Foto's online verkopen

Weten hoe je geweldige foto's maakt tijdens je reis? Of wil je jouw fotografie kennis delen met andere reizigers gebruik dan dit forum.
Plaats reactie
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Foto's online verkopen

Bericht door lisette-van-beek »

Hoi Iedereen,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die ervaring hebben met het online verkopen van hun (reis)foto's, bijvoorbeeld via stocksites. Loopt dat een beetje? Is het de moeite waard?

Groetjes!
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Jenny
Reisexpert

Re: Foto's online verkopen

Bericht door Jenny »

Er zijn heel veel stocksites die gratis foto's aanbieden. Wanneer je markt-conforme prijzen vraagt hebben de meeste mensen geen interesse meer.

Ik fotografeer liever in opdracht. Alleen is dat geen reisgotografie, maar bedrijfsfotografie of produktfotografie. Daarnaast doe ik leuke opdrachten ook wel voor weinig geld. (Ja, daarmee verziek ook ik de betaalde markt ;)). Ik haal m'n uitgaven eruit, echt winst maak ik niet.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Erik
Site Admin

Re: Foto's online verkopen

Bericht door Erik »

Ik hoor journalisten (uit de reisbranche) regelmatig klagen dat hun foto's geen geld opleveren. Er is zoveel aanbod dat de prijs behoorlijk laag is. Ook zijn er veel gratis alternatieven. Hoe dit internationaal gezien is weet ik niet, maar vaak hangt de prijs af van de contacten, je werk, gun-factor en hoe hard men een foto nodig heeft. Hoe unieker de foto hoe meer deze opbrengt. Een foto waarbij Rafael Sylvie een klap verkoopt b.v. :)
Plaats reactie