Visum India

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
roelvanweert

Re: verklaring universiteit nodig voor visum India voor toer

Bericht door roelvanweert »

Ook ik ben van plan binnenkort een visum aan te vragen. Ik heb inmiddels een verklaring van mijn universiteit binnen (Nijmegen), ze deden er niet heel moeilijk over.
Marianne, waar staat dat je als student ook een banksaldo moet tonen? Op de site kan ik dit niet terug vinden, ook niet in het document guidance to supporting documents. Hoe moet zo'n overzicht eruit zien, is een actueel saldo voldoende of moet het net zoals bij werklozen een overzicht van drie maanden zijn?
MarianneRoos

Re: verklaring universiteit nodig voor visum India voor toer

Bericht door MarianneRoos »

Wat goed dat je de verklaring al hebt!

Zie deze website voor de eisen voor studenten: visumburo . nl/india-visa.php
Studenten

Een brief van de school op briefpapier is benodigd. De brief moet:
Op bedrijfspapier geschreven zijn
Vermelden dat de aanvrager alleen om toeristische redenen naar India reist
In het Engels geschreven zijn
Studenten mogen geen toeristenvisum voor zes maanden meer aanvragen. Een meest recente bankafscrhift, waaruit moet blijken dat de aanvrager tenminste € 500 bezit. Dit moet het volledige afschrift zijn, uitdraaien van aparte boekingen worden niet geaccepteerd door het consulaat.
Een recent afschrift dus. Hiermee had ik ook een klein probleem, aangezien mijn laatste afschrift van november was en toen stond er geen 500 euro op. Mijn vriend heeft tijdelijk iets overgemaakt en ik heb een screenshot gemaakt van mijn transactieoverzicht. Zolang de datum erop staat, je naam en rekeningnummer en een saldo boven de 500, dan is het goed.
arjan_van_dijk

Re: Visum India en Nepal regelen in Azie

Bericht door arjan_van_dijk »

Is er iemand die kan vertellen of je voor het regelen van het visa on arrival in Kathmandu een uitreisticket nodig hebt.

Ook ben ik benieuwd of dit voor het visa voor India nodig is.

Groet Arjan
Bertine van dijk

Qreply

Bericht door Bertine van dijk »

Ja dit kan. Kijk voor de voorwaarden op indiavisa.com.my
Wij hebben net een visum geregeld in KL, in eerste instantie kregen we een visum voor 1 maand maar na hulp van de manager daar, kregen we het visum voor 3 maanden. Gaat gelijk in als je het visum ophaald. Het duurt 8 werkdagen ,als het dan goedgekeurd is duurt het nog 3 werkdagen!
christiaan03

Welk visa voor India

Bericht door christiaan03 »

We hebben een iets ingewikkeleder vraag.
We gaan begin juli via aeroflot naar India en met maleisie arlines verder op doorreis naar Kuala Lumpur, de tussentijd tussen de vluchten is iets minder dan 12 uur. We willen in de transitruimte blijven.
Eind juli gaan we weer invliegen op India, we blijven daar 3 dagen in India en daarna vliegen we naar Nepal.
Op de terugreis van nepal naar india (begin augustus) vliegen we in op india en willen we in de transitruimte blijven en binnen 12 uur terugvliegen vanaf airport India richting Nederland.
We nemen handbagage mee en geen ruimbagage, we gaan fysiek eenmaal langs de douane in India (dat is de bedoeling)
We alle tickets al.
Zoverre ik het heb begrepen reizen we alleen maar een keertje in Op India.
We betreden niet India als grondgebied en blijven de ander 2 keer in de internationale ruimte.
Mijn vraag is feitelijk of dit juist is, we alleen maar een single entry visa nodig hebben, of toch voor de zekerheid een multi-entry moeten hebben.
Graag uw antwoord.
bolletjeom
Reisexpert

Re: visa

Bericht door bolletjeom »

heb je de vraag al gesteld bij de ambassade of een visumburo???
Die hebben verstand van dit soort zaken.

Mijn gevoel is dat het redelijk kan kloppen wat je bedacht hebt. Ik vraag me alleen af of luchtvaartmaatschappijen het gaan snappen. Die bepalen of je aan de visumvereiste voldoet en laten je toe op de vlucht. Zorg dus dat je een goede uitleg hebt.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
greatwallnepal
Reiziger
Contacteer:

Bericht door greatwallnepal »

Hoi Christiaan,

kijk even in deze post voor een zlefde soort discussie.

