Tunesië

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
Reismeis
Reisexpert

Tunesië

Bericht door Reismeis »

Over een aantal weken gaan wij 8 dagen naar Sousse, Tunesië. Heeft iemand nog tips wat bezienswaardigheden betreft? Ik lees bijvoorbeeld veel over de Red Lizard trein. Het ritje zelf duurt maar van 45 minuten en het ligt een behoorlijk eind bij Sousse vandaan, maar wat je ziet tijdens de treinrit moet echt fantastisch zijn.. Is het de moeite waard om hier naar toe te gaan, eventueel gecombineerd met andere bezienswaardigheden in die regio? Verder willen we in ieder geval naar Carthago en Tunis en volgens mij kan dit wel gecombineerd worden. Als ik de info op internet mag geloven is Tunis in principe vanuit elke hoek van Tunesië goed bereikbaar. Hoe zit het met Carthago? Kun je daar vanuit Tunis makkelijk komen? Wat kost een bus-/treinritje naar Tunis vanuit Sousse? Het schiereiland Mahdia schijnt ook erg leuk te zijn: het kent een rijke geschiedenis, een mooie haven, een indrukweekend zeemanskerkhof en er is recent een oude stad opgegraven. Is Mahdia leuk voor een dag? En is het vanuit Sousse goed bereikbaar? Kortom.. Alle tips zijn welkom!
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tunesië

Bericht door goedkoopvliegenclub »

De heilige stad Kairouan is vlakbij en natuurlijk een bezoek waard. http://nl.wikipedia.org/wiki/Kairouan_(stad)
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Dank je wel voor de tip! Ik heb Google al open staan ;)
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Zijn er misschien meer forummers met leuke tips of informatie?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Tunis is prima te doen voor een dag maar check wel dag van te voren reistijden want die gaan nogal.onlogisch. Verder hebben wij toen een tweedaagse tour gedaan. Goedkoper dan zelf regelen en goed om naar binnenland te gaan. El djem vonden we bijv erg de moeite.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Thx voor de tips, Tikva!!
Retse
Wereldreiziger

Bericht door Retse »

Helaas geen ervaring met Tunesie.

Misschien heb je nog iets aan een oud artikel uit reizen magazine, even googlen op: Tunesië: Reis langs het antieke erfgoed.

Weet jij misschien het verschil tussen omgeving Djerba en de omgeving van Sousse? Is 1 van beide iets kleinschaliger (of is het gewoon allemaal all in)? Sousse lijkt mij iets centraler als je het noorden wilt bezoeken, Djerba als je de woestijn wilt bezoeken.
Reismeis
Reisexpert

Bericht door Reismeis »

Bedankt voor je reactie, Retse! Ik ga zo even op zoek naar dat artikel :)

Ik ben nog nooit in Tunesië geweest, maar als ik de verhalen zo lees dan is Sousse drukker, toeristischer, dan Djerba. Djerba schijnt een perfecte uitvalsbasis te zijn voor trips naar de Sahara.
Plaats reactie