Hong Kong in 6 uur
Hong Kong in 6 uur
Hallo mensen,
ik ga over 2 maanden met iemand naar australië, maar we hebben flink wat overstaptijd in Hong Kong.
Het leek ons leuk om die tijd nuttig te gebruiken (ca 6 uur beschikbaar als je het uit- en inchecken er vanaf trekt)
Aangezien er zo ontzettend veel te doen is, en ik weinig weet van de bereikbaarheid van dingen, zou ik jullie advies willen vragen hoe je zoveel (of zo mooi) mogelijk van Hong Kong kan bekijken in 6 uur.
En zijn er verder nog dingen waar je rekening moet houden als je even Hong Kong in gaat?
Alvast heel erg bedankt!
Johan
ik ga over 2 maanden met iemand naar australië, maar we hebben flink wat overstaptijd in Hong Kong.
Het leek ons leuk om die tijd nuttig te gebruiken (ca 6 uur beschikbaar als je het uit- en inchecken er vanaf trekt)
Aangezien er zo ontzettend veel te doen is, en ik weinig weet van de bereikbaarheid van dingen, zou ik jullie advies willen vragen hoe je zoveel (of zo mooi) mogelijk van Hong Kong kan bekijken in 6 uur.
En zijn er verder nog dingen waar je rekening moet houden als je even Hong Kong in gaat?
Alvast heel erg bedankt!
Johan
Re: Hong Kong in 6 uur
Niemand advies?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Zal ik eens een poging wagen?
6 uur is kort, maar op zich is het zeker niet onmogelijk iets van de stad te zien. Een opzetje:
- haal een Octopus Card
- neem de Airport Express naar Kowloon
- wandel hiervandaan richting de zuidpunt van Kowloon, via o.a. Nathan Road, loop als je het aandurft een rondje door Chungking Mansions
- neem de Star Ferry naar Central
- vervolg je weg naar de Peak Tram
- geniet van het uitzicht over de stad vanaf Victoria Peak
- neem de tram weer terug naar beneden, of als je nog genoeg tijd hebt, neem de bus naar Central
- Airport Express vanaf Central weer terug naar het vliegveld
6 uur is kort, maar op zich is het zeker niet onmogelijk iets van de stad te zien. Een opzetje:
- haal een Octopus Card
- neem de Airport Express naar Kowloon
- wandel hiervandaan richting de zuidpunt van Kowloon, via o.a. Nathan Road, loop als je het aandurft een rondje door Chungking Mansions
- neem de Star Ferry naar Central
- vervolg je weg naar de Peak Tram
- geniet van het uitzicht over de stad vanaf Victoria Peak
- neem de tram weer terug naar beneden, of als je nog genoeg tijd hebt, neem de bus naar Central
- Airport Express vanaf Central weer terug naar het vliegveld
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Ik weet overigens niet hoe laat je weer terug moet zijn op het vliegveld, maar als dat pas 's avonds is zou je het rondje wellicht ook kunnen omdraaien en dan lekker gaan eten op de Temple Street Night Market op Kowloon.
Nee het is van 's ochtends vroeg tot halverwege de middag.
Is het trouwens net zoals in Maleisië zo dat je gewoon van het vliegveld mag gaan voor een dag, of krijg je dan een heel gedoe met visums aanvragen?
Is het trouwens net zoals in Maleisië zo dat je gewoon van het vliegveld mag gaan voor een dag, of krijg je dan een heel gedoe met visums aanvragen?
- WizardOfOss
- Reisexpert
- Contacteer:
Voor Hong Kong is geen visum nodig, je krijgt van de douane gewoon een stempel in je paspoort. Dus dat mag volgens mij geen probleem zijn.