Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
robbertwii
Vakantieganger

Chest x-ray examination wijzigen?

Bericht door robbertwii »

Beste reizigers!

Ik zit met een probleem, zoals je in de titel gezien hebt moet ik de Chest x-ray examination afleggen voordat mijn work/holiday visa Australië goedgekeurd wordt. Na veel gelezen te hebben op o.a. dit forum is het mij duidelijk waarom ik deze test moet doen. Ik heb veel gereisd de laatste maanden waardoor ik daarvoor in aanmerking kom.

Nu heb ik een ziekenhuis toegewezen gekregen (zelf gekozen) maar mijn reisplan is gewijzigt dus ik zou ook graag deze test op een ander ziekenhuis afleggen. Ik wil dit graag wijzigen maar op de site van de Australische ambassade kan ik geen duidelijk nummer of e mail adres vinden waar ik dit kan wijzigen.

Heeft iemand hier ervaring mee of heb je tips voor me?
Ik hoor het graag!

Momenteel ben ik 4 maanden aan het reizen en verblijf momenteel in Ho chi Min City Viëtnam :)

Groeten,
Robbert
Kims
Reisexpert

Re: Chest x-ray examination wijzigen?

Bericht door Kims »

Hi,

Op deze site vind je de immigration offices buiten Australie: http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/
en specifiek voor jou in Ho Chi Min City: http://www.immi.gov.au/contacts/oversea ... minh-city/.

Neem contact met hen op dat kunnen ze je verder helpen.

Succes ermee!
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
robbertwii
Vakantieganger

Bericht door robbertwii »

Bedankt voot je reactie!

Hier ben ik dus vanmorgen geweest en die kunnen mij niet helpen. Zuid Oost Azië is een heel gaaf deel van de wereld om te reizen, maar zodra er iets geregeld moet worden is dit vaak erg lastig. Alle personen achter het bureau gesproken en een collega aan de telefoon gehad en na 30 min. geen steek opgeschoten en weer huiswaards gekeerd.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hmmm...dat is raar :?

Op de website staat duidelijk dat ze je zouden moeten kunnen helpen. Dus je bent bij het Australische Visa Office geweest? Heel apart, zij zijn onderdeel van de Australische regering en horen het te weten, zie http://www.immi.gov.au/contacts/visa-enquiries/whm.htm

Een alternatief is een ze een mail sturen via deze site:
http://www.immi.gov.au/contacts/forms/e ... oliday.htm
of
ze proberen te bellen op een van deze telefoonnummers: http://www.immi.gov.au/contacts/telephone.htm.
Maar misschien dat de tel.nummers het niet doen vanuit het buitenland....

Succes ermee! ^O^
Doreenm

enkel ticket WHV

Bericht door Doreenm »

Ik heb hier net ook een bericht over gelezen maar dit ging over het toeristenvisum.
Ik heb zelf een WHV, maar heb een enkel ticket geboekt. Als ik nu een enkel ticket boek naar NZ, is dit voldoende om aan te geven dat ik dan weer weg ga uit australie??

Ik hoop dat er mensen zijn die zo vriendelijk zijn mij hiermee te helpen;)
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: enkel ticket WHV

Bericht door Globeskater »

zo ver ik weet gaat het om een ticket het land uit dus een enkel ticket naar nieuw zeeland moet voldoende zijn om aan te tonen dat je australie gaat verlaten..
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Met een WHV die ik heb gehad voor Australie in 2009 ben ik beide keer met een One Way ticket ingereisd. Ik heb alleen moeten bewijzen dat ik genoeg geld bij me had op de bank en dmv van een creditcard.
Doreenm

Bericht door Doreenm »

oke, bedankt! :D
Thesecondrookie

Tips en Vragen WHV

Bericht door Thesecondrookie »

Heey!

IK ga volgende week naar Australië voor een jaar met een WHV.... Maar aangezien dat ik hem gister heb aangevraagd, heb ik nog een aantal vragen :).

De immigratiedienst kan nog weleens moeilijk doen met een WHV. Maar welke papieren ik nou mee moet nemen? Want geloof dat je je bankpapieren moet meenemen? Om te laten zien dat je meer dan 5000 Aussie dollar hebt.

Ik land volgende week in Sydney. Dus weet iemand hier een goed, goedkoop en rustig hostel?

Tax nummer aanvragen... Kan dit al hier in Nederland? Of moet ik het doen in Australië? Want als je geen Tax nummer aanvraagt krijg je een boete, of niet?

