Het verschil tussen Holland & The Netherlands

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Plaats reactie
Erik
Site Admin

Het verschil tussen Holland & The Netherlands

Bericht door Erik »

Leuk om te zien hoe het verschil tussen Nederland en Holland uitgelegd wordt aan buitenlanders

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc[/youtube]
ubiytsa
Reisexpert

Re: Het verschil tussen Holland & The Netherlands

Bericht door ubiytsa »

Ik had hem al gezien op de homepage. Het verwonderde mij vooral dat veel Nederlanders in de reacties lieten weten dat zij het verschil ook niet kenden.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het detail waarin het hier word uitgelegd wist ik ook niet allemaal. Daarom wel leuk dat je het in een kort filmpje terug kunt zien.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Hoe het komt dat Nederland vaak Holland werd genoemd wist ik wel, maar hoe het allemaal zit met Curacao enzo hoor ik waarschijnlijk wel te weten, maar wist ik niet :P Ik werd trouwens doodgegooid met deze vragen toen ik in Australië woonde... Huh? Amsterdam is toch de hoofdstad van Holland, niet van 'the Netherlands'? Waar ligt dat dan, the Netherlands? Meen je dat nou, zijn Holland en the Netherlands hetzelfde land? Tja...
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Yvonnetje »

Wat toevallig (of niet, Erik?) dat ik dat filmpje nu hier zie. Ik zag hem een paar dagen geleden op Facebook via een vriendin en deelde hem via Twitter & FB.
Hier is het ook niet duidelijk hoe en wat. 'The Netherlands' wordt vaak niet herkend, Holland wel. In het Chinees is Nederland dan ook 'Helan'.

Reismeis, je bent niet de enige. Voor mij was een deel van de info ook nieuw.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Travelator
Reisexpert

Bericht door Travelator »

Reismeis schreef:Huh? Amsterdam is toch de hoofdstad van Holland, niet van 'the Netherlands'? Waar ligt dat dan, the Netherlands? Meen je dat nou, zijn Holland en the Netherlands hetzelfde land? Tja...
Dat vind ik al heel wat...
De doorsnee Amerikaan denkt dat Holland de hoofdstad is van Amsterdam en dat we allemaal Duits spreken haha
Op zich niet zo heel gek; ik weet vaak ook weinig tot niets van kleine (voor ons) onbenullige landjes aan de andere kan van de wereld...
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...

http://siem.aroundtheglobe.nl
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Travelator schreef:
Reismeis schreef:Huh? Amsterdam is toch de hoofdstad van Holland, niet van 'the Netherlands'? Waar ligt dat dan, the Netherlands? Meen je dat nou, zijn Holland en the Netherlands hetzelfde land? Tja...
Dat vind ik al heel wat...
De doorsnee Amerikaan denkt dat Holland de hoofdstad is van Amsterdam en dat we allemaal Duits spreken haha
Op zich niet zo heel gek; ik weet vaak ook weinig tot niets van kleine (voor ons) onbenullige landjes aan de andere kan van de wereld...
Klopt, die opmerkingen heb ik ook regelmatig gehoord ja :P
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Plaats reactie