Welk land moet ik echt zien in Midden Amerika?
-
Welk land moet ik echt zien in Midden Amerika?
Hallo,
begin dec. vliegen mijn vriendin en ik naar Honduras.Hier verblijven we 1 maand en willen dan graag doorreizen. Welk land moeten wij naast Honduras bezoeken? In totaal hebben we 12 weken.
Ik twijfel tussen Nicaragua of om richting Belize te gaan.
Dit omdat wij ontzettend van duiken, laid backsfeer en mooie eilanden houden. EChter is er wel een groot prijssverschil, vooral over Belize hoor ik hoge prijzen. Weet iemand wat je daar ongeveer betaald voor een overnachting?
groetjes
Charlotte
begin dec. vliegen mijn vriendin en ik naar Honduras.Hier verblijven we 1 maand en willen dan graag doorreizen. Welk land moeten wij naast Honduras bezoeken? In totaal hebben we 12 weken.
Ik twijfel tussen Nicaragua of om richting Belize te gaan.
Dit omdat wij ontzettend van duiken, laid backsfeer en mooie eilanden houden. EChter is er wel een groot prijssverschil, vooral over Belize hoor ik hoge prijzen. Weet iemand wat je daar ongeveer betaald voor een overnachting?
groetjes
Charlotte
Re: Welk land moet ik echt zien in Midden Amerika?
Een paar jaar geleden vond ik op Caye Caulker al niets fatsoenlijks meer onder de 30€, of je moest ergens achterin logeren zonder zeezicht.

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika
Stranden in honduras (roatan) zijn beter dan belize, duiken is in beide landen goed maar in honduras wel veel goedkoper. In nicaragua kan je ook duiken maar moet je wel meer reizen.
Ik zou persoonlijk wat meer tijd in honduras besteden en dan via 2-3weken guatemala (voor de ruines van tikal en de mooie spaanse steden en vulkanen) daar reizen naar Belize om daar dan nog 2 weken te blijven ofzo.
Wat een slaapplaats nu kost weet ik niet een paar jaar terug waren we wel 15-20 euro kwijt.
Ik zou persoonlijk wat meer tijd in honduras besteden en dan via 2-3weken guatemala (voor de ruines van tikal en de mooie spaanse steden en vulkanen) daar reizen naar Belize om daar dan nog 2 weken te blijven ofzo.
Wat een slaapplaats nu kost weet ik niet een paar jaar terug waren we wel 15-20 euro kwijt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Het is inderdaad best lastig een budget plekje te vinden dat er ook een beetje okay uitziet op Caye Caulker. Ook zijn de goedkope opties al ruim van de voren vol geboekt. Wanneer ik de reisinfo vergelijk met de huidige prijzen is het opnieuw wat duurder geworden.
Guatemala buiten de grote steden is nog redelijk goedkoop, maar in de steden is het best duur wanneer je nog een beetje in een leuk hotelletje wil zitten. Prijzen beginnen rond de $50,- voor het meest basic soort kamer en $300 voor een normale kamer (double room, met badkamer en warme douche) ergens in de stad.
Guatemala buiten de grote steden is nog redelijk goedkoop, maar in de steden is het best duur wanneer je nog een beetje in een leuk hotelletje wil zitten. Prijzen beginnen rond de $50,- voor het meest basic soort kamer en $300 voor een normale kamer (double room, met badkamer en warme douche) ergens in de stad.
-
Super bedankt voor jullie reacties.
Honduras ga ik sowieso bezoeken en daar blijf ik ongeveer een maandje.
Ik wist niet dat guatamala ook al zo prijzig was...Wat balen zeg!
Natuurlijk heb ik gespaard voor mijn reis, maar het is toch altijd fijn om te weten waar ik het leukste kan reizen voor een redelijke prijs.
Ik zit erover te denken om richting nicaraqua te gaan en dan de corn islands mee te pakken en misschien als laatst af te zakken naar Panama...Bocas del torro
Volgens mij zijn deze landen iets goedkoper en door minder toerisme ook stuk mooier (:
Iemand tips voor nicaraqua of Panama?
xx
Honduras ga ik sowieso bezoeken en daar blijf ik ongeveer een maandje.
Ik wist niet dat guatamala ook al zo prijzig was...Wat balen zeg!
Natuurlijk heb ik gespaard voor mijn reis, maar het is toch altijd fijn om te weten waar ik het leukste kan reizen voor een redelijke prijs.
