3 landen in 3 weken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

3 landen in 3 weken?

Bericht door bolletjeom »

hallo allemaal

Vrienden van mij vliegen met kerst naar Bangkok en gaan met vrienden oud en nieuw vieren in Vientianne.
Ze kennen thailand al en wilde nu hun vakantie gaan vieren in Laos......maar... het zijn niet echte diehard backpackers.
Ze kunnen het wel maar willen dat niet voor de volle 3 weken. Hij heeft niet zo'n beste rug en mijn ervaringen met de matrassen in Laos zijn niet echt hoopgevend.
Ook hoopte ze om het een beetje warm te hebben. In januari vond ik het in noord Laos best fris, vooral 's nachts

wat zouden jullie ze aanraden??

ze hebben nu 2 ideeen in het hoofd.
BKK. Vientianne en dan doorsteken naar noord vietnam en terug vliegen vanaf Hanoi
of van Vientianne naar beneden naar Cambodia en weer terug

wie heeft enig idee hoeveel tijd er gaat zitten tussen vientianne en Hanoi? hoeveel reis uren? zijn die erg pittig? zijn er leuke stops onder weg? welke grens overgang is dan logisch?

en wanneer je vanaf dondet naar bededen gaat. hoe lang doe je er over voordat je in Phnom penh bent? en is er een leuke stop onder weg?
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
karinmartin

Re: 3 landen in 3 weken?

Bericht door karinmartin »

wie heeft enig idee hoeveel tijd er gaat zitten tussen vientianne en Hanoi? hoeveel reis uren? zijn die erg pittig? zijn er leuke stops onder weg? welke grens overgang is dan logisch?

je kunt van vientianne naar hanoi : vientianne, luang prabang( 11 uur ) , udom xai( 5 uur), muang khua (4 uur)dan dien bien phu ( 6 uur) en van daar hanoi ( via sapa en dan trein naar hanoi ) of met de bus vanaf dien bien phu naar hanoi is 16 uur.
of je kunt vientianne, vang vieng, phonsavan en vanuit hier met de bus naar vietnam ( dacht vinh maar kan ook hanoi zijn dat weet ik niet meer en hoelang dat duurd weet ik ook niet,weet alleen dat er een bus ging)

wij waren in feb in het noorden van laos en vietnam en het was in laos ongeveer 12 graden en in hanoi en sapa 2 graden. dus echt koud idd.

en wanneer je vanaf dondet naar beneden gaat. hoe lang doe je er over voordat je in Phnom penh bent? en is er een leuke stop onder weg? :

dit weet ik niet, maar wij hoorden in maart dat het tot de grens met cambodja wel te doen is maar dat het vervoer in cambodja vanaf die grenspost moeilijk te vinden is en dus erg duur.

ik zou het laatste idee aanraden. want vanuit laos met de bus naar vietnam is echt heel veel bussen en het is ws koud.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

bedankt voor het antwoord. Ze gaan dit weekend eens kijken in de LP en op de kaart wat ze willen gaan doen.

hmm. dus noord Vietnam is nog kouder dan noord Laos. Ik was daar dus in Januari en had ook zo'n 12 graden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

vanaf dondet naar phnom penh; weet niet precies hoe lang het duurt maar naar mijn mening aldaar was het iig TE lang.
ben onderweg nachtje gestopt in kratie, vond ik eerlijk gezegd weinig aan. er zijn daar in de omgeving wel leuke dingen te doen, maarrr als zij niet echt van harde matrassen houden is dat misschien niet aan te raden...

ik zou toch wel stoppen onderweg, kwam wel mensen tegen die het in een ruk deden maar dat gaat voor mij toch ver.
ook al si kratie nietsuper, als stop tussendoor is er toch ook niks mis mee.
amassakoul
karinmartin

Bericht door karinmartin »

ja hanoi hadden we een paar dagen 2 graden. en later hadden we regen en een graad of 4-5 en sapa was iets warmer een graad of 6-8 denk ik.
in het noorden van laos hadden we wel langer willen blijven maar we hadden al 2 weken regen en kou gehad in vietnam (vanaf hoi an) en toen al 1 1/2 week in het noorden van laos. toen zijn we snel naar luang prabang gegaan en daar was het heerlijk weer. bij het plaatsje pak mong sloeg het om, dan ben je uit de hoogste bergen. eigenlijk wilden we naar muang ngoi neau gaan maar dachten dat het daar ook koud zou zijn. was dus niet zo bleek later.
we hielden het weer in de gaten op internet klopte alleen niets van.

dus we gaan zeker nog een keer naar laos. willen we nog wel wat plaatsjes zien.
Plaats reactie