u en mij te maken. Bij temperaturen als in India ga ik echt geen lange broek aan doen, alleen daar waar dat hoog nodig is.

Excuses voor deze off-topic reactie.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In heel veel landen worden korte broeken voor volwassen mannen als ongepast/lachwekkend gezien. Een t-shirt draagt men in sommige landen alleen als ondergoed, maar op straat kiest men voor een polo of bloes.

Het is onzin dat een warme broek per definitie warmer is dan een korte broek. Een lichte linnen broek is juist koeler. Zeker omdat de felle zon dan minder op je huid schijnt.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Jenny schreef:In heel veel landen worden korte broeken voor volwassen mannen als ongepast/lachwekkend gezien. Een t-shirt draagt men in sommige landen alleen als ondergoed, maar op straat kiest men voor een polo of bloes.

Het is onzin dat een warme broek per definitie warmer is dan een korte broek. Een lichte linnen broek is juist koeler. Zeker omdat de felle zon dan minder op je huid schijnt.
Ik heb liever dat ik zelf vind dat ik er fatsoenlijk bij loop dan dat anderen dat vinden. Als ik een linnen lange broek zou aandoen denk ik dat ik bij iedere spiegel in lachen zou uitbarsten. Ik pas mij zoveel mogelijk aan, maar ik ga echt niet voor lul lopen. In Indonesië droeg ik waar nodig zo'n sarong (?), maar de regels binnen een tempel respecteer ik dan ook.
Plaats reactie