Huurauto in Cuba
-
- Vakantieganger
Huurauto in Cuba
Eind januari ga ik naar Cuba voor (slechts) twee weken. We willen deels de bus nemen, maar vanwege de korte tijd ook een week een auto huren. Heeft iemand tips waar we deze het beste kunnen huren? Moeten we dit vanuit NL al regelen of kan dat ook daar (in Havana)? Heeft iemand ervaring met een autoverhuurder?
groeten,
Judith
groeten,
Judith
Re: Huurauto in Cuba
Wij boeken altijd bij Sunny cars. Dit omdat daar alle verzekeringen in zitten. Geen eigen risico's bij schade etc. Niet direct de goedkoopste maar wel "veilig". Wanneer je schade rijdt wordt de verhuurder al wel snel goedkoper...... En discussiëren kan thuis in het Nederlands. Beter dan een paar uur voordat je vlucht gaat in een Spaans-talig land waar "belazeren" een levensstijl is.
Gek van reizen en eigenwijs om het onbekende te ontdekken. Wanneer de auto er niet kan komen, zal ik het lopend af moeten maken.
-
- Vakantieganger
Wij hebben onze auto ook via Sunnycars geregeld, vooraf in NL. Dit is overigens ook het enige dat we vooraf geregeld hebben... Het is maar afwachten wat voor auto je krijgt, maar de verzekering is in ieder geval goed geregeld. Wij hadden schade maar daar werd helemaal niet moeilijk over gedaan (waarschijnlijk ook omdat de auto al vol krassen zat 

- bolletjeom
- Reisexpert
"waar belazeren een levensstijl is"
Tsssssss. Treurig dat je zo tegen cuba aan kijkt.
Taalbarriere en verzekeringen maakt dat het fijner is om in nl de huur al vast te regelen. Verwacht echter niet te veel van de kwaliteit van de auto's. Ze zijn zeker niet nieuw.
Iets wat niet onlogisch is in een land dat door een handels embargo van de VS nagenoeg niets ksn importeren.
Vraag ook naar een hele goede wegenkaart. Wegwijzers zijn ook schaars.
Tsssssss. Treurig dat je zo tegen cuba aan kijkt.
Taalbarriere en verzekeringen maakt dat het fijner is om in nl de huur al vast te regelen. Verwacht echter niet te veel van de kwaliteit van de auto's. Ze zijn zeker niet nieuw.
Iets wat niet onlogisch is in een land dat door een handels embargo van de VS nagenoeg niets ksn importeren.
Vraag ook naar een hele goede wegenkaart. Wegwijzers zijn ook schaars.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Vakantieganger
Bedankt voor jullie reacties. Ik spreek goed Spaans dus dat zou geen barrière moeten zijn. Ik heb ook al een goede wegenkaart gekocht, dank voor de tip! Ik vind de opties vanuit NL vrij duur en vroeg me af of dit lokaal goedkoper kan. Dus als iemand daar nog ervaring mee heeft, dan hoor ik het graag!
Qreply
auto huren Cuba. goedkoper, beter en veiliger vanuit Nederland. En..Cubanen zijn hartelijk, gastvrij en behulpzaam, niks oplichterij!!Daar kunnen wij Nederlanders nog wat van leren betreffende gastvrijheid en beleefdheid!