one way kan dus wel

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
LauraM

one way kan dus wel

Bericht door LauraM »

Oke even voor de duidelijkheid, als je een one way ticket koopt en je gaat naar Australië met meer dan 3200,- euro
dan is dat mogelijk,, ik heb namelijk zo verschrikkelijk veel verschillende dingen gelezen!! ik word er een beetje gek van?
BTW thanks voor de informatie ^^
Kims
Reisexpert

Re: one way kan dus wel

Bericht door Kims »

Hoi,

Dat kan zeker!! No worries! Wij hebben het ook gedaan en er werd ons niets gevraagd, maar de mogelijkheid is er dat je bewijs moet laten zien dat je die 3200 euro hebt. Dat is alles.

Veel plezier!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat het kan daar ben ik het mee eens maar wat zijn de regels? Wat als je een enkeltje hebt en je word daarop gecontroleerd? In veel landen heb je een retour ticket nodig (ook al wordt je niet gecontroleerd en lukt het om het land in te komen). Er zijn er ongetwijfeld ook (als die regels zo zijn) die terug gestuurd worden.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

zorg wel dat je als je incheckt je papier bij je hebt waarop staat dat je een visum hebt want anders kan het maar zo zijn dat de vliegmaatschappij je niet aan boord laat.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Op wat voor visum wil je het land binnenkomen? Tourist? Working Holiday? Werkvisum?

Dit is de info voor een working holiday visum waarin duidelijk staat dat je geen retour hoeft te hebben:
http://www.immi.gov.au/visitors/working ... -first.htm

Als je op een ander visum binnenkomt, laat maar even weten. Zoek ik nog even verder...

Succes 8-)
LauraM

Bericht door LauraM »

Kims schreef:Op wat voor visum wil je het land binnenkomen? Tourist? Working Holiday? Werkvisum?
Ik ga met een working holiday visum
TY :)
LauraM

Bericht door LauraM »

Ron schreef:zorg wel dat je als je incheckt je papier bij je hebt waarop staat dat je een visum hebt want anders kan het maar zo zijn dat de vliegmaatschappij je niet aan boord laat.
nouja hij is elektronisch dus dus hij staat onder het nummer van mij paspoort,
maar die zal ik niet vergeten ;)
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Fijn dat er een makkelijke zoekoptie is op dit forum. Dit was ook mijn vraag en die is nu beantwoord! O-)
Metor
Wereldreiziger

Bericht door Metor »

Ben 3 weken geleden probleemloos op een e-visum (tourist) met een enkeltje naar Melbourne gevlogen. De vliegtuig maatschappijen checken inderdaad wel of je een geldig visum hebt.
Voldoende saldo had ik ook maar is nooit naar gevraagd...
Leander1987

Qreply

Bericht door Leander1987 »

Hallo,
Ik reageer even wat betreft de €3200,-. Is dit nog steeds het bedrag wat je moet hebben om een WHV aan te vragen? Ik kom het bedrag vaker tegen namelijk maar ik lees ook dat het bedrag 5000 AUDollar moet zijn, en dat is omgerekend ongeveer €3900,-
Ik ben momenteel nog hard aan het sparen maar ik heb in de planning dat ik eind mei/begin juni het visum aan kan vragen (uitgaande van de €3200,-)
Wie weet hoe het momenteel precies zit?
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

Tijdens de aanvraag ben je dat bedrag nog niet nodig zolang het maar op je bankrekening staat zodra je Australië binnenkomt.. want dat is het moment dat je moet kunnen aantonen dat je dat bedrag hebt en dus voor je zelf kan zorgen in Australië..
Leander1987

Bericht door Leander1987 »

Top, dank je wel! :)
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hou er wel rekening mee dan $5000 ondertussen alleen 4000 euro is geworden... Dus aanzienlijk meer.
Plaats reactie