Route reis Zuid-Oost Azië

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Sterre

Reis route door Zuid-Oost Azie

Bericht door Sterre »

Hee!
Ik ben van plan om 3 maanden te gaan backpacken en ik heb een algemene route uitgestippeld. Heeft iemand tips of aanmerkingen over mijn route?
Mijn plan is als volgt:
- Mumbai, dan langs de kust richting Shri Lanka reizen (5 weken)
- Shri Lanka / Colombo (1 week)
- Singapore (aantal dagen om de stad te bekijken)
- Vietnam Ho Chi Minh(4 weken)
- Door Laos reizen (1 week?)
- Vanaf Bangkok terug vliegen (Al in thailand geweest dus hoef daar niet iets meer te zien, is alleen makkelijker/ goedkoper vliegen voor zover ik kon vinden)
Is 1 week Laos genoeg?
Is het zonde om Cambodja over te slaan (heb niet meer tijd te besteden dan dit. 3mnd in totaal)
Zou ik ergens meer/minder tijd moeten doorbrengen?
Hoop dat iemand me kan helpen!
X
zaratoestra
Reisexpert

Re: Reis route door Zuid-Oost Azie

Bericht door zaratoestra »

Waarom zou je slechts 1 week op Sri Lanka blijven?
Enkele dagen Singapore is wel voldoende om lekker rond te wandelen, te genieten van de hoogbouw en indrukken op te doen.
Waarom zou je slechts 1 week in Laos blijven??
Is 1 week voldoende om Nederland of Belgie te zien?? Waarom zou 1 week dan voldoende zijn voor Laos?
Laos is heel uitgestrekt in de lengte, de wegen zijn er niet altijd zoals hier bij ons, de bussen vertrekken vaak wel stipt maar vaak gebeurt het ook dat je uren moet wachten omdat een minibusje of een boot niet gaat.
Vergeet ook niet dat je vaak reisdagen gaat hebben en dat je op die dagen niets kan bekijken. Af en toe moet je ook gewoon een rustdag inlassen. Je doet zoveel indrukken op, ziet zoveel dingen, doet af en toe dingen die je niet gewend bent (trektochten, kano varen, klimmen, duiken,....) en af en toe wat rust is geen overbodige luxe. Dus om op je vraag te antwoorden, 1 week Laos is echt niet te doen.

Reizen is altijd een beetje keuzes maken...Dus je hoeft altijd wat dingen over te slaan. Maar 't is wel vreemd je vraag: is het zonde om Cambodja over te slaan? Cambodja is een zeer mooi land, met zowel natuur als cultuur en genoeg dingen te zien en te doen om je weken te vermaken.
DA's natuurlijk een keuze die je zelf maakt.

India zelf is ook een super groot land en daar alleen kan je met gemak 3 maand blijven.
Waarom maak je voor jezelf niet de keuze uit een van de twee? India en Sri Lanka of een rondje Zuid-Oost Azie
3 maand lijkt lang maar is zo voorbij.
Heb je al reiservaring? Reis je alleen?
India kan best wel heftig zijn ...
Ik weet niet over welk ticket je het hebt - en welke vluchten je wil nemen/inbegrepen zijn....? Zelf heb ik hier weinig verstand van . Er zijn wel meer mensen opATG die hier meer kaas van gegeten hebben.
Een retourtje bangkok kan je vaak heel goedkoop op de kop tikken. Maar daarmee geraak je natuurlijk niet in India he.
Ik zou voor mijzelf nog eens herbekijken waarom je naar de landen wilt die je nu voorop stelt en misschien even herplannen.
Hier op het forum vindt je veel info maar haal maar eerst even een trotter of lonely planet uit de bib en lees je alvast wat in.
Succes
kevinmp
Reisexpert

Bericht door kevinmp »

Hoi,

In india ben ik niet geweest. Denk dat dat maar goed is ook, want de verhalen die ik hoor over hoe mensen je behandelen is het voor mij niet erg slim om me daar tussen te gaan stoppen.

Voor Vietnam is 4 weken wel genoeg. Zelf deed ik er korter over. Maar het is echt een geweldig land. Echt boven verwachting zelfs.
Laos 1 week is onmogelijk.

