Het Australië kletstopic
Re: Het Australië kletstopic
hallo allemaal,
ik ben sebastiaan 23 jaar. ik ben plannen aan het maken om voor een (werk) vakantie naar australie te gaan.
daar wil ik een auto kopen en dan lekker rond toeren.
Het lijkt mij leuk om in het zuiden te beginnen van melbourne richting het noorden te gaan.
Dit zal mijn eerste reis alleen worden en ben er een beetje onzeker over.
ik zou het ook fijn vinden om een paar maanden met iemand op te trekken.
Dus alle tips zijn welkom
ik ben sebastiaan 23 jaar. ik ben plannen aan het maken om voor een (werk) vakantie naar australie te gaan.
daar wil ik een auto kopen en dan lekker rond toeren.
Het lijkt mij leuk om in het zuiden te beginnen van melbourne richting het noorden te gaan.
Dit zal mijn eerste reis alleen worden en ben er een beetje onzeker over.
ik zou het ook fijn vinden om een paar maanden met iemand op te trekken.
Dus alle tips zijn welkom
Hoi!
Welkom hier, en wat ontzettend leuk dat je naar Australië gaat! Geloof me.. Je gaat VERLIEFD worden op het land
Hier op het forum staat een oceaan aan informatie en mocht je geen passend antwoord vinden: Just ask! Veel plezier met de voorbereidingen 
Welkom hier, en wat ontzettend leuk dat je naar Australië gaat! Geloof me.. Je gaat VERLIEFD worden op het land

..take nothing but memories, leave nothing but footprints..
Net sinds 2 dagen in Oz, Melbourne om precies te zijn.
Komende 3 weken een road trip naar Sydney en Brisbane. Daarna een paar maanden in het relaxte Melbourne. Hopelijk de spaarpot weer verder vullen voor het volgende deel van de reis.
1e induk: heel ontspannen, maar wennen na dik 9 maanden Azie.
Ga me zeker hier vermaken!
Komende 3 weken een road trip naar Sydney en Brisbane. Daarna een paar maanden in het relaxte Melbourne. Hopelijk de spaarpot weer verder vullen voor het volgende deel van de reis.
1e induk: heel ontspannen, maar wennen na dik 9 maanden Azie.
Ga me zeker hier vermaken!
Wat leuk zeg! Geniet ervan!! 

