Route nieuw zeeland
Route nieuw zeeland
Beste reizigers!
De 1e week van januari 2013 zal ik beginnen aan mijn reis in Nieuw zeeland.
Ik kan hier precies een maand blijven, dus tot begin februari.
Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik in Auckland zal beginnen en naar Wellington zal reizen. Om vervolgens een rondje te maken op het zuider eiland.
Of alleen een rondje maken op het zuidereiland, aangezien ik maar 4 weken de tijd heb?
In ieder geval bedankt!
Groetjes, Iris
De 1e week van januari 2013 zal ik beginnen aan mijn reis in Nieuw zeeland.
Ik kan hier precies een maand blijven, dus tot begin februari.
Nu zit ik heel erg te twijfelen of ik in Auckland zal beginnen en naar Wellington zal reizen. Om vervolgens een rondje te maken op het zuider eiland.
Of alleen een rondje maken op het zuidereiland, aangezien ik maar 4 weken de tijd heb?
In ieder geval bedankt!
Groetjes, Iris
Re: Route nieuw zeeland
Wij hadden enkele jaren geleden 5 weken om Nieuw Zeeland te bekijken en dit was eigenlijk een prima tijd om beide eilanden te bekijken en toch niet al te veel te haasten. Vier weken is net een lastig aantal, het is misschien te veel voor één eiland maar te weinig voor alles op beide eilanden. Je zal dus een aantal dingen moeten plannen en b.v. het pond moeten vastleggen. Zodat je zeker op een bepaalde datum de oversteek kunt maken.
Pfff moeilijk hoor. Je leest vaak dat 6 weken nodig hebt voor het hele land. Ik ben zelf 5 maanden geweest, dus ik vind het moeilijk te beoordele omdat ik zelf lekker rustig aan kon doen... maar ik geloof dat ik me zou beperken tot 1 eiland, en dan waarschijnlijk inderdaad het Zuidereiland. Volgens mij kan 'te veel voor 1 eiland' niet, hoor! Er is echt genoeg te zien en ik zou liever niet te gehaast reizen.
Hoi,
Vorig jaar hebben we in 5 weken zowel noorder (2 wk)als zuidereiland (3wk) gedaan. Wij waren met kinderen dus s ochtends later weg en 's middags op tijd over. Maar als je wat langere reisdagen kunt maken prima te doen. Noorder eiland te mooi om te laten liggen. Maar wel je 'must see's' bepalen inderdaad.. Geniet!
Vorig jaar hebben we in 5 weken zowel noorder (2 wk)als zuidereiland (3wk) gedaan. Wij waren met kinderen dus s ochtends later weg en 's middags op tijd over. Maar als je wat langere reisdagen kunt maken prima te doen. Noorder eiland te mooi om te laten liggen. Maar wel je 'must see's' bepalen inderdaad.. Geniet!
Onwijs bedankt voor jullie reacties!
Ik ga denk ik toch beide eilanden doen, en gewoon goed plannen!
Bedankt!
Groetjes, iris
Ik ga denk ik toch beide eilanden doen, en gewoon goed plannen!
Bedankt!
Groetjes, iris
Ik heb zelf ook een maand om in nieuw zeeland rond te reizen. Maar ik denk dat ik gewoon z'n bus tour doe van stray voor beide eilanden. Het is maar een deel van mijn hele reis dus om elke plaats helemaal zelf uit te zoeken en routes te plannen vind ik dan iets te veel werk en daarom is dit voor mij persoonlijk denk ik de beste optie.
-
- Reisexpert
Wij hebben dit jaar beide eilanden bezocht (maart en april). We hadden hiervoor 7 weken ingepland maar dit was echt te weinig voor ons. We waren slechts 12 dagen op het noordereiland omdat we besloten het meeste van de tijd op het zuidereiland te spenderen - waar we ook onze reis starten.
Beide eilanden hebben hun charme en op het noordereiland zijn er vast heel mooie dingen te zien - wij deden enkel de tongariri crossing, lake taupo, enkele thermale parken en coromandel peninsula.
Noordereiland heeft meer verkeer dan op het zuiden zuidereiland heeft gewoon helemaal gekke dingen qua natuurschoon
't is natuurlijk moeilijk om te beslissen om een eiland te skippen maar de tijd die je hebt voor beide - noord en zuid - kan je gerust op een eiland doorbrengen. Wij zouden er gerust maanden kunnen blijven.
Beide eilanden hebben hun charme en op het noordereiland zijn er vast heel mooie dingen te zien - wij deden enkel de tongariri crossing, lake taupo, enkele thermale parken en coromandel peninsula.
Noordereiland heeft meer verkeer dan op het zuiden zuidereiland heeft gewoon helemaal gekke dingen qua natuurschoon
't is natuurlijk moeilijk om te beslissen om een eiland te skippen maar de tijd die je hebt voor beide - noord en zuid - kan je gerust op een eiland doorbrengen. Wij zouden er gerust maanden kunnen blijven.
Ik zou mn tijd 1/3 en 2/3 verdelen over noord en zuid. Heb dit zelf in een maand gedaan (10 dagen noord en 20 dagen zuid).
Ik zou heel graag een stage doen in Nieuw-Zeeland, ligt echter nog even weg in de toekomst, maar de beste plekken/steden om werk te vinden zijn waarschijnlijk wel Auckland en Wellington. Eigenlijk heb ik niet zo´n zin om in een stad te leven, dus vroeg ik me af of iemand een goed stadje kent, waar er ook wel enige welvaart is, maar toch redelijk afgelegen en de natuur ook heel mooi is..? Ik zou vooral willen surfen en eigenlijk beetje weg van de drukte. Dat betekent uiteraard niet dat ik de grotere steden dan nog zal bezoeken.
Ik ben in 2002 met mijn gastmoeder 'even op vakantie' geweest in Nieuw Zeeland. Wij verbleven 10 dagen bij familie in Matamata, een dorpje wat vooral bekend is geworden door de Lord of the Rings films (filmlocatie van 'the Shire'). Ik vond de omgeving daar echt schitterend!! Veel bezienswaardigheden en een prachtige natuur, ik was vooral heel gecharmeerd van het hobbit landschap..... Matamata is misschien wat klein, Tauranga (zo'n 100000 inwoners) ligt daar vlakbij, aan zee. Ook prachtig, met de Bay of Plenty.. Volgens mij waren ze hier destijds ook wel aan het surfen. Welvaart? Geen idee..
..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Dank je voor de tips! Ik zal het zeker onthouden, al zal er waarschijnlijk veel afhangen van de organisatie waarmee ik mijn stage zou regelen.. Of misschien kijk ik er wel volledig alleen voor, kan ook. Alle wegen staan nog openReismeis schreef:Ik ben in 2002 met mijn gastmoeder 'even op vakantie' geweest in Nieuw Zeeland. Wij verbleven 10 dagen bij familie in Matamata, een dorpje wat vooral bekend is geworden door de Lord of the Rings films (filmlocatie van 'the Shire'). Ik vond de omgeving daar echt schitterend!! Veel bezienswaardigheden en een prachtige natuur, ik was vooral heel gecharmeerd van het hobbit landschap..... Matamata is misschien wat klein, Tauranga (zo'n 100000 inwoners) ligt daar vlakbij, aan zee. Ook prachtig, met de Bay of Plenty.. Volgens mij waren ze hier destijds ook wel aan het surfen. Welvaart? Geen idee..

Dunedin is wel een stad, maar wel een heel gezellige en niet zo groot als Wellington en Auckland. En je kan er heel goed surfen! Denk dat je daar wel meer stagemogelijkheden hebt dan in een klein dorpje.