Of het zonde is om Cambodja over te slaan. In principe wel. ik vond het de moeite waard.

Wat Zara ook zegt waarom niet de keuze tussen die twee.
Dan kan je op je gemak heel Laos, Cambodja en Vietnam doen. Wellicht Singapore en Maleisie er ook nog bij. Ligt ook een beetje bij elkaar natuurlijk allemaal.
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik sluit me aan bij de eerdere posters, kies of voor 3 maanden india en sri lanka of voor 3 maanden zuid-oost azie. Een week is echt te kort voor Sri lanka en ook voor Laos.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Danicruz

Route en vragen reis Zuid-oost Azië

Bericht door Danicruz »

Hi all,

Begin oktober vlieg ik naar Bangkok om van daaruit voor 15 weken rond te trekken in Zuid-oost Azië. Globaal heb ik al een route gemaakt en ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Thailand 3 weken
-Bangkok
-Chiang Mai
-Pai

Laos 2,5 weken
-Luang Prabang
-Vang Vieng
-Ventiane
Dan vliegen naar Vietnam

Vietnam 4 weken
-Hanoi
-Halong Bay
-Hue
-Hoi An
-Ho Chi Minh City

Cambodia 2,5 weken
-Sihanoukville
-Kampot
-Pnom Penh
-Siem Reap

Thailand 3 weken
-Koh Samui, Koh Panghan, Koh Tao (eventueel NYE vieren bij de fullmoon-party)
-Phuket, Koh Phi Phi
-Bangkok

Mijn vragen:
1. Is dit een logische route, of is er misschien een betere volgorde?
2. De overgangen van het ene land naar het andere, hoe kan ik dit het makkelijkste/goedkoopste doen?
3. Kijkend naar deze route. Hoeveel dagen malariapillen heb ik ongeveer nodig?
4. Voor Thailand heb ik al een double-entry visa. Ik hoorde dat je bij Cambodja en Laos gewoon bij de grens een visum kan krijgen. Kan ik het visum voor Vietnam gewoon in Laos regelen?

En de belangrijkste vraag:
5. Zijn er nog highlights of plekken die ik absoluut niet mag missen, of punten in mijn route die ik beter kan overslaan.

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route en vragen reis Zuid-oost Azië

Bericht door Tikva »

Prima route hoor, zelf zou ik alleen misschien niet vliegen. Vientianne is niet zo boeiend je kunt ook vanaf luang prabang via nong kiauw en muang noi (beide zijn extra aanraders die je niet mag missen) naar vietnam reizen.

Malaria pillen is een discussiepunt. Zelf zou ik ze alleen voor Laos slikken maar sommige mensen nemen ze ook voor cambodja.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lisette-van-beek
Reisexpert
Contacteer:

Re: Route en vragen reis Zuid-oost Azië

Bericht door lisette-van-beek »

Ik ben het met Tikva eens wat betreft Laos. Ik zou Vientiane overslaan. De reis van Luang Prabang - Nong Khiaw - Muang Ngoi Neua is prachtig! Via Muang Khua reis je zo Noord-Vietnam binnen. Als je 2,5 week de tijd hebt heb je opzich genoeg tijd om eerst nog even naar Vang Vieng te reizen.

Het stukje zou er dan zo uit zien: Thailand - Slowboat Luang Prabang - Vang Vieng - Luang Prabang - Nong Khiaw - Muang Ngoi Neua - via Muang Khua (niet boeiend) naar Bien Bien Phu (Vietnam)

Bien Pien Phu is ook niet de moeite maar je kunt direct de bus pakken naar bijvoorbeeld Sapa of Hanoi. Sapa mag je niet missen trouwens!
Prachtig!

Visum van Vietnam inderdaad in Laos regelen.
Ga naar m'n blog http://www.travellust.nl voor info over Zuidoost-Azië, Nicaragua, IJsland, citytrips en meer.

Reisagenda '15:
feb: Gambia
apr: Lissabon
mei: New York
jun: Kroatië, Texel, Frankrijk
jul: Zeeland
aug: Berlijn
sep: Spanje
okt: Marokko
Plaats reactie