@Tikva:
't Is inderdaad een beetje moeilijk...
Ik droomde er altijd van om een mooie reis te maken en daarvoor hebben we gespaard, gespaard, gespaard..
Ik heb me nooit echt thuis gevoeld in het huis waar we nu wonen maar we wilden ook nooit investeren in verf, nieuw aanrecht - spoelbakken voor de keuken, nieuwe vloer.
Op reis in Laos heb ik ontdekt dat het belangrijk is voor mijzelf om mij ook in ons huis in Belgie thuis te voelen en een plek te vinden waar ik tot rust kom.
Onze reis heeft ons veel kennis over onszelf en onze relatie bijgebracht en toen ik dan na 7,5 maand reizen heimwee kreeg zijn we 2 weken teruggekeerd naar belgie om nadien terug te vertrekken voor nog enkele maanden reizen.
Ik had gezworen om nooit nog langer dan 4 a 6 maand weg te gaan maar na een tijdje reizen kreeg ik de vibe weer te pakken.
Eenmaal thuis zijn we beginnen kijken om wat veranderingen in ons huis te doen. Bjorn en ik hebben ons ook voor het eerst in 3 jaar nieuwe kleren gekocht en man, wat voelde dat goed.
Ondertussen zijn we alweer 4 maand terug thuis en ik probeer de levenslessen die de 'grote' reis ons brachten toe te passen in het dagelijkse leven...
Ik wil nog steeds een plek thuis om mij thuis te voelen al weet ik dat ook veel met mijn gemoedsrust te maken heeft, die gelukkig steeds 'rustiger' wordt maar de reiskriebels zijn er nog steeds en steken de kop op.
Bjorn heeft toen loopbaanonderbreking genomen, ik heb toen mijn tijdelijk contract moeten stopzetten.
Weet niet of loopbaanonderbreking opnieuw een optie is, daar durven we nu nog niets over vragen.
Ik heb een contrac tot eind van het jaar en ben volop aan het solliciteren...hopelijk valt er snel een fulltime job uit de bus. want fulltime = meer centjes

Ons huis hebben we vorige reis verhuurd en dat liep goed maar eenmaal we wat veranderingen gedaan hebben lijkt het mij dan belangrijker om niets stuk te laten gaan door mogelijke huurders. Ons hart en ziel gaat er dan ook meer in zitten.
Wij zouden graag april 2014 of 2015 terug vertrekken... Nu zijn we nog volop onze lonen aan het gebruiken om allerlei zaken te betalen die we onderschat hadden toen we op reis vertrokken.
Mazouttank is bijna leeg, auto was stuk en we kochten een tweedehands (ik moet een auto hebben voor het werk) , brandverzekering en andere verzekeringen, wat kledij want ik was 25 kg afgevallen, ....
Noem maar op

Dus het potje dat we overhielden om bij terugkomst te gebruiken is nu wel op. We hebben nog wat geld op de bank maar daar willen we niet aankomen om te reizen (zekerheid)
Enfin, we zijn er nog niet uit.
We hebben twee mogelijke route's in ons hoofd en we denken er nu aan om 9 maand weg te blijven.
Ik hoop dat ik snel een nieuwe baan vind en hopelijk wat vaster dan 3 maand ofzo, maar het lijkt mij ook eng om dan bv een contract onbepaalde duur te krijgen - je job graag te doen en hem dan te moeten opzeggen omdat we opnieuw willen gaan reizen.
Maar die zaken weten we natuurlijk nog allemaal niet he.
Gisteren waren we op de reisbeurs met meer dan 10 koppels en allemaal willen ze voor een tweede of een derde keer gaan reizen. Een luxeprobleem natuurlijk

Maar 't lijkt wel een virus te zijn.
Eerst nog maar wat foto's kijken nu , de eerste 6 weken China hebben een eerste selectie gehad.
Ik heb nu nog zo'n 300 foto's over. Dan nog beslissen welke er in een foto-album moeten en welke we perse in een kadertje willen. 't lijkt ook wel een full-time job.
Tikva, voor wanneer is de bevalling gepland?
Nu even op je tanden bijten en dan als de kleine een babytje is of een beetje ouder kan je ook nog reizen hoor

Sorry dat het een beetje een lang epistel geworden is