Taxi vliegveld in Nicaragua

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
MarkvB

Taxi vliegveld in Nicaragua

Bericht door MarkvB »

Hallo,

Ik ga van maart tot juni dit jaar naar Nicaragua. Ik land op dinsdag 5 maart om 20.30u in Managua en wil dan meteen door naar Granada. Is het aan te bevelen om vantevoren al een airport pickup te regelen (bijvoorbeeld via http://www.taximanagua.com/) of zijn de taxi's die bij het vliegveld staan betrouwbaar en veilig genoeg? Ik heb namelijk wel wat verhalen/waarschuwingen gelezen van mensen die beroofd zijn in taxi's in Managua.

groeten Mark
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Re: Taxi vliegveld

Bericht door Ingritaaa »

Ik ben nog nooit in Nicaragua geweest maar ik kan me voorstellen dat er misschien wel shuttle busjes rijden tussen Managua en Granada.

Misschien kun je wel bij een hostel kijken in Granada of ze misschien vervoer van het vliegveld naar het hostel hebben? Geen idee of dit kan, is maar een ideetje.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

Taxi's van het vliegveld in Managua zijn betrouwbaar! De rit Managua - Granada kost zo'n $30-$35 per taxi. Probeer dus een taxi te delen om zo goedkoper uit te zijn. Taxi's hoef je niet van te voren te reserveren.

Er zijn ook shuttlebusjes, bijv. http://www.paxeos.com Hier heb ik geen ervaring mee, maar deze moet je wel van te voren reserveren.

Saludos,
Sole
MarkvB

Bericht door MarkvB »

Gracias! ^O^
MarkvB

Bericht door MarkvB »

Trouwens, je geeft de prijs in dollars, op internet lees ik ook de nodige prijzen in dollars. Is het aan te raden om vanuit Nederland al wat dollars mee te nemen of kan je die in Nicaragua ook pinnen?
Jos
Reisexpert
Contacteer:

Re: Taxi vliegveld in Nicaragua

Bericht door Jos »

hoi Mark,

je kunt in Nicaragua ook pinnen, maar vermoedelijk niet bij elke automaat al ging het wel makkelijker dan in bijvoorbeeld Guatemala. Nicaragua heeft zijn eigen munteenheid, maar je kunt op veel plekken ook met dollars betalen al zul je dan niet goedkoper uitzijn. Met name dollars, maar ook euro's zijn wel in te wissel op geld wisselkantoren. Let op de wisselkoersen (zie www.xe.com/ucc/full voor actuele koersen) want wat is makkeler geldverdienen dan flink je in je eigen voordeel te rekenen?

Verder weet ik zeker (hoewel ik niet in Managua ben geweest) dat het mogelijk is om vandaar een busje naar Granada te regelen of anders een busje/taxi te nemen naar een busstation met bussen naar Managua. Dat laatste is verreweg het goedkoopste (en naar mijn mening het leukste, naast markten zijn busstations de leukste plekken om mensen te kijken en in contact te komen met mensen).

Nicaragua is geen land waar je van te voren alles hoeft te plannen, met tijd en geld kom je overal.
Sole
Reiziger

Bericht door Sole »

Hola,

Het is zeker handig om wat dollars vanuit NL mee te nemen (of je overstap als deze in Amerika is). Je moet namelijk bij aankomst $10 contant betalen voor je toeristen visum. Er is wel een pinautomaat op het vliegveld, maar die moet dan toevallig niet buiten werking zijn op de dag dat jij aankomt.

Bij de meeste pinautomaten kun je kiezen om cordobas of dollars te pinnen. In Nicaragua zelf zou ik aanraden om in cordoba's te betalen. Dan ben je goedkoper uit.

Saludos,
Sole
marrigje

Bericht door marrigje »

Hoi Mark,

De taxi's die bij de airport staan zijn betrouwbaar. Zij hebben een licentie nodig om daar te mogen staan, dus dat is allemaal officieel. Neem wel gewoon en taxi bij de airport zelf en niet aan de weg, want daar heb ik verschillende keren rare verhalen over gehoord, met name na zonsondergang. Wij hadden vantevoren een taxibusje via Paxeos geregeld richting Granada, omdat we geen zin hadden in onderhandelingen / onvoorziene omstandigheden na een reis van zo'n 18 uur.. Paxeos is een betrouwbaar bedrijf en je weet vantevoren hoeveel je kwijt bent. Mocht je direct naar Granada willen dan zou ik dat gewoon vantevoren regelen via hun. Als je voor de eerste nacht in een hostel in Managua wil slapen zou ik een taxi nemen vanaf de airport. Er zijn ook zeker shuttle busjes tussen Managua en Granada, maar ik raad het je af om je in het donker op busstations in Managua te begeven, Managua is niet veilig na zonsondergang en al helemaal niet met al je waardevolle spullen bij je. Er gaat geen standaard shuttle direct van de airport naar Granada.

Wat betreft het pinnen, je moet inderdaad 10 (ik dacht 14) dollar betalen voor je visum. Als je een overstap hebt in de VS kan je daar prima pinnen. Volgens mij moet je die 14 dollar ook betalen voordat je überhaupt bij een pinautomaat kan komen én ik zou er niet op vertrouwen dat daar altijd geld in zit. Verder in het dagelijks leven alles betalen in Cordoba's. Deze kan je of pinnen, of je pint dollars en wisselt deze in voor cordobas bij bijvoorbeeld Western Union. Of op straat als je dat aandurft. Heb ik wel altijd gedaan. Succes!
Plaats reactie