okt-naar-nepal-wat-goedkoopste-manier-t23276.html

Goede reis,

Rudy
Great Wall Nepal Pvt. Ltd.
christiaan03

Hai bolletje,
we hebben wel een goed schema gemaakt, dus vliegmaatschappijen zouden dat moeten snappen, ik heb hier even verder gelezen een double entry heb ik begrepen mag je india pas opnieuw inreizen na 2 maanden.
Het meest voor de hand liggende zou een transit visa kunnen zijn, echter we vliegen aan op airport india begin juli, zonder het land te bezoeken, eind juli reizen we wel in op india en gaan daarna door naar nepal (5dagen) en vertrekken weer vanuit Delhi begin augustus richting Nederland.
met een transit visa is het mogelijk 2 maal india in te gaan voor 72 uur, maar deze heeft weer de beperking dat deze maar 14 dagen geldig is (was dit een maand geldig geweest dan zou dit het meest voor de hand liggende zijn)
Dan zou het dus toch moeten lukken met een single entry visa.
Ze hebben het toch wel moeilijk gemaakt daar wij ook met kinderen vliegen en ze nogal erg veel informatie vragen van werkgever, school e.d. alleen maar voor een bezoek van 3 dagen aan India.
Ik weet ook niet of ik dit zo geboekt zou hebben als we dit van tevoren hadden geweten..

Naast dat een visa best wel prijzig is moet er ook nog eens veel moeite gedaan worden om dit land te kunnen bezoeken, ik had gedacht dat de regelingen zeker voor india iets wat soepeler zouden zijn.

ook o.a. de werkgevers en schoolverklaringen, van moet je exact de data gaan aangeven van het bezoek aan india, van tot en met, dit is ook weer verwarrend voor de vliegmaatschappijen waarmee gevlogen word.
eerste reis is dus gewoon een doorreis zonder india te bezoeken.
Maar we hopen maar het beste ervan, mocht er nog iemand tips of opmerkingen hebben verneem ik dat graag.
christiaan03

was al geplaatst
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

tja, india is 1 van de moeilijkste visa op dit moment.
Wat je zegt over double entry klopt. En 2 keer single is ook geen oplossing.

Ik zou echt zeggen: bel het visumburo eens.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinvw

Qreply

Bericht door karinvw »

Kan iemand mij vertellen hoe ik het eenvoudigst voor 6 maanden een visum voor India kan krijgen?Misschien heeft iemand ervaring vanuit Sri lanka?
Yon

Visum voor India in nieuw paspoort

Bericht door Yon »

Heb een nieuw paspoort aangevraagd, maar het visum voor India is nog steeds geldig in mijn oude paspoort, is het mogelijk om dan tijdelijk met 2 paspoorten te reizen.
Geen tijd om oude visum om te zetten naar het nieuwe paspoort
Weet dat dit wel mogelijk is voor en werkvisum naar de US, Het oude paspoort wordt dan ongeldig gemaakt door een hoek af te knippen van alle pagina's behalve van de pagina waar op het visum staat.
mvrgr
Kims
Reisexpert

Re: visum

Bericht door Kims »

Hi,

Dat is volgens mij niet mogelijk. Om je nieuwe paspoort te krijgen, moet je je oude inleveren of wordt die ongeldig gemaakt.

Groetjes
Travel is the only thing you buy that makes you richer!
ilseliane

Re: Visumprobleem India 3 maanden

Bericht door ilseliane »

Misschien handig als je de volgende keer wel voorpret wil hebben : op tijd een 6-maanden visum aanvragen. Dit heb ik ook gedaan. Ze keken erg moeilijk bij de aanvraag, maar ik heb het wel gekregen! :)
Tamaraa
Reiziger

Advies nodig visum India

Bericht door Tamaraa »

Hele reis is gepland en dan nog dat visum voor India regelen.. ik heb hiermee gewacht omdat ik overal lees dat het visum geldig is voor 3 maanden vanaf date of issue en dit red alleen als ik hem eind deze week aanvraag.

Nu ik ermee bezig ben, zie ik overal staan dat je niet mag boeken voordat je een visum hebt. En op de checklist van op de website vfsglobal staat het volgende:
Applicants holding DUTCH TRAVEL DOCUMENT:
 Please note visa will be issued only for 1 month on the travel document.
 Kindly do not book your flight ticket before you get the visa.
 Your travel dates should not be exactly for 30 days also.
Eronder staat wel weer dat het toeristenvisum in principe wordt uitgegeven voor 3 maanden.

Wellicht is het een beter idee om het visum in Nepal aan te vragen, maar dit doe ik liever niet aangezien ik daar dan een aantal dagen zonder paspoort zit. Hoe kom erachter hoe dit zit? En wat gebeurt er als er toch met het verkeerde visum op het vliegveld sta?

Ik word hier een erg zenuwachtig van. Iemand advies hierover of er ervaring mee?

Alvast bedankt!
Plaats reactie