Hostels in Buenos Aires en Sao Paulo?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Hostels in Buenos Aires en Sao Paulo?

Bericht door eVeLiEnSkI »

Hoi,

Even een heel andere tip betreffende Zuid Amerika gevraagd .. In de Hosteldatabase kon ik het niet vinden .. Wij landen op 4 december om 8:00 's ochtends in Sao Paulo. Het lijkt me dus niet nodig om van te voren al iets te reserveren aangezien we de hele dag hebben om te zoeken.

We zijn zelf in de richting van O de Casa Hostel, Rua Alves Guimarães, 321, Sao Paulo, 05410-000, Brazil hostel aan het denken. Gevonden op hostelbookers.com

12 Euro voor een dormbed inclusief ontbijt ... Lijkt ons ok voor Braziliaanse normen, niet?

Iemand nog tips voor een leuk hostel in Sao Paulo. ( Niet de meest interessante stad, maar we landen daar dus ...)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tips Zuid Amerika??

Bericht door bolletjeom »

Ken brazilie niet maar voor Ecuador zou dat een prima prijs zijn. Dus je zit niet heel ver naast de ideale prijs, lijkt me
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat is een prima prijs voor Brazilie.....duur land! Ik heb zelf in het Formule 1 hotel vlak bij Avenida Paulista gezeten. 89 Real per kamer (tip van locals, waren mijn laatste dagen, budget wat verhoogd :-)). Heb nog een keer een nachtje in Sao Paulo gezeten. Zal effe kijken of ik dat hostel nog kan achterhalen.

ps. Shame on you bolletje. 12 Euro voor een dormbed in Ecuador? Gaat eerder richting de 7-8 dollar dacht ik...
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ik heb hem weer. De 1e keer dat ik in Sao Paulo was (begin 3 weekse reis) heb ik Pousada Dona Zilah (http://www.zilah.com/Pages/Ingles/pousada.html) gezeten. Leuk hostel, maar kwam wel in verkeerd kamertje terecht (geen zin om te zeiken, was bekaf). Ik zie nu dat dat Pousada inmiddels veel duurder geworden is....

Pas een beetje op met Sao Paulo! Het oude centrum daar wil je alleen overdag lopen, en het is een inmense stad met veel onveilige buurten. Die Formule 1 (http://www.accorhotels.com.br/guiahotei ... _hotel=132) is een goeie optie hoor. Dan betaal je met z'n 2en 32 Euro ofzo (ipv die 24 voor 2 dormbedden), maar het is een nieuw hotel, prima bedden, en in een vrij goeie buurt (en erg goeie locatie). Als je met stevige jetleg aankomt zou ik dat doen....

De betere buurten in Sao Paulo zijn duur (en blijf er sowieso niet te lang :-)). Als je iets goedkoopst vindt, dan kan de buurt wel eens twijfelachtig zijn....
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ps. Shame on you bolletje. 12 Euro voor een dormbed in Ecuador? Gaat eerder richting de 7-8 dollar dacht ik...
In Quito is het al $10 voor een dorm en $12 is niet vreemd pp voor een double.
Dus vandaar dat $12 me voor een eerste nacht in Brazilie niet gek leek.

Zo'n eerste nacht moet je nog niet wakker liggen van een dollar of $4 verschil. Zou ze zijn komen aanzetten met $20 dollar dan was het een ander verhaal geweest, dan is het te duur.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Hey,

Merci voor de Tips!!!! En nee hoor, wij blijven 1 of 2 nachten in Sao Paulo om te bekomen van de vlucht. Daarna trekken we even richting Rio om daarna terug zuidwaarts te reizen richting Buenos Airos, met alle leuke tussenstops daar tussenin uiteraard.

Wij willen kerst en nieuw vieren in Buenos Airos .. Zou het te doen zijn om daar aan te komen en niks gereserveerd te hebben??
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

bolletjeom schreef:
In Quito is het al $10 voor een dorm en $12 is niet vreemd pp voor een double.
Dus vandaar dat $12 me voor een eerste nacht in Brazilie niet gek leek.

Zo'n eerste nacht moet je nog niet wakker liggen van een dollar of $4 verschil. Zou ze zijn komen aanzetten met $20 dollar dan was het een ander verhaal geweest, dan is het te duur.
Bolletje...ze heeft het over 12 Euro, niet 12 dollar. Scheelt nog steeds zo'n 40% :-). BA moet je ook mee uitkijken. Ik zat daar tijdens een of ander congres, en alles zat vol. Ik heb in een hostel gezeten waar zelfs alle dormbedden vol zaten (Garden House), en eentje in Palermo waar je wel makkelijk dormbedden kon krijgen (Giramondo hostel, geen echte aanrader want slechte matrassen). Sowieso is Argentinie relatief lastig. Overal reserveringen (zelfs op dormbedden...), en er is niks waardelozer dan na 2 nachten iets anders te moeten zoeken omdat een of andere mafkees je dormbed gereserveerd heeft :-). Voor een dormbed betaal je in Argentinie trouwens ongeveer 36 pesos ($12), een double gaat richting de 100 pesos. Oh ja, Milhouse is ook een bekend hostel in BA, maar heb gehoord dat het nogal een party hostel is. Erg jong publiek met polsbandjes (weet niet hou oud jij bent :-))....

He, ik ga dit onderwerp straks ff splitsen, dus let op.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Hostels in Buenos Aires en Sao Paulo?

Ok, misschien best toch al iets vast leggen voor BA dan.

Bwa, party hostels zijn niet echt ons ding. Een goei pint op tijd en stond weten wij zeer goed te appreciëren, maar dan liever in een gezellig lokaal barretje of zo. In een hostel betaal ik om te slapen :D Tja als je 25 :lol: bent, is het puberale er zo onderhand wel af hè ...
El Niño
Reisexpert

Re: Hostels in Buenos Aires en Sao Paulo?

Bericht door El Niño »

Helemaal mee eens. Ik vind gezellige hostels leuk, maar als er pubers allerlei cocktails staan te bestellen aan de bar (met lichtgevend polsbandje), en 's nachts de dorms onderkotsen dan raakt voor mij de lol eraf :-). Ik drink op zich ook wel genoeg hoor, maar idd in barretjes. Hostels zijn idd vooral om te slapen. Heb in Bolivia een keer enorm staan schelden in het Spaans, omdat een paar mafkezen een feest hadden in het hotel (geen ongehoorzame backpackers hoor, het waren op z'n minst kennissen vd eigenaren...)! Gevraagd of ze enig idee hadden waar hotels primair voor waren, en toen uitgelegd dat dat slapen is, haha. Wel waardeloos dat ik al betaald had. Moest genoegen nemen met een halve nacht geld terug :-(
Plaats reactie