Goedkoop KLM ticket via Antwerpen?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Robin
Reisexpert

Goedkoop KLM ticket via Antwerpen?

Bericht door Robin »

Heeft er iemand ervaring met het zoeken/boeken van een KLM ticket via Antwerpen? Is dit vaak veel goedkoper en voor welke routes geldt dit dan meestal?
Ik begrijp dat je bij de Antwerpen constructie wel op de heenweg eerst zelf naar Antwerpen moet reizen om dan met de Thalys naar Schiphol te reizen (dit laatste is incl. in ticketprijs volgens mij) maar dat het honderden euros kan schelen.
Ik kreeg deze tip van iemand en heb een beetje zitten zoeken, waarbij de onbegrijpelijke wijze waarop tickets geprijst worden weer bleek. Ik heb nog niet heel uitgebreid gezocht, maar wat ik zo snel zag is dat als je via antwerpen reist je vervolgens vanaf AMS een rechtstreekse vlucht hebt die een stuk goedkoper is dan wanneer je die rechtstreekse vlucht vanaf AMS zelf wil boeken. Echter er zijn wel goedkopere opties vanuit AMS, maar dat is dan ineens met een overstap...
Voorbeeld: Een retour naar Bejing kost in maart via antwerpen - schiphol - beijing €465. Een retour op dezelfde datum vanuit Amsterdam met dezelfde rechtstreekse vlucht naar Beijing kost €918. Er is wel een goedkopere KLM vlucht AMS- Beijing op dezelfde datum met vertrek vanaf schiphol (€565) maar dit is dan met een overstap via Parijs...
Een ticket naar JFK in maart via antwerpen lijkt ca. €200 goedkoper.
Iemand die hier meer ervaring mee heeft?
Jenny
Reisexpert

Re: Goedkoop KLM ticket via Antwerpen?

Bericht door Jenny »

KLM wil zijn markt in België uitbreiden. Dus als je een ticket wilt boeken via www.klm.be met als vertrekpunt Antwerpen, dan is dat soms goedkoper.

Zoals je aangeeft móet je dan in Antwerpen inchecken. Dus inderdaad, je moet een omweg nemen. Voor sommige reizigers is dat geen groot nadeel, voor anderen wel.

Mijn ervaring is dat je goedkoper uit bent voor een niet-directe vlucht vanuit AMS, dan via een wel-directe vlucht via Antwerpen. Zeker omdat ik vlak bij Schiphol woon, kies ik dus altijd voor dat eerste.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Zoals jenny zegt. Ze willen bekend worden in be. En eerst een stuk met de trein wordt pas aantrekkelijk als de prijs laag is. Dat dit dan voor nedelanders ook boeiend wordt kan natuurlijk.

Ik ken iemand die laatst naat quito is gevlogen op deze manier. Maar die moest wel overnachten in belgie om op tijd te zijn voor de trein.
Met die verdomd dure fyra nu denk ik niet dat je er veel op vooruit gaat.
Ik moest 2 weken geleden 78 euro betalen voor een Enkeltje amsterdam / antwerpen met die f..k fyra
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het ligt er natuurlijk wel waar je woont hoe voordelig het is. Voor Brabanders kan het wel goedkoper uitpakken. Afstand van mijn woonplaats tot Antwerpen is bijna even ver als Schiphol.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Ben het wel eens met Erik. Het ligt er maar net aan waar je woont en wat voordelig is. Ikzelf woon dichterbij Schiphol dan welk ander vliegveld (uitzonder Rotterdam The Hague Airport). Soms kan ik niet eens op tijd zijn en moet ik overnachting nemen als ik uit wil wijken. Ik heb een vriendin in Brabant wonen en binnenkort ga ik voor het eerst vanaf Eindhoven vliegen, maar omdat we samen gaan kan ik ook bij haar logeren. Antwerpen zou voor haar ook nog kunnen lonen maar wat bolletje al zegt... nu wrs de enige mogelijkheid de Fyra is... wordt het wel wat duurder en die prijs moet je ook meenemen in je eigen berekening.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Voor de Brabanders is er nog de optie om via Roosendaal te gaan kost een fractie van Fyra maar duurt 20 minuten langer. Maar vanaf de Randstad zal het inderdaad niet veel schelen.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Dit klinkt aantrekkelijk woon op half uurtje rijden van Antwerpen! Maar wel vermoeiend om dan weer helemaal terug naar Amsterdam te moeten. Maarja als dat vele eurotjes scheelt is het het overwegen waard lijkt mij!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Waarom moet je terug naar Amsterdam?
Je kunt natuurlijk dezelfde trein terug nemen.
Rebec
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rebec »

Mmm volgens mij snap ik het niet goed O-) Je moet toch inchecken in de thalys om met deze vlucht mee te kunnen? Dan moet je dus eerst naar antwerpen reizen en dan weer terug naar nederland met de thalys naar AMS. Dan kom ik praktisch bijna langs mijn huis met de trein.. Dat bedoelde ik
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Nee je hoeft niet met de Thalys, je kunt ook met een lokale boemeltrein :) Weet niet precies wat voor trein het is maar eentje die tussen Roosendaal en Antwerpen rijdt. Daarna moet je misschien nog wel overstappen om op het vliegveld te komen maar het prijsverschil laat dat volgens mij gemakkelijk toe. Met deze trein kun je dan ook weer terug.
smaartje

Qreply

Bericht door smaartje »

Wij hebben ook een ticket op deze manier geboekt. Eerste deel van de reis is de Fyra van Antwerpen naar Amsterdam en dan vliegen we vanuit Amsterdam verder. Echter...nu de Fyra niet meer rijdt in Belgie ben ik benieuwd wat voor oplossing KLM hiervoor gaat bieden. Heeft iemand hier al ervaring mee?
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik denk niet dat het een probleem voor KLM is dat de Fyra niet rijdt. Wat ik gisteren op het nieuws hoorde is dat het nog wel even kon duren voordat er een oplossing kon komen. Volgens mij wordt er nu nog besproken welke (tijdelijke) oplossingen er geboden kunnen worden.
smaartje

Bericht door smaartje »

Voor KLM zal het inderdaad geen probleem zijn en zij zullen hopelijk snel met een alternatief komen. Ik was alleen benieuwd of iemand al een alternatief aangeboden had gekregen door KLM maar ik bel KLM sowieso nog even.
Plaats reactie