3 weken over, waar naartoe??

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Rose
Vakantieganger

3 weken over, waar naartoe??

Bericht door Rose »

Hallo!

Ik zit met een dilemma en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben op het moment aan het reizen, en de route is als volgt: Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Australia, NZ, California. Hier heb ik een wereldticket voor geboekt. Nou blijkt echter dat ik veel sneller door azie heen ga dan gepland, omdat luieren en aan het strand liggen echt niks voor mij blijkt te zijn.

Daardoor heb ik tussen Vietnam en Australia 3 weken over waarvan ik niet weet wat ik er mee moet. Eerder naar australia kan, maar word errug duur ivm ticket veranderen. China heb ik ook gehoord, maar dit is mijn eerste reis en heb begrepen dat dat een stuk moeilijker is qua reizen.
Een ander land kan ook, maar welke dan? Liefst geen party/beach vacation spot want dat is niks voor mij. Iemand advies?
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: 3 weken over, waar naartoe??

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Maleisie? Kuala Lumpur, Melacca, Taman Negara np, Cameron Highlands, Georgetown / penang.

Lijkt mij een rondje dat wel in drie weken te doen is en makkelijk te bereizen is.

Kijk voor vluchten naar Kuala Lumpur bij Air Asia, andere optie is vliegen op Singapore met Jetstar of Tiger
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Maleisië is een heel goede optie. Eventueel zou je ook kunnen kiezen om naar borneo te gaan. Net iets spectakulairder :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Opties genoeg je kunt vanuit vietnam ook goedkoop vliegen met low-cost airlines naar wat verder weg gelegen bestemmingen. Bijvoorbeeld de filipijnen, Maleisie kan ook maar is wel weer een beetje meer van hetzelfde. Als je geen strand persoon bent dan klinkt dat china plan helemaal niet zo gek hoor. Beijing bijvoorbeeld is een super interessante stad, in drie weken kan je een mooi stuk reizen. Zou me niet laten afschrikken dat het wat moeilijker is je hebt nu toch al enige reiservaring.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rose
Vakantieganger

Bericht door Rose »

Als Maleisie een beetje meer van hetzelfde is denk ik dat dat m niet word, na 4 landen die al aardig op elkaar lijken (grotendeels) heb ik liever net wat anders. China zou dan om het zuiden gaan, met de trein vanaf hanoi en eindigen in hong kong. Bejing is nu te koud voor wat ik mee heb en qua vliegen net zo duur als australie. Indonesie weet ik niet veel van af, weet dat bijv bali bijna alleen strand en feesten is. Is de rest heel anders? Wat is daar nog te beleven?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Hangt er vanaf waar je naar toe gaat. Wat betreft eten en natuur is het natuurlijk wel redelijk vergelijkbaar met de rest van zuid-oost azie. Zelf alleen of java en bali geweest en wat je daar wel hebt wat anders is zijn bijvoorbeeld vulkanen (bromo) ook een aantal bijzondere archeologische bouwwerken zoals borabordur (uiteraard heeft cambodja ook Ankor). Bali is niet alleen maar feesten je kunt ook lekker rond kijken en veel cursussen volgens zoals koken of yoga.

Lees eens de reisinfo op onze site daar staat ook veel over andere delen van indonesie.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Rose
Vakantieganger

Bericht door Rose »

Ik ben eruit hoor!
Ik vlieg19 januari naar Singapore, om daar 3 volle dagen een beetje een citytrip te doen (werd me afgeraden om nog langer te gaan), en ga dan via Maleisie over land weer terug naar Bangkok voor mijn volgende vlucht (naar Australie). In Maleisie dacht ik dan Melakka, Kuala Lumpur, waars ook Cameron Highlands en als laatste Penang te doen, in 2 a 2,5 week tijd.

Kan iemand mij wat helderheid geven wat betreft de visa?
Voor Singapore weet ik dat je een retourvlucht het land uit moet hebben, dus die wil ik bij Airasia gaan boeken.
Voor Maleisie staat op bijv. Visum.nl dat je ook een uitreisbewijs moet hebben. Het is in principe geen probleem om hier ook nog een goedkoop ticket voor te zoeken maar als het niet hoeft dan liever niet... Ik las hier op het forum namelijk ook een paar keer dat je dat uitreisbewijs juist niet nodig hebt. Bovendien krijg je 90 dagen in Maleisie, en heb ik ruim voor die 90 dagen om zijn alweer mijn vlucht Bangkok - Sydney gepland staan. Ik heb altijd gehoord dat een uitreisbewijs een vlucht moet zijn (bus/hotel niet genoeg), maar moet dit dan ook een vlucht vanuit het land in kwestie zijn, of is mijn ticket vanaf Thailand genoeg bewijs?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Zowel Singapore als Maleisië zijn landen die normaal niet om een uitreisbewijs vragen.
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

Toen ik overland reisde van Singapore naar Maleisië en uiteindelijk Thailand is mij nooit om een uitreisticket gevraagd.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Nee, mij ook niet én volgens mij heb je al een ticket naar Australië toch? Dan is dat je uitreisbewijs!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ingritaaa schreef:Nee, mij ook niet én volgens mij heb je al een ticket naar Australië toch? Dan is dat je uitreisbewijs!
Een ticket van Thailand naar Australië is geen uitreisbewijs voor Maleisië! Maar dat maakt niet uit, want voor Maleisië en Singapore is geen uitreisbewijs nodig.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie