Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
WouterHaringhuizen

Re: Visum Thailand

Bericht door WouterHaringhuizen »

He Steven,
dank je wel voor je uitleg. Deze optie lijkt ons inderdaad de beste. Voor hoeveel dagen is dat visum dan geldig en hoeveel kost dat?
grtn
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

WouterHaringhuizen schreef:He Steven,
dank je wel voor je uitleg. Deze optie lijkt ons inderdaad de beste. Voor hoeveel dagen is dat visum dan geldig en hoeveel kost dat?
grtn
Een single entry visum is 60 dagen geldig en kost 1000 Baht, maar de kosten kunnen varieren van ambassade/consulaat tot ambassade/consulaat. Ik geloof bijvoorbeeld dat dit visum in Nederland 40 Euro kost.
acm_kool

Eén visum voor Thailand en Cambodja?

Bericht door acm_kool »

Dit bericht kwam ik tegen op internet,
heeft iemand van dit forum hier al ervaring mee?

Eén visum voor Thailand en Cambodja
Geplaatst op 25 december 2012 11:51 door thailandtotaal

‘Single’ visum wordt uitgebreid voor 5 Mekong regio landen.

Vanaf 27 december hebben reizigers voor een bezoek aan Thailand en Cambodja slechts één visum nodig. Het nieuwe ‘single’visum is onderdeel van een testfase van een breder project met de naam ACMECS Single Visa (Ayeyawady-ChaoPhraya-Mekong Economic Cooperation Strategy). De betrokken landen binnen dit project, Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Myanmar (Birma) zijn dit project gestart in 2005 onder het concept ‘Five Countries, One Destination’.

Het ‘single’ visum voor Thailand en Cambodja dat vanaf 27 december wordt uitgegeven is geldig voor reizigers uit 35 landen (waaronder Nederland en België). De landen op de lijst zijn geselecteerd op basis van hun economisch profiel en als toeristisch potentieel voor de 5 Mekong regio landen. De testfase voor het nieuwe visum zal minstens een jaar duren en in deze periode worden elementen zoals binnenlandse veiligheid, impact op aankomst en uitgaven beoordeeld.

Visumvrije toegang voor Thailand en Cambodja.

Thailand staat visumvrije toegang toe voor paspoorthouders uit 48 landen (waaronder Nederland en België) voor maximaal 30 dagen, terwijl voor Cambodja dit alleen mogelijk is voor paspoorthouders uit Laos, Maleisië, Filippijnen, Singapore, Vietnam, Thailand en Indonesië.

Wat zijn de kosten van het nieuwe visum?

Het nieuwe ‘single’ visum voor Thailand en Cambodja kan aangevraagd worden op elk consulaat van de twee landen, maar het termijn voor het aanvragen van dit visum duurt wel langer. Zo heeft elk land heeft zijn eigen prioriteiten bij het controleren van de persoonlijke gegevens. Het nieuwe visum is een zegen voor reizigers die zowel Thailand als Cambodja willen bezoeken daar ze nu niet meer twee ambassades hoeven te bezoeken.

De kosten voor het ‘single’ visum en de duur van het verblijf zijn identiek aan het standaard toeristen visum op basis van regelgeving van het individuele land. Zo kost een toeristen visum voor Thailand THB 1.000 (ca. € 25) voor 60 dagen, terwijl Cambodja $ 25 (ca. € 19) voor 30 dagen.

Welke landen komen in aanmerking voor het ACMECS Single Visa?

De 35 landen die in aanmerking komen voor het ACMECS Single Visa zijn Australië, Oostenrijk, België, Bahrein, Canada, China, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Ierland, IJsland, Israël, Italië, India, Japan, Korea, Koeweit, Luxemburg, Nederland, Nieuw Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Oman, Portugal, Qata, Spanje, Zuid-Afrika, Zweden, Zwitserland, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten van Amerika
De informatie heb ik van deze website: http://www.thailandtotaal.nl/een-visum- ... n-cambodja
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Eén visum voor Thailand en Cambodja?

Bericht door Tikva »

Ja had het bericht ook gezien alleen zie het nut er niet van aangezien het net zo duur is als twee visa en je voor Cambodja aan de grens ook gewoon 30dg krijgt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
acm_kool

Re: Eén visum voor Thailand en Cambodja?

Bericht door acm_kool »

Van de week even langs de Thaise Ambassade geweest in Den Haag en ze waren er nog niet mee bekend..
Je hebt gelijk, het is even duur, maar een voordeel leek mij dat je dus maar 1x een visum hoeft aan te vragen
(nu gaan we dat gewoon in Azië zelf regelen)
Basvdh

Qreply

Bericht door Basvdh »

Kijk, dit is nu handige informatie. Aangezien ik hetzelfde plan heb als Anke Catherina (ik ga 2,5 maand, begin in Bangkok, ga door en kom terug via de landsgrenzen Thailand weer in). Ik vraag me alleen af hoe lang ik dan terug ben, in andere woorden: of ik niet misschien meer dan 15 dagen er ga zijn. Is het dan niet verstandiger een dubble entry visum te kopen? To be on the safe side?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Re: Qreply

Bericht door stevenl »

Basvdh schreef:Kijk, dit is nu handige informatie. Aangezien ik hetzelfde plan heb als Anke Catherina (ik ga 2,5 maand, begin in Bangkok, ga door en kom terug via de landsgrenzen Thailand weer in). Ik vraag me alleen af hoe lang ik dan terug ben, in andere woorden: of ik niet misschien meer dan 15 dagen er ga zijn. Is het dan niet verstandiger een dubble entry visum te kopen? To be on the safe side?
Ja, kun je zeker overwegen, en is als je inderdaad de tweede keer langer dan 15 dagen blijft de goedkoopste oplossing.
Deniz

Ticket Bangkok enkele reis?

