Graag backpacken! maar waar naartoe?
Graag backpacken! maar waar naartoe?
Hallo,
Ik ben een jongen van 18 jaar en ik wil graag samen met mijn vriendin (17j) 3tot 4 weken reizen, in de maand juli. we zijn nu nog een beetje aan het oriënteren maar wij willen graag naar India. alleen ik vraag me af of dit haal baar is met ons budget ongeveer €800-900 pp. En mijn moeder wil liever dat we naar een (veiliger)Europees land gaan. ik denk dat we haar wel kunnen overtuigen!! maar hoe veilig is india voor ons? dit is voor ons allebei de eerste keer in een niet westers land zonder ouders op vakantie.
Zijn er daarom nog tips of ideeën van ervaren reizigers voor india of andere bestemmingen voor ons?
We denken zelf aan backpacken in marokko of interailen door europa als alternatief.
Groeten, Jelle
Ik ben een jongen van 18 jaar en ik wil graag samen met mijn vriendin (17j) 3tot 4 weken reizen, in de maand juli. we zijn nu nog een beetje aan het oriënteren maar wij willen graag naar India. alleen ik vraag me af of dit haal baar is met ons budget ongeveer €800-900 pp. En mijn moeder wil liever dat we naar een (veiliger)Europees land gaan. ik denk dat we haar wel kunnen overtuigen!! maar hoe veilig is india voor ons? dit is voor ons allebei de eerste keer in een niet westers land zonder ouders op vakantie.
Zijn er daarom nog tips of ideeën van ervaren reizigers voor india of andere bestemmingen voor ons?
We denken zelf aan backpacken in marokko of interailen door europa als alternatief.
Groeten, Jelle
Re: Graag backpacken! maar waar naartoe?
India is opzich een veilig land (net als veel andere landen in Azië), maar zorgt bijna zeker voor een cultuur shock
Je gaat het dus of heel leuk vinden of verschrikkelijk. Maar het is op dit moment wel een lastig te bereizen land in verband met visa's die nodig zijn. Lees bijvoorbeeld dit topic eens door: nieuwe-visum-regels-india-t7812.html
Heb je toevallig ook al de reisinformatie bekeken van India?
Marokko is ook veilig maar (naar mijn idee) moet je hier op sommige plekken beter op je zelf letten
Toch nog steeds erg goed te doen en een stuk goedkoper om er te komen. Wanneer je jezelf dan zou beperken tot de koningssteden heb je zeker een onvergetelijke reis. Ook over Marokko hebben we al erg veel informatie dat je een beter beeld kan geven.

Heb je toevallig ook al de reisinformatie bekeken van India?
Marokko is ook veilig maar (naar mijn idee) moet je hier op sommige plekken beter op je zelf letten

Over de cultuur schock had ik al gelezen maar ik denk dat geen probleem is. Dat over de visums wist ik nog niet is inderdaad lastig. over india heb ik al best veel gelezen over Marokko nog niet. dat ga ik zeker doen Bedankt voor je snelle reactie!
Mijn persoonlijke mening is dat het fijn kan zijn om eerst wat andere landen te hebben bezocht (of wat ouder moet zijn bijvoorbeld zodat jegemakkelijker een auto kunt huren) voordat je naar India of Marokko gaat. Kun je aangeven wat je precies zoekt in een land?
Hebben jullie al eens ervaring opgedaan met backpacken in Oost-Europa? Je geeft aan dat het eerste keer is zonder ouders in een niet-westers land maar waar zijn jullie al wel geweest?
Er zijn veel mensen hier die goede ervaringen hebben met backpacken in (Oost) Europa.
Zelf heb ik alleen ervaring met Polen, en kan dat land van harte aanbevelen en dat was voor mij het land waar ik voor het eerst alleen naar toe ging en alleen rond heb gereisd.
Er zijn veel mensen hier die goede ervaringen hebben met backpacken in (Oost) Europa.
Zelf heb ik alleen ervaring met Polen, en kan dat land van harte aanbevelen en dat was voor mij het land waar ik voor het eerst alleen naar toe ging en alleen rond heb gereisd.
Oke, wij zoeken een mooi land met mooie natuur en cultuur en een onbekende cultuur we zoeken natuurlijk ook avontuur! het mag best een uitdagende reis zijn.Erik schreef:Mijn persoonlijke mening is dat het fijn kan zijn om eerst wat andere landen te hebben bezocht (of wat ouder moet zijn bijvoorbeld zodat jegemakkelijker een auto kunt huren) voordat je naar India of Marokko gaat. Kun je aangeven wat je precies zoekt in een land?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin wel! oosteuropa lijkt mij ook leuk ! misschien wat om met een interail pas doorheen te reizenmenasil schreef:Hebben jullie al eens ervaring opgedaan met backpacken in Oost-Europa? Je geeft aan dat het eerste keer is zonder ouders in een niet-westers land maar waar zijn jullie al wel geweest?
Hoi,
Zijn de temperaturen in India niet erg warm en is er dan geen moesson? Misschien is een goede tip ook wel Maleisië en Singapore. Dan vlieg je op Singapore, blijf je daar eerst 3 dagen en trek je zo door naar Maleisië, en dan kan je om de terugweg ook nog 1 dag Singapore mee pakken. Ik heb dit vorig jaar gedaan en het backpacken door deze landen is erg gemakkelijk en veilig en je zal je er zeker prima vermaken!
Groetjes,
Leroy
Zijn de temperaturen in India niet erg warm en is er dan geen moesson? Misschien is een goede tip ook wel Maleisië en Singapore. Dan vlieg je op Singapore, blijf je daar eerst 3 dagen en trek je zo door naar Maleisië, en dan kan je om de terugweg ook nog 1 dag Singapore mee pakken. Ik heb dit vorig jaar gedaan en het backpacken door deze landen is erg gemakkelijk en veilig en je zal je er zeker prima vermaken!
Groetjes,
Leroy
-
- Wereldreiziger
Qreply
Met het geld zul je het best redden als je maar bij alles pingelt. India is wel een heftig land, ben er in zijn geheel 4 maanden geweest. Je moet er tegen kunnen en dan is het fascinerend. Kun je de cultuurshock niet aan dan wil je wel op je knieën naar huis. Vellig is het absoluut mits je niet in de avonduren de achterbuurtje van de grote steden opzoekt. Sterkte en laat je niet teveel beïnvloeden door de negatieve berichten van mensen die India niets vinden.
Als je opzoek ben naar cultuur en natuurlijk is Thailand ook zeker een aanrader !! Goedkoop en veilig en vooral erg makkelijk te bereizen ..!!!JelleA schreef:Oke, wij zoeken een mooi land met mooie natuur en cultuur en een onbekende cultuur we zoeken natuurlijk ook avontuur! het mag best een uitdagende reis zijn.Erik schreef:Mijn persoonlijke mening is dat het fijn kan zijn om eerst wat andere landen te hebben bezocht (of wat ouder moet zijn bijvoorbeld zodat jegemakkelijker een auto kunt huren) voordat je naar India of Marokko gaat. Kun je aangeven wat je precies zoekt in een land?
Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin wel! oosteuropa lijkt mij ook leuk ! misschien wat om met een interail pas doorheen te reizenmenasil schreef:Hebben jullie al eens ervaring opgedaan met backpacken in Oost-Europa? Je geeft aan dat het eerste keer is zonder ouders in een niet-westers land maar waar zijn jullie al wel geweest?
Groetjes
Thailand in juli voor 800-900 euro is niet te doen. Aan het ticket alleen al ben je 700 euro kwijt in het hoogseizoen.
Marokko is prima te doen zonder auto. Heb ik ook gedaan
Je moet er echter wel rekening mee houden dat Marokko warm is in de zomer, en dat dit jaar de ramadan in juli valt.
Marokko is prima te doen zonder auto. Heb ik ook gedaan

