viegen naar zuid afrika, jo'burg of cape town

Al je vragen en antwoorden over Zuid-Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

dit is wat er op de overheid site staat.

In verband met een recente uitbarsting van grootschalig geweld, met name gericht tegen immigranten van Afrikaanse oorsprong in een aantal townships rond Johannesburg en Pretoria, wordt ontraden townships in de provincie Gauteng en de binnenstad van Johannesburg te bezoeken.

http://www.minbuza.nl/nl/reizenlanden/r ... frika.html

gaan of niet, ik kan het niet zeggen, is een keuze die je zelf moet maken. ik denk dat je alleen wat voorzichtiger moet zijn, toeristen zijn niet het mik punt tot nu toe dus dat scheelt.

qua mozambique weet ik het niet volg het niet.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Muutjepu

ik denk dat het stukje tekst dat Ron heeft neergezet het goed verwoord.
Ga op dit moment niet naar de townships.
Nu kom je daar sowieso niet zomaar per ongeluk terecht. De onlusten zijn gericht op andere afrikanen (vluchtelingen) en dus echt niet op toeristen.

De binnenstad van Johannesburg is eigenlijk altijd een zogenaamde No -Go area. Ik ben hier wel geweest maar wel met een toer.
Het is ongeveer net zo slim om daar te lopen als het is om met je rugzak op centraalstation Amsterdam te lopen rond middernacht.

Wat betreft Maputo
Ook Maputo heeft zogenaam No-Go areas.
ons hostel

gaf ons een mapje mee. het strand valt daar idd ook onder maar die is daar soweiso niet de moeite waard. het water is nogal vervuild.
Mozambique is prachtig!!! en heeft heel veel betere stranden en is echt niet bijzonder onveilig.
Meisjes moeten alleen niet in hun uppie s avonds over en uitgestorven strand gaan wandelen.

Afrika is niet zo onveilig als veel mensen beweren. Ik heb er maanden gezeten en maar een paar verhalen gehoord en dat waren ook nog gevalletjes van domme acties
Maar je moet wel opletten

Ik zit nu in Ecuador waar gister mijn tas bewerkt is met een scheermes en ik al 2 keer beroofd ben....ik begin uit te kijken naar het veilige afrika...hahaha

maak je niet te druk, wees gewoon slim en allert....en geniet!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
muutjepu

Bericht door muutjepu »

Bedankt Rudi,
Vandaag ga ik echt boeken. Spannend!
Gr Muriel
mbjbleumink

Re: viegen naar zuid afrika, jo'burg of cape town

Bericht door mbjbleumink »

Een toeristenvisum is inderdaad maar 90 dagen geldig. Jaren terug was het mogelijk deze eenvoudig met nog eens 90 dagen te verlengen door de grens met Swaziland of Lesotho over te steken, twee onafhankelijke staatjes midden in Zuid-Afrika. Dit zogenoemde “borderhoppen” is inmiddels al enige tijd afgeschaft.

Het is nog wel mogelijk om in Zuid-Afrika zelf een verlenging van je toeristenvisum aan te vragen. Je moet hiervoor naar de Zuid Afrikaanse Home Affairs.

Voor meer info zie: [verwijderd]
Laatst gewijzigd door Erik op 29 nov 2012 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Spam
Met vriendelijke groet,

Manou Bleumink
www.capetownrocks.nl
Plaats reactie