Route Australie

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Kims
Reisexpert

Re: Reis route Australië

Bericht door Kims »

Hi,

In september zou ik wat noordelijker beginnen als je een prettige (lees: warme) start wil hebben van je trip. Cairns of Darwin is een idee en dan afzakken met de seizoenen.

Aangezien je een jaar heb, zou ik niet teveel plannen. Go with the flow! Eigen of gedeeld vervoer voor zo'n tijdsbestek het makkelijkst, geeft je alle vrijheid en daardoor kun je op de mooiste plekken komen en lekker kamperen. Er wordt veel met elkaar meegereden door backpackers. Een rondje openbaar vervoer wordt zelden gedaan. Het werkt anders dan in Europa. Je bent veel beperkter omdat de bussen van bewoonde plaats naar plaats rijden en niet tussendoor stoppen in dat mooie nationaal park waar je heen wilde of bij dat verlaten strandje waar je lekker had kunnen kamperen.

Een auto huren voor een jaar kost je zoveel dat je qua kosten er dan beter 1 nieuw zou kunnen kopen en aan het eind van je reis gratis weg zou kunnen geven, dan ben je nog beter uit!

Kijk rond op dit forum, er zijn veel posts over de verschillende onderwerpen. Ook zijn er veel Australiesites voor info en hier onder reisinformatie staat ook veel info. Koop een reisboek bijv. Lonely Planet zodat je globaal de kosten in kan schatten etc.

Laat het verder echt op je afkomen, je zult veel mensen ontmoeten met wie je bijvoorbeeld mee kunt reizen. Als je ook wil werken, kun je op de meest onverwachte plekken werk vinden en daar dan een tijd zijn. Een rondje Australie klinkt als een leuk plan tot je hier bent en je opeens hele andere plannen krijgt.

En vooral veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Eloyvanrijn

Qreply

Bericht door Eloyvanrijn »

Hey,
Ook ik ga in september voor een jaar naar Australië! maar ga er verder niet teveel voor plannen! in een jaar tijd kan je veel zien!
Ga je hier alleen reizen of werken combineren met het reizen? misschien leuk om een tijdje samen een stuk te reizen?
Groetjes
diemie

Route Australië

Bericht door diemie »

Dag iedereen,

Wij huren van 29/11/2014 tot 14/01/2015 (47 dagen) een campertje in Australië:
De route die we voor ogen hebben is:

Landen en vertrekken in Cairns om via de oostkust en zuidkust tot in Adelaide te rijden. Vervolgens rijden we recht omhoog naar Alice Springs. Daar vertrekt onze vlucht terug.

Denken jullie dat dit te doen is op die 47 dagen?

Alvast bedankt,
Dimitri
Francine
Reisexpert

Re: Route Australië

Bericht door Francine »

Het is ambitieus, maar als je van veel autorijden houdt, kan natuurlijk alles. Hou eens in je achterhoofd dat veel mensen vier tot zes weken nemen voor de oostkust (cairns-sydney). Dan kun je veel mooie plekken bezoeken. En dat veel mensen ongeveer een week nemen voor Sydney-Melbourne en vervolgens een kleine week voor Melbourne-Adelaide. En dan wil je dus nog naar Alice Springs, zo'n 1500km verderop.

Ik neem aan dat je via Melbourne naar Adelaide wilt? Anders is een logischere route zijn om vanuit Sydney via Broken Hill en de prachtiger Flinders Rangers naar Alice te rijden. Adelaide is qua stad niet zo interessant. Kangaroo Island daarbij is wel weer mooi.
Melbourne en de great ocean road zijn natuurlijk ook wel mooi.

Ik zou zelf volgens mij in de tijd die je hebt tot maximaal Melbourne rijden en lekker veel onderweg zien en doen, maar ja, aan jullie de keuze natuurlijk.
Plaats reactie