Reis Januari Warschau, Krakow, Budapest, Bratislava, Praag

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Plaats reactie
samgeusens
Reiziger

Reis Januari Warschau, Krakow, Budapest, Bratislava, Praag

Bericht door samgeusens »

Beste reizigers,

Samen met een vriend van me wil ik in Januari in 2 weken Warschau, Krakow, Budapest, Bratislava, Praag gaan bezoeken.

We vliegen voor 20 euro p.p op krakow en voor 30 euro terug vanuit praag.
We willen het zo low budget mogelijk houden, we zijn er alleen nog nooit geweest en vroegen ons af of/wat het duur is. We willen van stad naar stad gaan en tussentijds nergens stoppen (per trein) is dit goed te doen en wat kost het?

Wat hebben jullie voor budget per dag als aanrader?
Verder misschien nog tips?

Groetjes,
Sam
menasil
Reisexpert

Re: Reis Januari Warschau, Krakow, Budapest, Bratislava, Pra

Bericht door menasil »

Wat het kost, ligt eraan wat je daar allemaal gaat doen ;)

Ik ben zelf zowel in Warschau als Krakow geweest. In Krakow heb je vaak een dormbed voor tussen de 45 en 60 zloty. Dat is omgerekend 11-15 euro. In Warschau kun je ook voor die prijs een dormbed krijgen. In ieder geval in Oki Doki Hostel. Ligt wel beetje aan wanneer je boekt want volgens mij hebben zij inmiddels flexibele rates. Uitten kan in, beide steden als je niet afgaat op de pleinen, voor 6- 10 euro voor een hoofdgerecht. Pierogi is vaak goedkoop, heb dat in Krakow voor omgerekend 4 euro kunnen eten :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Als je niet te veel tijd in warschau en bratislava besteed heb je genoeg tijd over voor de andere steden. Wil je zelf gaan koken in je hostel of ga je uit eten. Ga je regelmatig stappen? doe je alles per voet of met de metro. Dit zijn allemaal bepalende zaken voor je budget. Zelf ben ik niet van het koken en stappen is wel leuk in ieder geval een avond per stad dus ik zou rekenen met gemiddeld 40-50 euro per persoon per dag.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
samgeusens
Reiziger

We hoeven niet persé te stappen, we gaan meer om eens wat te zien van deze landen. We hebben veel door Azië gereisd, goedkope oplossingen vinden dat is niet zo moeilijk dus maar dan moet er wel de mogelijkheid voor zijn. We willen gewoon rondlopen door deze mooie steden, ergens kunnen slapen, ergens kunnen eten en van stad naar stad reizen.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Dat moet wel mogelijk zijn hoor :) Je kan altijd nog zelf koken als het te duur zou worden.
In Polen heb je de 'milkbars', daar kan je vaak goedkoop en lekker eten.

Wanneer wil je ongeveer gaan? In de eerste week van januari zit je vaak nog in het hoogseizoen tarief. Dat hadden wij in Budapest vorig jaar en ik heb dat ook in Polen gezien.
samgeusens
Reiziger

We hebben geboekt!
We vliegen voor en tientje 7 januari van Eindhoven naar Warschau, de 24e vliegen we terug van Praag naar Amsterdam voor 30 euro. We hebben 3 dagen extra dus plakken we Wenen er aan vast!
Ons budget is 35 euro per dag per persoon, we zijn al op zoek gegaan naar hostels en gaan uit van 10 euro per nacht per persoon, we zijn van plan voor door de steden te gaan wandelen en af en toe een excursie te doen zoals Auschwitz.
menasil
Reisexpert

Bericht door menasil »

Tip! In krakow heb je een free walking tour. Zowel door de oude stad als door de joodse wijk. Er zijn er dus twee. Voor het eerst doen ze de tour door de Joodse wijk ook in de winter. Normaal deden ze deze niet. Meer informatie kan je vinden via: http://freewalkingtour.com/
Ingritaaa
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ingritaaa »

In Boedpest heb je die ook, was erg aan te raden!

ingritaaa.blogspot.com Mijn reis door Azië
ingritaaa-afrika.blogspot.com Mijn onderzoek in Afrika

Plaats reactie