Hoi Allemaal,
ik ben Rebecca en nieuw hier op dit forum. Ik zit nu in mijn afstudeerfase van SPH en ga in maart een maandje naar Marokko voor school en in september ben ik van plan om naar Australie te gaan. Eindelijk! Wil een beetje rondreizen, maar ook werken/vrijwilligerswerk doen. Heb al een organisatie gemaild voor vrijwilligerswerk met mensen met een verstandelijke beperking en die reageerden al heel enthousiast. Alleen al uit mails kan ik enthousiast worden!
ik ben Rebecca en nieuw hier op dit forum. Ik zit nu in mijn afstudeerfase van SPH en ga in maart een maandje naar Marokko voor school en in september ben ik van plan om naar Australie te gaan. Eindelijk! Wil een beetje rondreizen, maar ook werken/vrijwilligerswerk doen. Heb al een organisatie gemaild voor vrijwilligerswerk met mensen met een verstandelijke beperking en die reageerden al heel enthousiast. Alleen al uit mails kan ik enthousiast worden!
Leuke plannen heb je, Rebecca! Veel plezier met de voorbereidingen!
Inderdaad erg leuke plannen!
Hoe lang ga je naar Australië? Kun en wil je daar dan ook in deze sector gaan werken?
Hoe lang ga je naar Australië? Kun en wil je daar dan ook in deze sector gaan werken?
Ik weet nog niet voor hoe lang. Ligt eraan hoe ik me voel, of het me bevalt en wie ik leer kennen. Ik wil liever geen datum voor mezelf stellen. Als ik zeg dat ik een jaar weg ga, voelt dat zoo lang. Als het kan wil ik ook nog door naar Nieuw Zeeland.
Ik moet dus eigenlijk nog kijken of ik wel een open ticket kan boeken naar Oz... volgens mij kan dat namelijk niet toch of wel?
Ik zou heel graag in deze sector willen werken, maar ik denk dat dat lastig is. Zeker omdat je met clienten een vertrouwensband moet opbouwen en je dus niet een paar weken ergens kunt werken. De organisatie waarover ik het had, regelt vakanties voor mensen met een beperking en daar kan ik dus als vrijwilligster aan de slag bij die vakanties. Ik zit er ook over na te denken om te gaan WWOOF'en.
Ik heb zoveel ideeen, maar ik wil niet teveel plannen van te voren. het is alleen maar een teleurstelling als plannen niet door kunnen gaan.
Ik moet dus eigenlijk nog kijken of ik wel een open ticket kan boeken naar Oz... volgens mij kan dat namelijk niet toch of wel?
Ik zou heel graag in deze sector willen werken, maar ik denk dat dat lastig is. Zeker omdat je met clienten een vertrouwensband moet opbouwen en je dus niet een paar weken ergens kunt werken. De organisatie waarover ik het had, regelt vakanties voor mensen met een beperking en daar kan ik dus als vrijwilligster aan de slag bij die vakanties. Ik zit er ook over na te denken om te gaan WWOOF'en.
Ik heb zoveel ideeen, maar ik wil niet teveel plannen van te voren. het is alleen maar een teleurstelling als plannen niet door kunnen gaan.
Mooie instelling om je reis mee te beginnen! Het is nooit verkeerd om lekker weg te dromen en ideeën te maken en dan te kijken welke je kunt uitvoeren.
Had er even niet bij stil gestaan dat je inderdaad met een vertrouwensband te maken hebt. Maar misschien dat je toch op een of andere manier met de doelgroep kunt werken wanneer je besluit ergens voor een wat langere periode te blijven.
WWOOF is een mooie manier om het Australische leven te leren kennen en om je kosten laag te houden. Een paar uur werken en de rest van de tijd genieten van de omgeving en dingen in de buurt.
Nieuw Zeeland is ook de moeite waard. Eerst een goed deel van Australië bekijken en dan Nieuw Zeeland pas bekijken... maar de meningen over de volgorde verschillen nogal volgens mij. Maar dat zou mijn tip zijn.
Had er even niet bij stil gestaan dat je inderdaad met een vertrouwensband te maken hebt. Maar misschien dat je toch op een of andere manier met de doelgroep kunt werken wanneer je besluit ergens voor een wat langere periode te blijven.
WWOOF is een mooie manier om het Australische leven te leren kennen en om je kosten laag te houden. Een paar uur werken en de rest van de tijd genieten van de omgeving en dingen in de buurt.
Nieuw Zeeland is ook de moeite waard. Eerst een goed deel van Australië bekijken en dan Nieuw Zeeland pas bekijken... maar de meningen over de volgorde verschillen nogal volgens mij. Maar dat zou mijn tip zijn.
Haha ik ben nu ongeveer een week lid van atg en ik heb weer zoveel nieuwe ideeen opgedaan. Niet normaal de hoeveelheid informatie die hier te vinden is. Maar ik krijg nu wel steeds meer zin in mijn reis door alle verhalen hier!
- Kims
- Reisexpert
Het cyclonenseizoen is begonnen...en deze komt toch best dichtbij...
- Bijlagen
-
- Cycloon Narelle.gif (19.42 KiB) 257 keer bekeken
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
Yaiks.... Und jetzt? Kunnen ze al iets zeggen over het verloop?
Australië zet zichzelf weer mooi op de kaart met bosbranden en cyclonen. 

- Kims
- Reisexpert
Het wordt een 4...heftig dus en de Pilbara regio is nu op "blue alert". Ze verwachten dat de cycloon binnen 24 uur aan land komt in de buurt van Karratha en ze voorspellen heftige stormen...Reismeis schreef:Yaiks.... Und jetzt? Kunnen ze al iets zeggen over het verloop?
It's all happening Down Under...the place to beErik schreef:Australië zet zichzelf weer mooi op de kaart met bosbranden en cyclonen.

De supermarkten raken hier leeg omdat er ook bosbranden zijn rond Newman waar kennelijk normaal alle bevoorradingstrucks langs rijden. Nu met de cycloon erbij is de kustroute ook gevaarlijk en kan dat dus betekenen dat er geen verse aanvoer is voor weken... Gisteren hebben we dus maar even flink ingeslagen... Laat het blikvoer maar komen...

Travel is the only thing you buy that makes you richer!
En ik maar denken dat ze in Australië al het eten via de lucht aangevoerd kregen