Wat voor backpack, schoenen, laptop, camera etc.

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
SharonVan

Wat voor backpack, schoenen, laptop, camera etc.

Bericht door SharonVan »

Hi Reizigers,

Ik ga 4,5 maand door zuid-oost Azië reizen, nu ben ik mij een beetje aan het voorbereiden
en op zoek naar wat tips.

Hoeveel liter backpack is goed voor mij? (ik ben een meisje en slechts 1,63)

Welke schoenen mee? (in Nederland loop ik hard, en heb hardloopschoenen , ik dacht er zelf aan
om zulk soort schoenen mee te nemen en daarnaast nog gympen en slippers?)

Wel of geen laptop mee?(ik heb een mini laptop 11 inch, maar weegt toch nog 1,5 kilo, kun je anders elders
je foto's van je sd kaart op je externe harde schijf of usb stick kan zetten, kan dit in de internetcafes?)

Compact camera of spiegelreflex mee?(ik ben erg in twijfel, omdat ik spiegelreflex een groot, zwaar ding vind, die je minder snel pakt dan en compact camera, ik ben in twijfel de Nikon Coolpix AW 100 te kopen, heeft iemand hier ervaring mee? http://www.bol.com/nl/p/nikon-coolpix-a ... 011687879/

Het lijkt me ook leuk om een analoge camera mee te nemen, en gewoon in elk land de foto's te laten ontwikkelen?
Weet iemand of dit mogelijk is in zuid oost azie?

Verblijf Bangkok? (ik ga alleen reizen, maar ben niet zo'n held in mijn eentje? Wat is een leuk en veilig verblijf in Bangkok om de eerste dagen te overnachten?

Alleen in Cambodja?(heeft iemand hier ervaring mee, om alleen door Cambodja te reizen? tips, verblijfplaatsen etc alles is welkom)

Oerang Utan opvang Borneo(Kent iemand zo'n opvang, ik wil daar graag vrijwilligerswerk doen)

Hoop graag dat jullie antwoord hebben op mijn vele vragen :)

Liefs,

Sharon
Jenny
Reisexpert

Re: Wat voor backpack, schoenen, laptop, camera etc.

Bericht door Jenny »

Een aantal van je vragen zijn al vaak beantwoord, ik raad je aan daarvoor de zoekfunctie te gebruiken.

Wat de overige vragen betreft:

Je kan filmpjes van een analoge camera afdrukken. Nieuwe rolletjes zijn ook nog wel te krijgen. De rolletjes zijn soms echter erg oud (zie houdbaarheidsdatum) en zijn niet koel bewaard. Dat komt de fotokwaliteit absoluut niet ten goede.

Ik raad je aan om gewoon je digitale foto's af te drukken in een fotozaakje. Dat kan op heel veel plekken, zeker in de grotere steden.

Vrijwilligerswerk in een rehabilatiecentrum voor orangutans kan in Borneo (even googlen), maar dit is écht heel duur. Ook op Sumatra moet je rekenen op meer dan US$ 1000. Het is ergens ook wel logisch dat de apen zo min mogelijk met mensen/vrijwilligers in contact komen, niet?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Carlove

Qreply

Bericht door Carlove »

http://www.redcoon.nl/B322918-Nikon-Coo ... efId=tweak
Koop hem dan niet bij Bol. Veel te duur daar.
semplar

Re: Wat voor backpack, schoenen, laptop, camera etc.

Bericht door semplar »

Hey,

Hier een aantal antwoorden:

Voor de backpack:
Bedenk eerst wat je mee wilt, verzamel dit, en leg het bijvoorbeeld eens op je bed.
Nu zie je hoeveel spullen je mee wilt, daarnaast zie je misschien wel dat je teveel mee wilt.
Aan de hand van de hoeveelheid spullen, kun je gaan kijken hoeveel liter je wilt.
Maar ga vooral PASSEN! want de ene tas is de ander niet, en er zit echt enorm veel verschil in.

Wat betreft de camera:
Deze camera heb ik! Hij werkt heel erg fijn, snel en kan tegen een stootje.
Ik heb een tijdens mijn wintersport vakantie een ongeluk gehad, kreeg een snowboarder tegen mij aan, maar mijn camera had niks, mijn gezicht wel _O- .
Ik heb hem nog niet onder water geprobeerd, maar vertrouw erop dat dat ook goed werkt.

De film functie is super, ik heb een paar keer gehad dat die niet goed focust, maar dan heb ik gewoon opnieuw gefilmd. het leuke is dat je ook slowmotion kan filmen, en er zit een speciale sport stand op, een grote knop aan de zijkant. Dit is super als je bijvoorbeeld grote handschoenen aan hebt. Hij maakt ook hele mooie foto's, maar dat kun je tegenwoordig van veel camera's wel verwachten.
Er zit wel een enorm verschil in met een spiegelreflex, maar dan praat je ook over andere camera's.
De accu gaat behoorlijk lang mee, 2 dagen filmen en foto's maken lukt makkelijk.

Hopelijk heb je hier iets aan, als je verder nog vragen hebt over deze 2 onderwerpen, dan hoor ik het graag!

Wess
Plaats reactie