Ik zou graag gaan willen werken op een boerderij. Maar als ik hier op gaat werken hoeveel loon kan ik dan verwachten?
Want zelf heb ik veel gehoord die rond 20$ (per uur) liggen. Maar is dit waar?
Ik wil op een boerderij werken vanwege het tweede jaar WHV... Maar krijg je deze nou automatisch? Of moet je deze nog eerst aanvragen?

Zorgverzekering afzeggen en een Aussie zorgverzekering nemen?

Hoelang kan je ongeveer met 5000$ leven in Australië?

Australië is een goeie uitvalbasis voor eilanden in de Pacific Ocean. Maar welke?

Als er nog iemand tips heeft die zijn altijd welcome =].

Alvast bedankt ;)
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Tips en Vragen WHV

Bericht door Moira »

Hallo,

Ja recent bankafschrift heb je nodig om aan te tonen dat je 5000 AUD hebt.
Hotel in Sydney kan ik je niet mee helpen.
Tax nummer is makkelijker om in Australie aan te vragen.
Loon kan ik je niet echt mee helpen ik heb er zelf nooit gewerkt.
Hoe lang je van 5000 dollar kan leven is denk ik ongeveer 3 maanden als je zuinig leeft. AUD is nu heel duur door de wisselkoers ongeveer 1,17 voor 1 euro.
Je kunt altijd zeer goedkoop naar Fiji vliegen vanuit Australie via Virgin Blue.
Ik zou hier je verzekering gaan regelen kijk eens bij joho
de 2de WHV moet je ook zelf aanvragen als je daar bent.
Kims
Reisexpert

Bericht door Kims »

Hi,

Als je geen taxfile number aanvraagt krijg je geen boete hoor, maar kun je niet (wit) werken. En zwartwerken is verboden, dus....

Je uurloon op boerderijen zal inderdaad rond de $20 liggen. Het minimum uurloon is rond de $16, maar veel baantjes betalen beter.

Je kunt alleen onder de Australische Medicare verzekering vallen met je WHV als je in NL een zorgverzekering of reisverzekering hebt.

Je 2e WHV moet je inderdaad zelf aanvragen, kijk even rond op dit forum onder eerdere onderwerpen om links en info daarover te vinden.

$5000 is aardig wat geld om een tijd van te leven maar het ligt er natuurlijk helemaal aan hoe je leeft. Waar ga je wonen, wat geef je uit aan eten/drinken/uitgaan/reizen, rook je....etc.

De Oostkust is inderdaad een makkelijke link naar de Pacific Ocean eilanden. De meest populaire en minst ver weg zijn Samoa, Fiji en de Cook Islands.

Groetjes
Thesecondrookie

Bericht door Thesecondrookie »

Bedankt voor de antwoorden :). :)
Marty
Vakantieganger

WHV 417 vraagje

Bericht door Marty »

Ben bezig mijn WHV 417 aan te vragen, nu moet ik mijn qualification door geven.

Ik heb meerdere MBO opleidingen als hoogste gehaald.

Onder welke categorie valt dat van deze uit het lijstje?

-college degree
-diploma course
-degree course
-higher degree course
-senior high school degree
-junior high school degree

Weet niet of het echt er toe doet als ik dit goed/fout invul? Maar wil het toch even goed doen.
Kims
Reisexpert

Re: WHV 417 vraagje

Bericht door Kims »

Hey Marty,

Dat valt onder 'diploma'.

Succes ermee!
Mette88
Reiziger

Verzekeringen voor WHV

Bericht door Mette88 »

Ik vraag me af hoe het zit met verzekeringen als je langer dan een jaar van plan bent op reis te gaan.

Volgens mij is een doorlopende reisverzekering altijd maar voor max. 180 aaneengesloten dagen. En ze dekken niks als je ook nog gaat werken. Dus die moet ik dan opzeggen.

Net even wat rondgekeken op het internet en ik kwam op deze site: http://www.reisverzekeringblog.nl/lang-verblijf. Als je doorklikt kom je bij deze link waar je je premie kunt berekenen: https://www.allianz-assistance.nl/Allia ... &prod=GTRV

Maar als je dan de basisdekking van max. 24 maanden reizen en werken wil hebben, ben je al 550 euro kwijt!
Lijkt me nogal veel.

Er zijn vast mensen hier die me kunnen helpen, want ik snap niet wat je moet regelen als je voor meer dan een jaar (misschien wel meer dan 2 jaar) vertrekt naar het buitenland en wil werken.

Sowieso je zorgverzekering aanhouden neem ik aan, die dekt dan medische kosten bijna geheel geloof ik. Maar dan heb je nog niet je bagage en ongevallen bijv. meeverzekerd.

En nou heb ik op dit forum hierover gelezen: http://www.humanservices.gov.au/custome ... e-services. Maar ik ben even de draad kwijt.
Plaats reactie