Bericht door Deniz »

Hi reizigers!

Vraagje over ticket naar Bangkok. Ik heb een enkele reis naar Bangkok gevonden bij Malaysia airlines voor 365 euro.
Is dit een mooie prijs? ik zelf vond van wel maar heb er geen ervaring mee wat redelijk is. :)
Nu is dit dus een enkele reis, en had zojuist hier ergens in een topic gelezen dat je dan evt. geweigerd kunt worden door de vliegtuigmaatschappij omdat zij opdraaien als ik niet door de douane kom?
Als ik vooraf een visum voor Thailand regel, zodat ik een bewijs heb dat ik het land op tijd weer verlaat, is het dan geen probleem dat ik een enkele reis heb? Of is het nog steeds niet aan te raden?

Mijn plan is namelijk om 6 a 7 maanden door ZO-Azie te reizen. Van Bangkok naar het noorden van Thailand - Laos- Cambodja- Vietnam- Zuid Thailand - Maleisie - Singapore - Borneo - Java & Bali en dan dus terug vanuit Bali of Java.

Of beter om retourtje Bangkok te boeken? Ik weet niet echt wat het slimst/handigst is dus hopelijk kan hier iemand me beetje helpen. *_*
Jenny
Reisexpert

Re: Ticket Bangkok enkele reis?

Bericht door Jenny »

365 euro voor een enkele reis naar Bangkok is best een mooie prijs.

Je moet echter inderdaad een vliegticket hebben als bewijs dat je het land binnen 30 dagen verlaat, óf je moet vantevoren een visum aanvragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Deniz

Re: Ticket Bangkok enkele reis?

Bericht door Deniz »

Oké, als een visum volstaat dan doe ik dat gewoon
Dank je wel! :)
nannoDH

Visum Thailand

Bericht door nannoDH »

Ik ga 8 weken door Z-O Azie reizen (Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu heb ik een visum voor Thailand nodig aangezien ik geen retourticket heb binnen 30 dagen. Ik ben van plan twee periodes in Thailand door te brengen, beide korter dan 30 dagen.
Iemand tips om dit te ontwijken zodat ik gewoon twee keer een gratis visum on-arrival kan krijgen in Azie?
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

nannoDH schreef:Ik ga 8 weken door Z-O Azie reizen (Thailand, Laos, Vietnam en Cambodja). Nu heb ik een visum voor Thailand nodig aangezien ik geen retourticket heb binnen 30 dagen. Ik ben van plan twee periodes in Thailand door te brengen, beide korter dan 30 dagen.
Iemand tips om dit te ontwijken zodat ik gewoon twee keer een gratis visum on-arrival kan krijgen in Azie?
Visum on arrival kun je nooit krijgen, alleen visumvrije entree.

Als je geen visum wilt kopen kun je een vliegticket kopen naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen.
doubler

Visum nodig bij tussenstop?

Bericht door doubler »

Hey allemaal!

Ik ga van half april tot half augustus backpacken in Zuid- Oost Azie. Ik ben van plan om morgen mijn retourticket amsterdam- bangkok te boeken. Nu heb ik alleen een vraagje:

De meeste betaalbare vluchten hebben wel 1 tussenstop. Ik wil gebruik maken van het visumvrije entree van 30 dagen voor Thailand door een vlug te boeken waarmee ik kan aantonen dat ik thailand binnen die periode verlaat(waarschijnlijk ga ik geen gebruik maken van die vlucht aangezien ik zoveel mogelijk met de bus en de trein wil reizen om meer te zien van het land). Nu twijfel ik alleen of ik een visum nodig heb voor het land waar ik een tussenstop zal maken.

De tickets die ik gevonden heb maken meestal een tussenstop van rond de 6 uur op:
Guangzhou.
Dubai.
Kuala Lumpur.

Heb ik dan een visum nodig als ik aankom op dat vliegveld?
Ralph
Reisexpert

Re: Visum nodig bij tussenstop?

Bericht door Ralph »

Volgens mij geeft dit alleen bij de VS problemen (als het je eerste keer naar de VS is). Voor de rest in de wereld geeft dit volgens mij nooit problemen.

Ps. waarom geen visum voor Thailand vooraf hier aanvragen ipv een vlucht boeken?
Jenny
Reisexpert

Re: Visum nodig bij tussenstop?

Bericht door Jenny »

Voor Dubai en KL krijg je bij aankomst een stempel in je paspoort waarmee je het land in mag. Je hebt vooraf geen visum nodig. Voor China zijn wel visumeisen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie