Tip: IBAN pinpas

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
Tamaraa
Reiziger

Tip: IBAN pinpas

Bericht door Tamaraa »

Hallo allemaal, vanaf 1 februari 2014 heeft iedereen een nieuwe soort pinpas: IBAN. Banken zullen de komende tijd alle passen gaan vervangen. Als je een nieuwe pas hebt ontvangen, dan wordt je oude pinpas geblokkeerd. Om gedoe te voorkomen heb ik de ING gebeld vanochtend en ze sturen me binnen 5 werkdagen een nieuwe pas. Hoe dit bij andere banken werkt weet ik niet, maar misschien een handige tip voor iedereen die voor langere tijd naar het buitenland gaat
Groetjes!
Erik
Site Admin

Re: Tip: IBAN pinpas

Bericht door Erik »

Is het niet zo dat ze de oude bankpas nog een hele tijd gewoon laten functioneren? Neem aan dat ze niet zomaar op 1 februari kunnen zeggen dat ze de oude pas niet meer ondersteunen.

Bij de chip op de pas ging het volgens mij ook zo?!

Wel een goede tip om voor je vertrek alvast een nieuwe aan te vragen!
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tip: IBAN pinpas

Bericht door WizardOfOss »

Volgens mij blijft de oude pas in principe (uiteraard binnen bepaalde grenzen) werken tot de nieuwe pas voor het eerst gebruikt wordt. Zo was het in ieder geval wel bij een reguliere vervanging van de pas.
Plaats reactie