Wat is een goede route voor China, Filipijnen, Laos Cambodja

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Held1988
Vakantieganger

Wat is een goede route voor China, Filipijnen, Laos Cambodja

Bericht door Held1988 »

Hallo luitjes,

Ik ben van plan om samen met mijn vriendin een half jaar a 5 maanden er tussen uit te knijpen naar Azië. (ongeveer 2013 september)

We willen als startpunt Bejing nemen en hier maar 1 a 1,5 week blijven. Puur voor die lange muur, de stad en geld besparing:) De volgende landen willen dan vervolgens bezoeken:
Filipijnen, Laos, Cambodja, Vietnam, Thailand.

Mijn vraag aan jou is of je een leuke logische route weet? Aanbevelingen voor onderweg heb? en tips of handigheidjes weet?:)

Het duurt nog even voor we gaan, maar is altijd leuk om (reis) ervaringen te horen:)

Vast bedankt! ^O^

Gr,
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Ik zoek jou mening en tips.

Bericht door Tikva »

Klinkt als een goed plan, je hebt goedkope lowcost airlines (cebu) die van china naar manila vliegen. Voor filipijnen is manila dus een logisch startpunt, je kunt dan weer doorvliegen naar thailand of vietnam. In zuid-oost azie kan je een leuk slinger maken bijvoorbeeld vietnam noord naar zuid, cambodja, laos zuid naar noord en dan thailand. Kijk eens bij andere topics voor meer tips.

5 a 6 maanden klinkt als een mooie tijd voor je geplande route. Verdiep je nog wel even in de visum eisen vooral China, filipijnen (bij aankomst maar 3 weken maar in land zelf makkelijk verlengen tot dubbele) vietnam en thailand waar je niet zomaar simpel aan kunt komen,
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Als je enkel maar naar China gaat voor peking denk ik dat je goedkopere tickets kan vinden naar Bangkok - heen en terug.
Bangkok is een goeie plek om je reis te beginnen en na een rondje Zuid-Oost Azie kan je terug vliegen vanaf daar.
Sowieso heb je voor de fillipijnen een aparte vlucht nodig he. Maar denk wel dat er mogelijkheden zijn binnen de aziatische low cost airlines.

Cambodja en Laos zijn alletwee prachtige landen waar je je best wel kan vermaken. Met Vietnam en Filipijnen heb ik geen ervaring.
wijzelf zijn grote china fans...we blijven er 7 weken - veel te kort naar onze mening - en zagen prachtige dingen. zowel natuur als cultuur. Als je inzit met het geld - China valt best wel mee van kostprijs hoor.
Wij slapen wel regelmatig in dorms omdat dit natuurlijk goedkoper was. Als je de tijd hebt om trager te reizen dan wordt het ook goedkoper. Je moet dan minder de bus of trein nemen, hebt dagen dat je minder spendeert omdat je niets wil bezoeken. Om je een idee te gevenv van de kostprijs: in cambodja en laos spendeerden wij 37 euro/pp/dag. Das natuurlijk een gemiddelde he.
Voor China spendeerden wij per dag/2 personen 52 euro; Wel rekening gehouden met het feit dat wij meestal in dorms sliepen om de kosten te drukken.
ubiytsa
Reisexpert

Bericht door ubiytsa »

Anderhalve week vind ik wel heel erg lang voor Beijing, met een heel klein beetje tempo heb je dat gezien in 3/4 dagen. Je kan inderdaad beter vliegen op Bangkok of Kuala Lumpur. In die anderhalve week die je anders in China zou zitten, kan je ook prima door Maleisië trekken en richting Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja gaan.
Reisinspiratie, blogs en reisgids op http://travelogy.nl
Held1988
Vakantieganger

Bericht door Held1988 »

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!!
Tikva schreef:In zuid-oost azie kan je een leuk slinger maken bijvoorbeeld vietnam noord naar zuid, cambodja, laos zuid naar noord en dan thailand. Kijk eens bij andere topics voor meer tips,
Dat klinkt inderdaad als een goed idee ja! Wat betreft de visa moet ik me tegen die tijd nog maar is in verdiepen..

ubiytsa schreef:Anderhalve week vind ik wel heel erg lang voor Beijing, met een heel klein beetje tempo heb je dat gezien in 3/4 dagen. Je kan inderdaad beter vliegen op Bangkok of Kuala Lumpur. In die anderhalve week die je anders in China zou zitten, kan je ook prima door Maleisië trekken en richting Thailand, Vietnam, Laos en Cambodja gaan.
Die andere halve week in Bejing gaan we ook beter benutten ja:) Maleisië al een keer geweest dus die slaan we dit keer over. Onze GLOBALE planning tot nu is:

Bejing (verboden stad, chinese muur) dan met de nachttrein naar Xi'an (terracota leger).. vervolgens naar Chengdu (panda's en die grote budda) en vanuit Chengdu met de trein naar Ha Noi of Vliegen naar Manilla Filipijnen...

Als er nog mensen zijn die leuke "Must See" hebben of "Must do" in een van de landen die we willen bezoeken hoor ik het graag of algemene tips, handigheidjes etc.

Bedankt!

Gr,
Yvonnetje
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wat is een goede route voor China, Filipijnen, Laos Camb

Bericht door Yvonnetje »

Als je van kunst houdt dan is het 798 Art District in Beijing erg leuk.
Ben er afgelopen weekend geweest en vond het erg de moeite waard.
Nederlandstalig blog over mijn leven in China & mijn reizen op http://goyvon.com

2015: Seoul, Wuhan, Shanxi Provincie, Japan
2016: Noord-Korea, Nederland
Plaats reactie