boeken of daar uitzoeken

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
Tanja

boeken of daar uitzoeken

Bericht door Tanja »

Hoi,

Ik ben van plan om 8 weken door Nieuw Zeeland te trekken. Tot nu toe is het plan om dat met de auto te doen.

Mijn vragen:
Is het goedkoper om in Nederland van alles te regelen zoals onderdak en autohuur (of is daar een auto kopen beter?) of is het goedkoper om alleen een ticket te regelen en het verder daar allemaal aan te schaffen/huren

Het lijkt me dat je met de bus weer beperkt bent, omdat die niet stoppen onderweg of valt dat mee??

Alvast bedankt voor de reacties
groetjes,
Tanja
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Wanneer je "maar" 8 weken de tijd hebt om door nieuw zeeland te reizen is het misschien wel slim om in ieder geval al wat vooronderzoek naar een auto te doen. Overkopen is zeker mogelijk maar je moet net op dat moment iemand tegen komen die een auto heeft en een prijs vraagt wat redelijk is. Alles hangt dus helemaal af van de timing. Wij hadden zonder vooraf wat te organiseren in één week een camper gehuurt. Wij zaten dan ook niet in het hoogseizoen dus dat kan zeker schelen. Maar als er weinig beschikbaar is betaal je in ieder geval de hoofdprijs. Het is dus een afweging die je zelf moet maken (avontuur of zekerheid)

Wat betreft het regelen van onderdak zou ik alleen een beetje orienteren. Er zijn tal van hostels die altijd wel een plekje hebben om daar te kunnen overnachten. Dus koop een lonely planet en kijk waar je naar toe wil gaan en welk hostel je eventueel gaat bezoeken voor een overnachting.

Met de bus stop je inderdaad niet overal en rijdt puur van A naar B. Wel kan dit wat goedkoper zijn, heb er geen ervaring mee dus kan er weinig over vertellen.

Succes!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

wij hebben een week voor aankomst een camperbusje gereserveerd via internet.
www.wickedcampers.com

helemaal geweldig!! lekker goedkoop niet veel duurder dan de goedkoopste auto maar wel alle voordelen van de ruimte en onderweg ( droog/overdekt) kunnen lunchen! . je kunt op redelijk veel plekken gratis kamperen. en betaald kamperenis nog altijd goedkoper dan dorms. Je ontmoet wel iets minder reizigers maar weer veel meer locals!

als je "maar" 8 weken hebt wil je niet 1 a 2 weken kwijt zijn met kopen en verkopen van een auto...maar dat is mijn mening
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

bolletjeom schreef:wij hebben een week voor aankomst een camperbusje gereserveerd via internet.
www.wickedcampers.com

helemaal geweldig!! lekker goedkoop niet veel duurder dan de goedkoopste auto maar wel alle voordelen van de ruimte en onderweg ( droog/overdekt) kunnen lunchen! . je kunt op redelijk veel plekken gratis kamperen. en betaald kamperenis nog altijd goedkoper dan dorms. Je ontmoet wel iets minder reizigers maar weer veel meer locals!

als je "maar" 8 weken hebt wil je niet 1 a 2 weken kwijt zijn met kopen en verkopen van een auto...maar dat is mijn mening
Heb je wickedcampers tegenwoordig ook al in Nieuw Zeeland?
bolletjeom
Reisexpert

ja...sinds november 2005 ofzo.
Wij hadden een openings aanbieding!
Erger nog. ze zijn een maand of twee geleden ook begonnen in Engeland.
maar daar vind ik ze weer wat prijzig en is niet echt handig gericht op de rest van Europa....maar dat komt misschien nog
marleentjeenerwin

Re: boeken of daar uitzoeken

Bericht door marleentjeenerwin »

hoi
wat je kan doen is op de automarkt van Auckland of Christchurch een auto kopen en anders een auto/busje huren. Ons koste het 5 dagen om de auto te verkopen en dan waren wij nog snel. huren kan je beter in nederland doen als het niet lukt ben je al gauw een paar van je kostbare dagen kwijt. verder als je leuke dingen wil gaan doen kan je in nieuw zeeland bij een soort vvv (DOC) kantoren alles boeken en daar helpen ze je heel goed
fijne tijd daar. tip blijf niet te lang op het noordereiland hangen want uit mijn ervaring is dat het zuidereiland zo mooi!!!!!!!!!! is
hele fijne reis
bolletjeom
Reisexpert

hihi...en mijn tip is...geef het noordeiland vooral genoeg aandacht ;-)!
op het noordeiland vind je Maori cultuur en veel vulkanische activiteiten. ook veel meer indoor opties als het weer eens een week regent.

Maar het zuid eiland is ook mooi.....jammer dat het er soms zo lang regent.
Plaats reactie