Vooraf boeken of niet? (juli 2013)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Marrit1984

Vooraf boeken of niet? (juli 2013)

Bericht door Marrit1984 »

Hi!

Wij (mijn vriend en ik) willen graag naar Thailand in de zomer (3 weken in juli). Eigenlijk willen we niks plannen van te voren en het daar allemaal wel bekijken en regelen. Op dit forum lees ik ook dat vooraf boeken echt niet noodzakelijk is. Maar.... nu mailde ik met een Nederlandse duikschool en zij gaven aan dat het qua accomodatie in juli wel behoorlijk druk is en je kans loopt dat alles propvol is.

Wij hoeven geen luxe, gewoon een simpele, schone kamer met eigen badkamer (niet perse airco) is voldoende. Je slaapt er toch alleen maar :) Mijn idee is om daar rond de 800 Baht voor uit te geven per nacht.Twee vragen:
1. Is dit een realistische prijs? (gemiddeld genomen)
2. Is het inderdaad super druk in de maand juli en doe ik er verstandiger aan om toch vooraf wat te boeken?

Misschien verschilt het per regio? Wij willen sowieso graag duiken op Ko Tao, we vliegen op Bangkok en willen beetje rond Bangkok wat zien en doen, maar dan vooral naar het zuiden. Zowel eilandjes, kust en binnenland.

Heel graag jullie reacties! Bedankt alvast!
zaratoestra
Reisexpert

Re: Vooraf boeken of niet? (juli 2013)

Bericht door zaratoestra »

Goh,
Wij zijn nog nooit in juli in Thailand geweest maar op Ko Tao zijn er duikscholen zat.
Juli is, lijkt me, het laagseizoen maar waarschijnlijk gaan er dan wel mensen met schoolgaande kinderen heen.
Een duikschool lijkt mij niet de beste adviseur wat betreft het al dan niet op voorhand boeken. Voor hen is het natuurlijk het 'best" om je te zeggen dat het het beste is om op voorhand te boeken. Dan halen zij klanten binnen.
Marrit1984

haha ja dat had ik ook al bedacht, maar altijd goed om even meer meningen te horen. Zou het namelijk zonde vinden als het ondoenlijk blijkt om in die periode op de bonnefooi te gaan. Dat we dus uiteindelijk gedwongen zijn om in luxe resorts te gaan slapen en dat willen we niet.
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Op Ko Tao is het in juli inderdaad vaak wel druk, maar dat je vooraf moet boeken, geloof ik niet...
Smartties is (een hele leuke) duikinstructeur op Ko Tao en die kan je er zeker meer over vertellen, ook over het eventuele duiken.
Voor 800 Baht moet je zeker wel iets kunnen vinden op Ko Tao!

Over de rest van Zuid-Thailand is ook een aantal artikelen geschreven.
Kijk bij reisinformatie Thailand voor meer info... : )
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wij gaan ook naar Thailand in juli. Wij reizen low-budget en stellen geen grote eisen. Ik vind het fijn om alles op de bonnevooi te doen, zodat we op leuke plekken langer kunnen blijven en meteen weer kunnen vertrekken als iets minder leuk is. Ko Tao is een van de plekken waar we waarschijnlijk naar toe gaan omdat ik heb begrepen, dat je daar dan heerlijk kunt snorkelen. Het is daar in juli/augustus zelfs hoogseizoen en daarom is het soms mischien wel wat zoeken om een redelijk betaalbare acco te vinden. Aangezien ik met m'n zoon van 9 reis, is het wel van belang dat we binnen afzienbare tijd een plek hebben om te overnachten en daarom ben ik van plan om in ieder geval minstens een dag van te voren overnachting te reserveren.

In de LP staat trouwens, dat je waarschijnlijk gratis acco of behoorlijke korting aangeboden krijgt bij de duikschool waar je gebruik van maakt. Maar dat geldt dan alleen voor de dagen waarop je duikt. Voor ons is dat door de leeftijd van m'n zoon dus geen optie, maar voor jullie zou dat misschien wel wat zijn...
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ik kan je aanraden om je ticket naar Thailand wel nu te boeken. Vanuit europa is het vakantieseizoen wel hoogseizoen met dito prijzen.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Marrit1984

Dankjulliewel voor de tips. Ik had inderdaad al wat gehoord over gratis hotel bij duiken, maar ik dacht alleen voor een duikcursus en niet voor het maken van fundives. Het onderzoeken nog eens waard, dankje!

En mijn ticket wil ik binnen nu en 48 uur gaan boeken, nog even regelen op het werk, maar die gaat inderdaad zeer snel geboekt worden!
Plaats reactie