Vier maanden backpacken: Moet ik wandelschoenen mee?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Roëlle

Vier maanden backpacken: Moet ik wandelschoenen mee?

Bericht door Roëlle »

Hallo!

Ik heb een vraag aangaande schoeisel. Ik ga voor vier maanden naar ZOA en Oceanië. Hiervoor was ik van plan om slippers en mijn vans met dikke zolen mee te nemen (en eventueel nog een paar sneakers). Maar nu weet ik niet of ik ook nog wandelschoenen (van de zware) moet kopen, of dat ik het prima vol houd op m'n vans?!

We gaan niet echt bergwandelingen maken o.i.d. maar wel natuurparken in, canopywalks doen maar ik verwacht ook veel steden, platteland en strand..
Ik denk dat ik alleen m'n vans meeneem en geen wandelschoenen.
Heeft er iemand tips voor me?

Groetjes!
Marije
Reisexpert

Re: Vier maanden backpacken: Moet ik wandelschoenen mee?

Bericht door Marije »

Volgens mij lopen de meningen en ervaringen hierover echt enorm uiteen. Ik was zelf superblij met mijn hoge meindl wandelschoenen toen ik meerdaagse tracks liep in Nieuw Zeeland, maar een medewerker van Bever zei dat hij het gewoon op zijn slippers deed. Dit zijn 2 uitersten denk ik, maar het geeft dus wel aan dat het ontzettend persoonlijk is. Ik denk dat het best heel goed te doen is op gympen, maar ik vond het heerlijk met die stevige stappers. Oh wacht, ik zie dat je niet echt bergwandelingen gaat maken... ik denk dat het voor jou dan best ok is om gewoon je Vans te doen, maar moet wel zeggen dat ik alleen ervaring heb met Nieuw Zeeland en niet met Azie.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je niet van plan bent echt wandelingen te maken dan kan je ook zonder bergschoenen. Zorg wel dat de schoenen die je mee neemt voldoende steun geven en ook echt lekker lopen (na 10km nog steeds).
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je niet gaat wandelen zijn schoenen met (ietwat) grip het minste wat je nodig hebt. Wanneer je tempels gaat bekijken / beklimmen kunnen ze glad zijn. Gewone gympen kunnen nadat het net geregent heeft echt 0 grip geven in zulke situaties.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Ik hike tijdens mijn reizen enorm veel en heb nooit andere schoenen gedragen dan Vans en Asics. Nooit spijt van gehad. Verschillende bergen/vulkanen beklommen op Vans :P
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik heb een jaar lang bijna ales op slippers gedaan.... Maar een paar stevige sportschoenen die lekker zitten is wel een aanrader. Echte wandelschoenen zijn vaak zo groot en vind ik lastig meenemen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik ben ook niet van de grote wandelschoenen, maar slippers? Nee daar kan ik echt geen berg mee beklimmen (al zie ik genoeg mensen dit doen). Ik vraag me dan ook altijd af of mensen ook weer levend en zonder blessures terug komen?
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Nee, slippers hadden bij mij ook echt niet kunnen werken. Door steden lopen, prima, maar bij een stevige hike zijn je slippers lijkt mij zo kapot. Zeker als je veel met handen en voeten moet klimmen.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Globetrot
Reisexpert

Bericht door Globetrot »

Wij doen al jaren alles op onze Keen H2O sandalen. Je tenen zijn beschermd, ze zijn licht en je kunt er het water mee in. Een keertje wasmachine en droogtrommel en ze zijn weer als nieuw...
Reismicroobje

Bericht door Reismicroobje »

Ik heb in Polen ooit eens een stevige bergwandeling gedaan en had geen wandelschoenen mee, vond die te groot en te zwaar.. Maar o wee, mijn voetjes hebben enorm afgezien :-( Ik kon ´s avonds echt NIET meer normaal wandelen..
Ik zou je dus aanraden die wel mee te nemen, al zeg je dat je geen stevige bergwandeling zal doen, in 4 maanden tijd kan zoiets altijd wel eens voorkomen.. Bovendien zijn stevige schoenen ook handig als het regent en misschien wel meerdere dagen regent, dan zullen je sportschoenen niet zo waterdicht zijn vrees ik :p
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Ik ben een groot fan van Vans..... Heb jaren voor de importeur gewerkt (in een ver verleden).
Heb dan ook verschillende paren..... Die niet mee mogen op reis.
Behalve als ik ruimte over heb.
Wandelschoenen en slippers gaan altijd mee. En hele goede schoenen waar ik een volle dag mee door een stad kan sjouwen. Meestal zijn dat oncharmante maar zeer functionele teva's
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie