Oude lonely planet

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Moreno
Vakantieganger

Oude lonely planet

Bericht door Moreno »

Ik heb een tweede hands lonely planet (jaar 2006) gevonden voor 5 dollar. Is het verschil echt zo merkbaar groot tussen de editie 06 en 12? Zijn er dan zoveel nieuwe touristische plekken gevonden in 6 jaar tijd?
Ik ben niet van plan om een nieuwe te kopen voor 35 dollar.

Thanks
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Re: Oude lonely planet

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Ligt er aan voor welk land het is. Voor Australië of Canada kan je waarschijnlijk aardig terecht met een oude LP. In Indonesië of Nepal Lijkt mij een nieuwere een must.

Ik vind zelf een reisgids een ding waar je niet op moet bezuinigen!

Vraag: is deze 5 dollar inclusief verzendkosten?

Tip: Lonely Planets zijn in Engeland een stuk goedkoper dan in Nederland. Meestal is http://www.bookdepository.co.uk/ de voordeligste. De prijs op hun site is inclusief verzendkosten naar Nederland
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik reis wel vaker met oudere LP's (vorig jaar nog in Thailand met eentje van 9j oud).
De stratenplannetjes zijn quasi hetzelfde gebleven en de highlights liggen nog steeds op dezelfde plaats.
Enkel de slaapadressen zijn anders. Maar eens die in de LP staan, worden ze toch te duur voor mij.
Zelfs de overige prijzen kloppen meestal van geen kanten meer met een recente LP.
zaratoestra
Reisexpert

Bericht door zaratoestra »

Wij reizen ook wel vaker met oudere lonely planets... Voor slaapadressen en eetttentjes kijken wij nooit in reisgidsen. Vaak liggen die zaken toch in een of twee buurten gecentraliseerd en kan je daar terecht op veel plekken.
Je info over bezienswaardigheden kan je aanvullen via googlen en rondvraag bij medereizigers.
Moreno
Vakantieganger

Bericht door Moreno »

Ik ben van plan om er een te kopen van thailand. Het is tweede hands van een particulier persoon. Moet eerlijk bekennen dat ik mijn LP van australia weinig gebruikt hebt. Hostels heb ik bijna altijd op internet gezocht (meer variati), bestemming vaak van personen die ik ontmoet heb of internet. En restaurant oid zoek ik nooit op omdat ik zelf altijd eten maak.

Maar heb dan wel weer gehoord van andere reizigers vanuit South east asia, dat je daar veel meer een reisboekje gebruikt.

Kohraya, hoe ging dat reizen met jou oude LP van thailand? Waren er een hoop dingen veroudert? Of viel het mee?

Thanks
goedkoopvliegenclub
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door goedkoopvliegenclub »

Eén van de dingen die ik juist waardevol vindt bij de Lonelyplanet is het hoofdstukje vervoer. Die informatie MOET voor mij kloppen. Vandaar dat ik een actuele gids wil. Niks is meer balen dan dat je op het busstation hoort dat de verbinding naar Chiang Rai verleden jaar is beëindigd en dat je nu een omweg moet maken via Chiang Mai. En je kan er niet altijd op vertrouwen dat je overal internet hebt.

Als je toch een computer bij je hebt kan je natuurlijk ook (delen van) de online gids kopen op de site van LP.
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
ricardobuma
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door ricardobuma »

goedkoopvliegenclub schreef:Eén van de dingen die ik juist waardevol vindt bij de Lonelyplanet is het hoofdstukje vervoer. Die informatie MOET voor mij kloppen. Vandaar dat ik een actuele gids wil. Niks is meer balen dan dat je op het busstation hoort dat de verbinding naar Chiang Rai verleden jaar is beëindigd en dat je nu een omweg moet maken via Chiang Mai. En je kan er niet altijd op vertrouwen dat je overal internet hebt.

Als je toch een computer bij je hebt kan je natuurlijk ook (delen van) de online gids kopen op de site van LP.
Helemaal mee eens. Dat is voor mij ook reden om altijd voor een recente LP te gaan. Naast dat ik inderdaad het kopje transport erg belangrijk vind, hecht ik ook veel waarde aan de gerecenseerde accommodaties. Er verandert zoveel in een korte periode! In Maleisië was ook een keer mijn beoogde hostel al verdwenen, en dan reisde ik zelfs nog met de meest recente LP van twee jaar geleden. Ik vraag dan af in hoeverre je dan ook nog wat aan de gerecenseerde accommodaties hebt van een nog oudere LP.

Uiteraard vindt niet iedereen dit even belangrijk, dus dat is natuurlijk een eigen afweging.
Hoe boek jij jouw vliegtickets? Help mij afstuderen met het invullen van een korte enquête: https://goo.gl/e85Von
Robin
Reisexpert

Bericht door Robin »

Ik vind de nieuwste versie ook een must vanwege de vervoersinfo. Hostels met een goede recensie in lp vermijd ik over het algemeen, ze zijn meestal duur, druk en overgeorganiseerd (ja ik weet het.....lekker generaliserend). Ik kies liever voor een nieuw hostel dat goedkoper is bovendien spreid je dan ook inkomsten uit toerisme over meerdere ondernemers. De hostels in lp zijn toch wel gegarandeerd van een continue stroom toeristen.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Moreno schreef:
Kohraya, hoe ging dat reizen met jou oude LP van thailand? Waren er een hoop dingen veroudert? Of viel het mee?

Thanks
Een LP die vandaag in de winkel ligt, daar zijn ze 2 jaar geleden aan beginnen te schrijven.
100% zeker ben je dus nooit van de info. Ook niet over die van het transport.
Ik vraag dat altijd gewoon op het station, net als ik dat hier doe, of in mijn hostel.
De LP gebruik ik vooral voor de onuitspreekbare plaatsnamen en de stadsplannetjes.
En ja, natuurlijk was er véél verouderd in die oude LP van me.
Laatste keer was wel mijn zesde keer moet ik zeggen. Maar als er één land is waar je geen LP voor nodig hebt, dan is het Thailand wel
Laatst gewijzigd door kohraya op 01 dec 2012 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Voor Thailand maakt een oude of nieuwe LP niet zoveel uit omdat accommodatie vaak geclusterd is in een bepaald gebied. Dus je weet toch wel waar je moet zijn om rond te kijken. Prijzen veranderen natuurlijk wel niet alleen van accommodatie maar ook entree en vervoer. Thailand is ook zo'n bekend land dat er niet opeens een echte nieuwe must see bijkomt dus al die dingen staan ook wel in je oude gids.

Het klopt trouwens niet dat ze al 2 jaar terug beginnen te schrijven aan deze gids. De doorloop tijden (reizen, schrijven, uitbrengen) zijn gelukkig voor populaire landen een stuk korter. Daarom schrijven er ook zoveel mensen mee aan een gids dan hoeft iedereen maar een klein stukje te doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Plaats reactie