Ik zit erover te denken om richting nicaraqua te gaan en dan de corn islands mee te pakken en misschien als laatst af te zakken naar Panama...Bocas del torro
Volgens mij zijn deze landen iets goedkoper en door minder toerisme ook stuk mooier (:
Iemand tips voor nicaraqua of Panama?
xx
Kom op zeg Erik....in welke ketens overnacht jij dan? 300 dollar in Guatemala...wel erg duur!Erik schreef:Het is inderdaad best lastig een budget plekje te vinden dat er ook een beetje okay uitziet op Caye Caulker. Ook zijn de goedkope opties al ruim van de voren vol geboekt. Wanneer ik de reisinfo vergelijk met de huidige prijzen is het opnieuw wat duurder geworden.
Niet in ketens, maar dit is wat ik kon vinden voor een kamer (double room) met warme douche, beetje fatsoenlijke reviews, schoone en in de stad. Verder geen hoge eisen. We hebben ook goedkopere kamers gevonden, maar dat was niet in (toeristische) steden. De prijzen waren uit mij hoofd dus zal sowieso e.e.a nog nakijken.
-
Dat is erg prijzig inderdaad. Wat ik heb gelezen in de LP is stuk goedkoper. Ben erg benieuwd !
met kamers kun je in bijna alle gevallen afdingen, maar daarnaast kun je ook gewoon rondshoppen. Een paar hostels/hotels bezoeken. Prijzen opvragen en diegene met de beste prijs/kwaliteit verhouding nemen. De hotels die in de LP staan zijn geregeld duurder dan in de LP aangegeven en daarbij zijn ze ook geregeld duurder dan andere lokale hotels. In sommige gevallen kun je trouwens ook kamers huren bij gezinnen in, vaak verreweg het goedkoopst, meestal niet het meest luxe maar wel erg charmant. In Mexico hebben we die gevonden onder de noemer Casa de Huespedes (in nederlands een Pension).
Belize heeft het voordeel dat je er Engels kunt praten, een kleinere taalbarriere dan het Spaans voor veel mensen, maar 12 weken is voor Centraal Amerika veel tijd dus ik zou me zeker niet tot één land beperken.
Belize heeft het voordeel dat je er Engels kunt praten, een kleinere taalbarriere dan het Spaans voor veel mensen, maar 12 weken is voor Centraal Amerika veel tijd dus ik zou me zeker niet tot één land beperken.
Ik denk inderdaad ook dat als je de Spaanse taal beheerst je goedkoper kunt overnachten. Hoewel we een basis cursus op zak hadden was het vaak nog best behelpen.
-
oke erg bedankt!
Gelukkig kunnen we beide al een beetje spaans.
Ik denk dat we vanuit honduras naar Guatemala gaan en dan naar belize.
Is het leuk om van de toeristische af te wijken of niet?
gr
Charlotte
Gelukkig kunnen we beide al een beetje spaans.
Ik denk dat we vanuit honduras naar Guatemala gaan en dan naar belize.
Is het leuk om van de toeristische af te wijken of niet?
gr
Charlotte
de meest toeristische route is op sommige plekken best druk. Veel mensen komen daar langs die de drie landen in 12 dagen willen zien (mijn tante heeft dat bijvoorbeeld gedaan), de plekken die zulke reizigers aandoen zou ik vermijden, maar daar kom je snel genoeg achter. Vaak zijn er in de omgeving juist wel weer leuke rustige plekken. Ik denk bijvoorbeeld aan Lago Atitlan, daar heb je een zeer toeristisch Panachachel met een leuke maar relatief dure markt, en aan de overkant van het meer een nog steeds zeer toegankelijk maar veel rustiger San Pedro, en de andere dorpen rond het meer zijn alleen maar rustiger.
Ik zou een beetje nagaan wat je wilt bekijken en meemaken en de rest van je reis daar losjes omheen plannen. Als het ergens bevalt gewoon lekker een paar dagen blijven hangen en als het je niet aanstaat zo snel mogelijk weer verder.
Veel plezier en geniet er van!
Ik zou een beetje nagaan wat je wilt bekijken en meemaken en de rest van je reis daar losjes omheen plannen. Als het ergens bevalt gewoon lekker een paar dagen blijven hangen en als het je niet aanstaat zo snel mogelijk weer verder.
Veel plezier en geniet er van!
Ik ben 3 maanden in Nicaragua geweest, onder andere voor stage. Ik ben ook op de Corn Island geweest en heb daar gedoken. Was fantastisch! En goedkoop, Nicaragua is zowieso een relatief goedkoop land. En het heeft veel te bieden. cultuur, oude gebouwen, ongerepte natuur, strand / surfen / uitgaan, avontuur. Ik raadt Nicaragua aan! Mocht je nog specifiekere vragen hebben laat het dan even weten:)