Hoge Atlas, wandelen

Stel hier je vragen over Marokko
Plaats reactie
bolletjeom
Reisexpert

Hoge Atlas, wandelen

Bericht door bolletjeom »

ik ga zeer waarschijnlijk in juli (weer) naar Marokko *O* Ik heb er zó veel zin in!!!

ik haak aan bij een groepsreis op hun twaalfde dag. dan heb ik nog een avondje in Marrakech en dan gaan we wandelen in het Hoge Atlas gebergte. Slapen in tenten en gites, ongeveer 5 uur per dag wandelen. Ik zie het helemaal zitten. Bestemmingen: National Park Toubkal, Imlil en de dorpjes Ouaneskra, Imsker, Tizi'n Oussem.
Is er hier iemand die daar wel eens is geweest? En ook in de maand juli. Weet niet zo goed hoe ik het weer in moet schatten. Snikheet of wel te doen? te warm voor wandelschoenen of te koud voor teva's? Bergpaden te ruig voor teva's.
Allemaal geen hele belangrijke vragen maar als iemand het toevallig weet dan hoor ik het graag.

Na 4 wandeldagen rijden we naar Taroudannt en dan nog 2 dagen Essaouira. Mij lijkt het prachtig!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

Re: Hoge Atlas, wandelen

zo, ik ben terug. mocht iemand ooit nog vragen hebben...brand maar los.
Teva's: geen goed plan. paden zijn vaak een berg los liggende kiezels en heel veel zand. Op teva's heb je dan continue scherp spul onder je voeten. sportschoenen ook echt niet doen. scherpe stenen vragen om een harde zool.
Is het warm in de zomer? JA! en 's nachts ook fris. dus kleed je op alle weertypes. We hebben zelfs 2 keer regen gehad terwijl in de rest van het land geen druppel was gevallen.
Antilope

Qreply

Bericht door Antilope »

Kost het eigenlijk veel om bij zo een groepsreis aan te sluiten? Of op het moment zelf ergens een tour te regelen?
Antilope

Bericht door Antilope »

Kost het veel om aan te sluiten bij zo een groepsreis? En hoe had je dit geregeld?
bolletjeom
Reisexpert

Het is over het algemeen niet mogelijk om halverwege aan te sluiten bij een groepsreis. Ik werk voor de groepsreisorganisatie met wie ik mee ging vandaar.
In imlil kan je gidsen en muildieren etc regelen. Je kunt ook in nederland een maatwerkreis boeken waar de atlas in zit.
Een muildier heb je nodig om je bagage, tent, eten en drinken te vervoeren . De muildierman is ook je kok
Antilope

Bericht door Antilope »

Weet je toevallig ook hoeveel dit ongeveer zou kosten om zo een tocht ter plekke te regelen, want ik wil heel graag een 3-4 daagse tocht maken door het atlas gebergte maar aangezien ik studente ben is mijn budget helaas beperkt :)
bolletjeom
Reisexpert

Hoe groter je groep hoe goedkoper. Je deelt immers de kosten van de verplichte gids en muildier. Als je alleen gaat ben je het duurst uit.
Ik ken geen prijzen maar
Google eens op trekking / imlil / toubkal
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Fijn van je om alsnog deze info met ons te delen terwijl je in eerste instantie geen antwoord kreeg op je vraag.
Vrouwlief wil wel naar Marokko, dus de info is wel nuttig voor me.
Maar wellicht wordt het toch 3 weken rondreizen in Turkije (keuze van de kids).
bolletjeom
Reisexpert

Beide landen zijn prachtig en gevarieerd.
Plaats reactie