Aircontact of aircontact PRO?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
MennoG

Aircontact of aircontact PRO?

Bericht door MennoG »

Beste Reizigers,
In 2013 ga ik mijn eerst backpack-trip in Thailand volbrengen. Ik wil gelijk een goede backpack aanschaffen en mag daarom wel wat kosten.
De keuze is bijna gemaakt alleen twijfel ik tussen de Deuter Aircontact of een Deuter Aircontact PRO. Wat zijn, afgezien van de prijs, de daadwerkelijke verschillen? Mij is duidelijk geworden dat de PRO geschikt is voor zwaardere lading. Ik ben echter niet van plan om zeer zware materialen mee te nemen. Wat zijn verder de voordelen van de PRO editie?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
Moreno
Vakantieganger

Re: Aircontact of aircontact PRO?

Bericht door Moreno »

Ik heb geen van beide maar even snel gekeken wat nou het verschil is. De pro heeft zijvakken waar je nog spullen in kan doen. Dit is wel handing.
De pro is ook een halve kilo zwaarder en gebruikt nog 2 andere soorten materiaal. Maar of er nou een echt een merkbaar verschil in materiaal is weet ik niet.

Wat toch wel het grootste verschil is, is de back systeem. Er staat een hoop info en hocus spocus, maar om nou helemaal wijzer ervan te worden? Ik zou als ik jou was naar een shop gaan en ze alle 2 proberen (of misschien nog wel meer) en kijken welke het fijnste is om te dragen.

Tip*
Kijk voor een tas met "ingebouwde" flightbag, Hiermee kan je de draagbanden weg ritsen. Is erg handig (denk ik) want ik heb een aparte flightbag gekocht en die zit toch heel de tijd in tas en komt er niet vaak uit. Tis toch wel wat dood gewicht en neemt ook wel wat ruimte in.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik heb de aircontact pro maar moet zeggen dat ik me niet heb verdiept in de verschillen. Het is gewoon een fijne rugzak.
Een flightbag gebruik ik nooit, als het tegen de viezigheid is kan je altijd nog de regenhoes eroverheen doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moreno
Vakantieganger

Bericht door Moreno »

Flightbag wordt gebruikt, zodat alle riemen en loshangende bandjes en al die frutsels veilig opgeborgen zijn, zodat deze niet bij een vliegveld op de lopende band vastlopen, ergens blijven hangen of kapot gaat.
Je zal niet de eerste zijn die paniekerig staat te wachten op je bagage en blijkt dat je bagage nog op het vertrekpunt is of nog erger, zoek is.
MennoG

Bericht door MennoG »

Moreno en Tikva, bedankt voor jullie reacties! Gister heb ik bij een 'bekende sportwinkel' de Deuter Aircontact PRO 65+10 granite/black aangeschaft met 25% korting. Heb geen directe aanleiding voor de PRO keuze maar voor die € 10,- meer, klonk PRO toch net wat beter. Na aankoop vind ik het wel grappig/handig dat de top kan worden verwijderd en worden gebruikt als rugzakje. Op de Deuter website kan ik niet terugvinden dat dat mogelijk is met de standaard Aircontact.

Het aanschaffen van een flightbag zal ik zeker overwegen! Mocht er nog iemand vragen hebben over de Aircontact PRO, ik zal ze proberen te beantwoorden!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Ik heb je vraag een aantal dagen geleden ook naar Deuter gestuurd. Helaas hebben ze nog geen antwoord gegeven. Hopelijk doen ze dat alsnog voor toekomstige bezoekers met dezelfde vraag.
Plaats reactie