Vlucht met lange overstap (meer dan 8 uur)

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Plaats reactie
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Vlucht met lange overstap (meer dan 8 uur)

Bericht door Ingritaaa »

Beste ATG'ers,

Voor mijn trip naar Guatemala heb ik een mooie vlucht gevonden na wat uurtjes zoeken. De vlucht is zo mooi dat ik voor 20 euro minder een aantal dagen in New York kan verblijven! :D

De heen vluchten zijn allemaal hetzelfde en hebben met Delta Airlines een overstap van 13.25 uur in Atlanta. Nu vind ik dat niet zo erg want dat is tijd genoeg om te gaan slapen op het vliegveld. Ik vraag met alleen af of deze luchtvaartmaatschappij dan een overnachting regelt. Ik heb hier eens gelezen dat sommige maatschappijen dat voor je regelen.

Hoe kom ik er nu achter of Delta zoiets regelt? Ik heb ze nu in ieder geval een mailtje gestuurd maar ben ook wel benieuwd naar jullie ervaringen. Is er al eens iemand op het vliegveld van Atlanta geweest? Ik kan op hun website niet zo snel iets vinden over overnachten.

Alvast bedankt!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Marije
Reisexpert

Re: Vlucht met lange overstap (meer dan 8 uur)

Bericht door Marije »

Bij Emirates regelen ze dat inderdaad voor je. Ik had het geloof ik ook gelezen ergens, maar ik moest daar toen ook achteraan. Als je hier niets van weet en je gaat er zelf dus niet achteraan, hoor je er niets van en kom je er op de dag zelf pas achter dat ze een hotelvoucher voor je hebben. Tenminste, zo ging dat dus toen ik met ze reisde. Heel vreemd... Goed dus dat je er achter aan mailt.. ik heb geen idee hoe het bij Delta zit, sorry...

Eigenlijk niet een heel nuttige post dus..... :@
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Wel vaker een lange overstap gehad met Delta maar nog nooit een hotel gekregen. Denk niet dat deze maatschappij dat doet omdat ze het toch een beetje moeten hebben van hun goedkope vluchten. Vliegveld van Atlanta is heel druk en weinig plek om te zitten niet een heel prettige plek om zo lang te moeten zijn. Kan je niet de stad ingaan met zoveel tijd.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik heb een e-mail terug met daarin dat ik het moet doorsturen naar een andere afdeling. Dus dat ga ik even doen.

Ja ik zou misschien wel de stad in kunnen gaan maar het is wel precies 's nachts. We zullen zien ;)

Ik houd jullie in ieder geval op de hoogte. Een algemeen topic hierover leek me wel handig zodat andere reizigers er ook nog wat aan hebben. Goede service van Emirates trouwens!

Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Het antwoord van Delta is nee. Je moet bij een lange overstap zelf een hotel/overnachting regelen.

Nu dus op zoek naar of een andere vlucht, of een slaapplaats in de buurt van het vliegveld.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Mag ik vragen hoe duur de vlucht is? Want zou het niet goedkoper zijn om op Mexico te vliegen en dan door te reizen naar Guatemala?
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Deze kost 940 euro. Naar Mexico vliegen is zeker goedkoper maar ik heb eigenlijk geen tijd voordat mijn stage begint om die dagen over land door te reizen. Zou me wel 200 euro schelen..

Wel heb ik op de terugweg een overstap van, nu 5 dagen, ingepland in New York. Want ja, als ik er toch stop ;).

Ik heb nog niets geboekt hoor, ik ga nog even verder zoeken ook. Mijn reisdata zijn rondom 17 januari tot en met eind juni ongeveer.

Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Waar moet je in Guatemala zijn? Want je kunt in twee (lange) dagen van Cancún naar Tikal/ Flores reizen per bus. Misschien zelfs ééntje maar de vraag is of je daar zin in hebt en moet riskeren :) Denk dat het ritje dan ongeveer €50,- kost. Misschien dat je vanuit Cancún ook nog verder kunt vliegen voor een redelijke prijs.

Niet dat ik je op Mexico wil laten vliegen, maar meer om mee te denken :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Moet je ook nog de kosten van de exit fee van belize meenemen, dan wordt het alweer stuk duurder.
Wat je wel kunt doen is naar Mexico en dan een binnenlandse vlucht low-cost naar tapachula, dat ligt direct over de grens met Mexico (in Mexico dus nog). Vanaf daar ben je zo in Xela, Antigua of Guatemala city
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Goed punt, daar had ik nog niet over nagedacht.
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

Ik ga beginnen met werk in Antigua en als dat project goed loopt ga ik meehelpen met een project in Xela.

De optie van Tikva lijkt wel oké. Wat ik even nu snel vind is een enkeltje voor 142 euro, maar al met al kom je dan op een zelfde bedrag uit. Maar die optie ga ik vanavond eens verder doorspitten! Bedankt!

hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Ik van Mexico df naar guatemala stad gevlogen voor een ruim 50 euro met interjet. Ze vliegen ook vanaf cancun, maar of ze dan naar gua vliegen weet ik niet. Interjet is een low budget maatschappij. Maar heeft zeer schappelijke voorwaarden. Zo mag je maximaal 25 kg meenemen aan ruim bagage e.d. Ze doen alleen nog makkelijk over vertragingen. Toen de mijne vertraagd was, werd deze gecanceld en door geschoven naar de volgende vlucht. Weliswaar maar 3 uur later, maar toch voldoende om mijn schema in Guatemala stad in de war te schoppen.

Viva aerobus is de ander lowcost maatschappij. Maar is vergelijkbaar met Ryanair en easyjet. Ik weet niet of ze op gua vliegen, maar qua prijs ben je bijna net zo goedkoop met interjet uit als je extra dingen meerekent.
Plaats reactie