Wat is leuk om cadeau te geven in Laos?
Wat is leuk om cadeau te geven in Laos?
Onze gids van de vorige keer gaat ons nu weer begeleiden Wij zijn heel gastvrij door zijn gezin ontvangen en er is uitgebreid voor ons gekookt door zijn vrouw ondanks haar 6 daagse werkweek en 2 kleine kinderen. Ook dit keer zal er voor ons gekookt worden en worden we inzijn huis verwacht. Heeft iemand een leuke suggestie waar we hen mee kunnen plezieren? De kinderen zijn 2 en 6 jaar. Liefst iets wat niet te veel ruimte inneemt. We moeten het nog 3 weken in Thailand vervoeren. Of kunnen we beter in Thailand iets kopen? In Nong Khai bv vlak voordat we de grens overgaan? Alle tips zijn welkom!
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Wat is leuk om cadeau te geven in Laos?
Kost wel wat ruimte. maar wat dacht je van Hollandse klompen
http://www.goedkoopvliegenclub.nl
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
Met al het laatste nieuws over low cost vliegen
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Je weet vast zelf het beste waar hun behoeften liggen.. Zijn ze arm? Dan zijn ze vast veel blijer met eerste levensbehoeften dan bijv klompen 

Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Voor het gezin, een miniradio (niet op batterijen maar op zonne-energie). Als ze erg arm zijn dingen zoals kinderschoenen, zeep, basis medicijnen. Wil je iets moois geven denk voor de vrouw dan eens aan oorbellen.
Als de man gids is wil hij wellicht ook wel een taalboekje om zijn talen te verbeteren. Als hij dat nog niet heeft een recommandatie boek, maak hier in Nederland vast een mooi boek met foto's van je vorige reis en in het engels info waarom mensen met hem moeten boeken, plus genoeg ruimte voor andere reizigers wat op te schrijven.
Als de man gids is wil hij wellicht ook wel een taalboekje om zijn talen te verbeteren. Als hij dat nog niet heeft een recommandatie boek, maak hier in Nederland vast een mooi boek met foto's van je vorige reis en in het engels info waarom mensen met hem moeten boeken, plus genoeg ruimte voor andere reizigers wat op te schrijven.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Wat een prima tips! Vooral dat boek is erg leuk.
Ja zeg, die klompen...... passen echt niet in mijn kleine trolley
Ja zeg, die klompen...... passen echt niet in mijn kleine trolley

- bolletjeom
- Reisexpert
Ik koop ter plaatse altijd leerzame leesboekjes voor kinderen. Big Brother Mouse is de enige plek in heel laos waar die gemaakt worden. Kinderen kennen geen leuke boeken. Ze zijn zeer goed op gezet. Locale verhalen. Beste vind ik de alphabetboekjes. De allerjongste leren plaatjes kijken en praten. De oudere kinderen leren lezen en schrijven in lao en de woorden staan ook in het engels dus zelfs volwassenen kunnen er nog wat van leren (terwjjl ze hun kind leren praten).
Big brother mouse zit jn luang prabang en vientiane. Ik heb altijd een berg boekjes bij mij om onderweg weg te geven.
Ik neem ook wel eens klamboes mee. Als reiziger gebruik ik ze niet en jn malaria gebied zeer welkom voor kwetsbare kinderen.
Parfummonstertjes vinden vrouwen ook leuk. Voor de man misschien een mooi zakmes of horloge.
Big brother mouse zit jn luang prabang en vientiane. Ik heb altijd een berg boekjes bij mij om onderweg weg te geven.
Ik neem ook wel eens klamboes mee. Als reiziger gebruik ik ze niet en jn malaria gebied zeer welkom voor kwetsbare kinderen.
Parfummonstertjes vinden vrouwen ook leuk. Voor de man misschien een mooi zakmes of horloge.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Dank je wel bolletjeom! Ik heb gelijk opgezocht waar ons hotel is in Vientiane en we zitten vlakbij Big Brother Mouse.
Ik had zelf ook al gedacht aan een boekje om Engels te leren, maar dit is helemaal perfect.
Ik ken jou trouwens nog van het SB forum: daar was mijn nickname CaBe.
Groetjes!

Ik ken jou trouwens nog van het SB forum: daar was mijn nickname CaBe.
Groetjes!
- bolletjeom
- Reisexpert
@ torra. Wat leuk om je hier ook tegen te komen!!
Veel plezier in Laos!
Veel plezier in Laos!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Hi Bolletjeom, ik ben nu in Laos Vientane en ons hotel was echt 3 min lopen naar BBM. Dus boekjes gekocht, eerder al oorbellen en verrekijker en voor het kleine meisje een rugzakje van Winnie de Poeh! Succes verzekerd en weer een gezellig etentje gehad . Nu de reis door het Zuiden.
Erg goed dat je dat doet! Ik ben toevallig gisteren bij BBM geweest. Het koste me wel wat tijd om het te vinden... Ze zaten eerst qua toeristenstroom een stuk beter.
Veel plezier nog hier!
Veel plezier nog hier!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Ja, wij liepen er ook bijna voorbij tot ikdie grote muis zag.
Wij hebben trouwens dit keer ook weer gegeten bij Makphet retaurant, dat ken je vast wel. Voor degenen die het niet weten, straatkinderen worden hier opgeleid tot horecamedwerkers. Je betaalt ietsje meer, maar het eten is superlekker, dus ook een aanrader.
Wij hebben trouwens dit keer ook weer gegeten bij Makphet retaurant, dat ken je vast wel. Voor degenen die het niet weten, straatkinderen worden hier opgeleid tot horecamedwerkers. Je betaalt ietsje meer, maar het eten is superlekker, dus ook een aanrader.

Vergeleken met eerst zitten ze nu op een plaats die totaal niet goed is... Maar goed, de huur zal ook wel stukken lager zijn dan in het ontzettend dure stuk waar ze eerst zaten.
Makphet ken ik. Inderdaad een erg goed initiatief. Er zijn meerdere goede dingen in Vientiane op dit gebied, zo is ook Cope Laos een erg goed project (8 december een concert, ik ben daar wat flyers voor aan het verspreiden).
Makphet ken ik. Inderdaad een erg goed initiatief. Er zijn meerdere goede dingen in Vientiane op dit gebied, zo is ook Cope Laos een erg goed project (8 december een concert, ik ben daar wat flyers voor aan het verspreiden).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts