Touristisch Vietnam of 't prachtige Laos?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Rick.
Reiziger

Touristisch Vietnam of 't prachtige Laos?

Bericht door Rick. »

Ik word als rijbewijsloze student erg gelukkig van het trein en busnetwerk in Vietnam, maar is dat ook een teken dat het er nogal touristisch is? Té touristisch bedoel ik eigenlijk..

Of hebben mensen ervaring met het prachtige Laos? Vietnam lijkt me veel interessanter, maar Laos ziet er ook gewoon erg mooi uit. Ik heb 3 weken de tijd en wilde van Noord naar Zuid in Vietnam, en in 3 weken lijk ik al snel uitgekeken te zijn op/in Laos...
kohraya
Reisexpert

Re: Touristisch Vietnam of 't prachtige Laos?

Bericht door kohraya »

Als 3 weken Laos je te lang lijkt, kan je nog altijd de wereldtopper Angkor Wat meepikken nadat je Laos van noord naar zuid hebt gedaan.
Zelf geen ervaring met Vietnam, dus vergelijken kan ik niet.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Veel hangt er natuurlijk veel van af wat je zelf wil en wat je interesses zijn.
3 weken voor laos zijn echt niet te lang hoor. je kan er veel dingen doen. trekkings, wandelingen, fietstochten, tempels bezoeken, uitgaan, tuben, kajakken, lekker luieren of je tempo net heel hoog holijkt me dan , anders uden.

Het busnetwerk in laos is ook goed. Hou er wel rekening mee dat de reistijden vaak een dag in beslag nemen.

Zoals Kohraya zegt kan je nog steeds naar Angkor gaan. per vliegtuig dan lijkt me (met de bus doe je er dan wel een tijdje mee bezig)

Wij zijn enkel in Zuid-vietnam geweest. Dus over vietnam kan ik je geen advies geven.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

@ Rick: als je meer info wilt over Laos ...vraag gerust!! Wij waren er 6 weken en zijn er helemaal wild van
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ rick wat wil je nou precies, eerst was het Nicaragua of Jordanie, nu vietnam of Laos en ik zie nu weer een nieuw topic over Afrika??

Ga je op wereldreis of kan je totaal niet kiezen voor je vakantie 8)7
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Kokkemee

Bericht door Kokkemee »

@ Rick: als je meer info wilt over Vietnam ...vraag gerust!! Ik was er 5,5 week en ben er helemaal wild van...
(met dank aan zaratoestra voor het "lenen" van de tekst...)
Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Tikva schreef:@ rick wat wil je nou precies, eerst was het Nicaragua of Jordanie, nu vietnam of Laos en ik zie nu weer een nieuw topic over Afrika??

Ga je op wereldreis of kan je totaal niet kiezen voor je vakantie 8)7
Ik ben nogal breed georiënteerd en kan niet zo goed kiezen jah. :Y Dat probleem heb ik al in de Albert Heijn, laat staan voor 'n reis van 3/4 weken. En ik twijfel veel. Ooit woon ik in Afrika, maar ik wil ook de rest van de wereld nog zien. ^O^
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Misschien kun je dan beter eerst de reisinformatie over deze landen opzoeken en wat reisverhalen lezen en daarna een bestemming kiezen en dáárna gerichte vragen stellen?

Over het algemeen zijn de meeste landen goed te doen met het openbaar vervoer want welke backpacker heeft er nu geld genoeg om overal een auto te huren?

Ik zou je niet te druk maken over je bestemming, gooi een dobbelsteen, wat je ook kiest je zal er zeker een mooie tijd hebben! Gewoon je gevoel volgens, wil je Aziatisch, ga lekker naar Laos, wil je droge savanne, ga naar Afrika! Niet teveel twijfelen, je kunt niet alles zien, maar wel als je geduld hebt!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Rick.
Reiziger

Bericht door Rick. »

Ingritaaa schreef:Misschien kun je dan beter eerst de reisinformatie over deze landen opzoeken en wat reisverhalen lezen en daarna een bestemming kiezen en dáárna gerichte vragen stellen?

Over het algemeen zijn de meeste landen goed te doen met het openbaar vervoer want welke backpacker heeft er nu geld genoeg om overal een auto te huren?

Ik zou je niet te druk maken over je bestemming, gooi een dobbelsteen, wat je ook kiest je zal er zeker een mooie tijd hebben! Gewoon je gevoel volgens, wil je Aziatisch, ga lekker naar Laos, wil je droge savanne, ga naar Afrika! Niet teveel twijfelen, je kunt niet alles zien, maar wel als je geduld hebt!
Haha dankjewel! Het is Nicaragua geworden...
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Gaaf! En nu snel een ticket boeken voordat je besluit dat je ugali of rijst toch lekker vindt dan tortillas ;).

Heel veel plezier in ieder geval!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Plaats reactie