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Denk dat een ticket naar India net zo duur is?
Dus had puur alleen de kosten daar gerekend en dan is dat goed te doen vooral noord Thailand en laos is spot goedkoop
Dus had puur alleen de kosten daar gerekend en dan is dat goed te doen vooral noord Thailand en laos is spot goedkoop

Tickets naar India zijn goedkoper dan naar Thailand, maar dan nog is je budget krap als het incl ticket is.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Toevallig ga ik in juli naar India en ik heb inmiddels een ticket geboekt. Reken op ongeveer 500 - 600 euro in die periode. De kosten voor een visum zijn minstens €65,-. In het allergunstigste geval (niet waarschijnlijk) houdt je dan zo'n €16,50 per dag over voor een reis van 3 weken (Ik weet ook niet of je reisbenodigdheden (backpack etc.) ook in dit budget zitten). Dat is misschien nog te doen voor de echte budgetreiziger maar zeker voor een eerste reis lijkt me dit niet realistisch en wil je zeker wat speling hebben in je budget.
Ik zou het dus wat dichter bij huis zoeken zodat je niet als een monnik hoeft te leven en je niet bij elke activiteit 3x na hoeft te denken of het wel in je budget past
.
Ik zou het dus wat dichter bij huis zoeken zodat je niet als een monnik hoeft te leven en je niet bij elke activiteit 3x na hoeft te denken of het wel in je budget past

-
- Wereldreiziger
Het rekensommetje van Bramv had ik nog niet gemaakt. € 16,50 p.d. voor bustickets, overnachten, eten en drinken is niet bijzonder veel. Het kan, maar dat is weggelegd voor de "geharde" reiziger. Drie maal per dag chepati's met dahl eten, kost niets, maar het gaat je na een week behoorlijk de keel uithangen. Derde klas reizen is wel een belevenis in de Indiase treinen, maar of het een plezierige belevenis is, dat is maar de vraag. De bus is een alternatief, maar de minst veilige manier van reizen in India gezien de vele wrakken langs de weg. Verder wordt het slapen in dormitory's. Goed slot mee voor het kastje in de slaapzaal, want je medereizigers zijn niet altijd even eerlijk. Tijdens de slaap is al menige rugzak leeg geplukt. Als je denkt dit allemaal aan te kunnen, dag gaan met die banaan. Maar de suggestie om eerst een ander land uit te zoeken voor een lowbudget reis is ook niet verkeerd.
Veel plezier daar.
Veel plezier daar.
-
- Reisexpert
800 à 900 euro...moet je hiervan je transportkosten naar het land ook nog betalen??
Dan lijkt het mij echt wel gekkenwerk om hiervan ook nog te moeten rondreizen.
Waarom proberen jullie niet nog een bijbaantje te zoeken dan heb je wat meer financiële speling.
Ryanair heeft ook goedkope tickets of misschien kan je mee met taxistop of per trein wanneer je in bv. goedkoper oost-europa wil reizen.
Dan lijkt het mij echt wel gekkenwerk om hiervan ook nog te moeten rondreizen.
Waarom proberen jullie niet nog een bijbaantje te zoeken dan heb je wat meer financiële speling.
Ryanair heeft ook goedkope tickets of misschien kan je mee met taxistop of per trein wanneer je in bv. goedkoper oost-europa wil reizen.