Reizen van Ho Chi Minh City naar Ko Phangan
Reizen van Ho Chi Minh City naar Ko Phangan
hallo,
ik ga met een vriend deze zomer 6 weken door vietnam/ thailand. wij willen graag rond 20 Julie(ivm. fullmoon party) op Ko phangan zijn. Wij reizen dan vanaf Ho chi Minh en zou graag tips willen hebben hoe ik het snelst(binnen een dag)
en het goedkoopst (bus, vliegtuig etc.) op Ko phangan zijn.
alvast bedankt.
ik ga met een vriend deze zomer 6 weken door vietnam/ thailand. wij willen graag rond 20 Julie(ivm. fullmoon party) op Ko phangan zijn. Wij reizen dan vanaf Ho chi Minh en zou graag tips willen hebben hoe ik het snelst(binnen een dag)
en het goedkoopst (bus, vliegtuig etc.) op Ko phangan zijn.
alvast bedankt.
Re: Reizen van Ho Chi Minh City naar Ko Phangan
Als ik het goed begrijp begin je dus in HCMC en wilt dan heel Vietnam door.
of wil je weten hoe je van HCMC binnen een dag op Koh Phangan wilt zijn?
of wil je weten hoe je van HCMC binnen een dag op Koh Phangan wilt zijn?
mijn reis begint in hanoi vervolgens reis ik naar ho chi minh en dan door naar thailand druk schema dus wil het reizen zo kort mogenlijk houden
Ok ja dat is gewoon logisch. Dus je wilt van HCMC naar Koh Phangan?
Ik denk dat je dan het beste van HCMC op Bangkok kan vliegen en vanuit daar uit een bus/bootticket naar Koh Phangan boeken. Je zal dan via Suratthani gaan
Denk alleen niet dat je dit binnen 1 dag redt omdat het vliegen met naar het vliegveld gaan en inchecken, al wat tijd in beslag neemt. De afstand van bangkok naar Suratthani is een uurtje of 8 geloof ik.
Denk dus dat je het beste 2 dagen hiervoor uit kan trekken
Ik denk dat je dan het beste van HCMC op Bangkok kan vliegen en vanuit daar uit een bus/bootticket naar Koh Phangan boeken. Je zal dan via Suratthani gaan
Denk alleen niet dat je dit binnen 1 dag redt omdat het vliegen met naar het vliegveld gaan en inchecken, al wat tijd in beslag neemt. De afstand van bangkok naar Suratthani is een uurtje of 8 geloof ik.
Denk dus dat je het beste 2 dagen hiervoor uit kan trekken
De snelste manier is vliegen naar koh samui, dan hoef je van daar alleen nog met de ferry naar phangan. De goedkoopste manier is alles met de bus doen, door cambodja naar bangkok en vamaf daar naar de eilanden. Maar dat red je nooit in een dag, gaat je een paar dagen kosten. De middenweg is dus inderdaad naar bangkok vliegen en dan met de bus naar het zuiden. Surathani is 10 uur vanaf bangkok, ik ben zelf via cumpong (naam even kwijt maar lijkt ee iig op haha), wat 8 uur vanaf bangkok is. En dan nog de boot natuurlijk. Denk dat je het niet met een dag red, behalve als je op koh samui vliegt. Reken er zeker 2 dagen voor!
bedankt voor de reacties ik ga voor de vlucht naar bangkok en vervolgens de bus-boot-bus ticket. ik weet dat er 3 a 4 busstations zijn in bangkok moet ik op de busstations de tickets kopen(welke graarg) of op khoa san road?
alvast bedankt
alvast bedankt
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Het reizen in één dag van HCMC naar Koh Phangan is niet realistisch. Voor zover ik het kan zien, zijn er geen rechtstreekse vluchten naar Koh Samui of Surat Thani. Ze gaan eerst via Bangkok. Dan zou je dus nog een tweede vlucht moet maken, maar houdt er rekening mee dat je ook tijd voor inchecken en overstappen moet rekenen.
Ik heb zelf met de nachttrein meerdere stukken gereisd, waaronder van Surat Thani naar Bangkok en daar heb ik 12 uur en driekwartier over gedaan.
Geef jezelf wat ruimte in het reisschema; reizen in Azië gaat lang niet altijd zoals gepland en bovendien kan je dan ter plekke nog wat wijzigen als je bijvoorbeeld op een leuke plek bent en wat langer wilt blijven.
Ik heb zelf met de nachttrein meerdere stukken gereisd, waaronder van Surat Thani naar Bangkok en daar heb ik 12 uur en driekwartier over gedaan.
Weet je zeker dat je dat wil? Het is écht niet fijn om constant van het ene punt naar het andere punt te moeten racen, alleen maar omdat je heel veel wil zien in een kort tijdsbestek. Kan je je reisschema niet beter zo samenstellen dat je meer kan genieten tijdens die zes weken i.p.v. dat je telkens aan het reizen bent?Quinten schreef:mijn reis begint in hanoi vervolgens reis ik naar ho chi minh en dan door naar thailand druk schema dus wil het reizen zo kort mogenlijk houden
Geef jezelf wat ruimte in het reisschema; reizen in Azië gaat lang niet altijd zoals gepland en bovendien kan je dan ter plekke nog wat wijzigen als je bijvoorbeeld op een leuke plek bent en wat langer wilt blijven.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von